MarcinRabuski

renault 90-34, olej tryska z wskźnika

Polecane posty

Witam wszystkich , jestem tutaj nowy , ale także jestem od bardzo krótkiego czasu posiadaczem tegoż traktoru..do rzeczy otóż chciałem się was zapytać czy tak powinno być gdy na zapalonym silniku wyciągnę bagnet pomiaru oleju to właśnie stamtąd tryska olej. Czy to  coś się dzieję , uszcelka ? może mi coś doradzicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

nie wyciągaj bagnetu na załączonym silniku. Pewnie nie masz prawa jazdy bo tego uczą nawet na kursie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

To tylko świadczy o twoim marnym pojęciu o podstawowej obsłudze silnika, odpowiedziałem ci na pytanie , ale jeśli jeszcze do mechaniki dochodzą trudności z zrozumieniem to masz poważniejszy problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie powinien pojawić się olej a już z całą pewnością tryskać. Świadczy to o tym, że do miski olejowej przedostaje się sprężanie.

Jest to prosty sposób na sprawdzenie stanu silnika.

Do wymiany uszczelka, albo pierścienie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie , to już sam nie wiem bo rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i on własnie stwierdził że tak jakieś cisnienie się wytwarza i że tak powinno być. To już sam nie wiem, zobaczymy po dłuższym użytkowaniu czy będzie brał olej , jak to bedzie się sprawowało bo mowiec dla mnie to zupełnie nowy ciągniczek , wczesniej miałem zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Takich mamy mechaników. :D

Żadne ciśnienie nie wytworzy się przy w pełni sprawnym silniku. Podczas pracy silnika tłoki wykonują ruch posuwisto zwrotny, ale w każdej chwili jeśli jeden tłok chowa się to inny w tym samym czasie wysuwa się i suma sumarum pojemność dołu silnika nie ulega żadnej zmianie. Następuje jedynie pewien stały ruch powietrza wytwarzany przez poruszające się szczególnie tłoki oraz korbowody, wał korbowy, przeciwwagi...

Jeśli w silnikach stosuje się odmę to po to, aby przy niesprawnym silniku (przedmuchy) nie wytworzyło się niebezpiecznie wysokie ciśnienie, które w skrajnym przypadku spowodowałoby uszkodzenie silnika poprzez wybuch nagromadzonych gazów. Jednakże mało prawdopodobne, gdyż wcześniej wysadzi miarkę oleju lub korek wlewu.

 

Jeśli chcesz się przekonać, w jakim stanie masz silnik to sprawdź ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach. Będziesz wiedział na czym stoisz i który z nich jest wadliwy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozob    1

W skrzyni korbowej zawsze wytwarza się pewne ciśnienie spowodowane różnymi czynnikami. po pierwsze nie ma idealnego silnika ( nawet nowy ma pewne "przedmuchy") po za tym koledze AlaCapone proponuje żeby sobie podgrzał jakiś płyn w 100% szczelnym naczyniu i sprawdził jakie będzie tam panować ciśnienie, olej się nagrzewa i stygnie po to między innymi jest odma aby niwelować te zmiany ciśnienia. 

Olej może lecieć po wyjęciu miarki z bardzo prozaicznej przyczyny, a mianowicie może go wychlapywać wał korbowy, lub wałek wyważający. Tak dla pewności że z silnikiem jest wszystko OK sprawdź sobie kolego drożność przewodu odmy, bardzo często handlarz szykujący traktor z przedmuchami  na sprzedaż zaślepia odmę aby nie wydostawał się z niej dym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj