Polecane posty

Kamil1996    18

Powerka 110 nie powiem Ci dokładnie ale dużo nie pali w transporcie, ogólnie moim zdaniem oszczędne ciągniki no chyba że ktoś chce mniejsze spalanie ale to już chyba rowerem niech wozi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Ciągnik mający 180 litrowy zbiornik nie może palić mało. Porównując do ursusa 1614 w każdej pracy  powerka pali więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Nie mam ursusa ale moim zdaniem oszczędna jest. Idąc twoim rozumowaniem Proxima 90 która ma 120litrów jest dużo oszczędniejsza od Proximy Power 90 która ma 180 litrów.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

a to zwracam honor... mam powerke i nie zauwazam zeby byla jakos wybitnie paliwozerny , fakt przy docieraniu palila tyle co czolg przy grabiarce czy przy oprysku to masakra ale teraz jest zrobione ponad 200mt i powiem ci ze mniej pali niz 80km zetorek

 


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Masz rację wraz z docieraniem spalanie spada. 

Zbiornik paliwa jest policzony na ileś godzin pracy =na dzień. Same Explorer miał 80 litrów i to wystarczyło na dzień pracy ale to był naprawdę oszczędny ciągnik. Proxima power z oszczędnością niewiele ma wspólnego dopiero przy maxymalny wykorzystaniu mocy może trochę widać jej zalety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wszystkie nowe na początku maja smaka ale po 100 mt juz widać ze apetyt spada 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Kolega pytał o spalanie w transporcie to odpowiedziałem jakie jest moim zdaniem jako posiadacza powerki.Nie wiem ile konkretnie pali ale na zbiorniku jeździ się i jeździ a w polu dnia nie starczyło by żeby spalił zbiornik. Mam więc wiem z doświadczenia. Gdybym był nie zadowolony ze spalania to bym po prostu nie brał drugiego zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

fortera 115 tez ma 180 liter i na 48godzin starczy w transporcie i to warunki ze lina czasami potrzebna 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

to nie orka jak stoi i tylko chodzi lub jedzie pusty to ile ma ci spalać bez obrazy dla jd temu to starcza na 24 godziny tyle samo paliwa tylko za wygode sie placi w tygodniku rolniczym było nawet napisane jak rolnik orał starą 12 to spalał 16 l na ha a jak kupil jd to było juz 20 l a plugi te same tylko konfort  iny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

Niestety pomstuje ciagle przekonanie o tym ze zetory duzo pala i te przekonanie nie szybko sie skonczy, moge z czystym sumieniem powiedziec ze pala adekwatnie do wykorzystania a jak juz diabel tkwi w szczegółach , jesli ktos uwaza ze 117KM to nie ograniczone pole do popisu zawsze sie zdziwi przy spalaniu i bedzie glosil opinie o paliwozernosci, po to sa polbiegi zeby ulzyc silnikowi ktory odwdziecza ssie oszczednoscia i dluga eksploatacja to ze ciagnik jest nowy nie oznacza ze trzeba go katowac obojetnie czy w transporcie czy w polu ja mam swoja zrobione prawie 2000 km wiec troche jezdzilem i cos nie cos wiem juz o tym ciagniku i moge sie podzielic spostrzezeniami a powiem tylko tyle ze kupowalem zupelnie w ciemno.


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

Ciągnik mający 180 litrowy zbiornik nie może palić mało. Porównując do ursusa 1614 w każdej pracy  powerka pali więcej.

 

nie zupełnie taka analogia . Zetor 5211 miały fabrycznie montowane najmniejsze 45 litrów ,ale i   70 litrowy .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Mariusz27 no bo dużo palą, tak jak perkinsy mało palą, ruski ciekną, chińskie się psują, mwm-y przekraczają spokojnie 20tys mth a valtry dobrze odpalają przy niskich temperaturach,na opinię pracuje się latami, każdy pisze że źle dobrane maszyny, złe wykorzystanie - ok, ale np 6cyl deutz spali przy orce 10l/h a w przetrząsarce 4 litry, zetor spali 6.... Temat wałkowany wielokrotnie jak i sprawdzany, już nie jedną butelkę wygrałem  ;) Druga szkoła zetorowców to mulenie na 1600obr - może i mniej spali na godzinę ale i mniej zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

nie zgodze sie z tym ale kazdy ma prawo do wlasnej opini . Nie mule nie przeciazam poprostu trzeba myslec i wyczuc ma ile mozna sprzet obciazyc


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Ja nie rozumiem co ma jd czego nie ma Zetor? Siedzenie pneumatyczne ma ,ehr ma, półbiegi ma , dobry uciąg ma ,klima jest. No ale tak, Zetor nie jest zielony i jest dużo tańszy a że się nie psuje to już w ogóle co za maszyna diabelska!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

A w czym siekiera jest gorsza od pilarki spalinowej? Nie trzeba lać paliwa, zmieniać oleju, dolewać.... Kiedyś był u nas zetor, po 4 latach to był złom, fuks że sprzedało się za więcej niż dało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Porównanie podobne do porównania konia z ciągnikiem. Chociaż i temu trzeba dać sianka. I pewnie po 4 latach się dorobiłeś nowego John Deera któremu "Nie trzeba lać paliwa, zmieniać oleju, dolewać...." ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Mam teraz sporo starsze ciągniki zachodnie, mimo wieku mniej palą i są bezawaryjne, w okolicy jest parę kilkuletnich zetorów różnej mocy i naprawdę kiepsko wyglądają jak na ciągniki z przebiegiem około 3 tys mth, jeden plus że sprzedasz go za dobre pieniądze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Ciekawe przemyślenia masz no ale nic z takimi nie zrobisz. Myślałem że czasy propagandy się skończyły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jakby rynek części do zachodnich ciągników był tak "rozbudowany " jak do samochodów (w sensie zamienników części i całych podzespołów ze szrotu )  to jeszcze dałbym się przekonać , ale póki co oszczędności w spalaniu mogą pójśc na kosztowne remonty bo nie ma bezawaryjnych maszyn . Po przebiegu rzędu 9000 i więcej zacznie się psuć tym bardziej jak  pójdzie do konkretnej roboty .

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj