Skocz do zawartości

renault 90-34, olej tryska z wskźnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich , jestem tutaj nowy , ale także jestem od bardzo krótkiego czasu posiadaczem tegoż traktoru..do rzeczy otóż chciałem się was zapytać czy tak powinno być gdy na zapalonym silniku wyciągnę bagnet pomiaru oleju to właśnie stamtąd tryska olej. Czy to  coś się dzieję , uszcelka ? może mi coś doradzicie ?

Opublikowano

To tylko świadczy o twoim marnym pojęciu o podstawowej obsłudze silnika, odpowiedziałem ci na pytanie , ale jeśli jeszcze do mechaniki dochodzą trudności z zrozumieniem to masz poważniejszy problem.

Opublikowano

Nie powinien pojawić się olej a już z całą pewnością tryskać. Świadczy to o tym, że do miski olejowej przedostaje się sprężanie.

Jest to prosty sposób na sprawdzenie stanu silnika.

Do wymiany uszczelka, albo pierścienie.

Opublikowano

No właśnie , to już sam nie wiem bo rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i on własnie stwierdził że tak jakieś cisnienie się wytwarza i że tak powinno być. To już sam nie wiem, zobaczymy po dłuższym użytkowaniu czy będzie brał olej , jak to bedzie się sprawowało bo mowiec dla mnie to zupełnie nowy ciągniczek , wczesniej miałem zetora.

Opublikowano

Takich mamy mechaników. :D

Żadne ciśnienie nie wytworzy się przy w pełni sprawnym silniku. Podczas pracy silnika tłoki wykonują ruch posuwisto zwrotny, ale w każdej chwili jeśli jeden tłok chowa się to inny w tym samym czasie wysuwa się i suma sumarum pojemność dołu silnika nie ulega żadnej zmianie. Następuje jedynie pewien stały ruch powietrza wytwarzany przez poruszające się szczególnie tłoki oraz korbowody, wał korbowy, przeciwwagi...

Jeśli w silnikach stosuje się odmę to po to, aby przy niesprawnym silniku (przedmuchy) nie wytworzyło się niebezpiecznie wysokie ciśnienie, które w skrajnym przypadku spowodowałoby uszkodzenie silnika poprzez wybuch nagromadzonych gazów. Jednakże mało prawdopodobne, gdyż wcześniej wysadzi miarkę oleju lub korek wlewu.

 

Jeśli chcesz się przekonać, w jakim stanie masz silnik to sprawdź ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach. Będziesz wiedział na czym stoisz i który z nich jest wadliwy.

Opublikowano

W skrzyni korbowej zawsze wytwarza się pewne ciśnienie spowodowane różnymi czynnikami. po pierwsze nie ma idealnego silnika ( nawet nowy ma pewne "przedmuchy") po za tym koledze AlaCapone proponuje żeby sobie podgrzał jakiś płyn w 100% szczelnym naczyniu i sprawdził jakie będzie tam panować ciśnienie, olej się nagrzewa i stygnie po to między innymi jest odma aby niwelować te zmiany ciśnienia. 

Olej może lecieć po wyjęciu miarki z bardzo prozaicznej przyczyny, a mianowicie może go wychlapywać wał korbowy, lub wałek wyważający. Tak dla pewności że z silnikiem jest wszystko OK sprawdź sobie kolego drożność przewodu odmy, bardzo często handlarz szykujący traktor z przedmuchami  na sprzedaż zaślepia odmę aby nie wydostawał się z niej dym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v