dominikl95

MF 698 a MF 1014 jaki lepszy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dominikl95    36

Nie wiem jaki kupić, najlepiej z turem nie mam pojęcia jaki jest lepszy. wiem ze 1014 ma więcej koni ale nie przeszkadza mi to więc dwa w stosunku do mocy mogą być. Czekam na komentarze :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

Do modelu 698 bez problemu znajdziesz czesci do skrzyni  a duzo czesci pasuje o ursusa 5314. Do modelu 1014 juz nie jest tak prosto. Do silnika w jednym i drugim przypadku to nie problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

698 jest krotszy i bedzie bardziej zwrotny. I ma mozliwosc zalaczenia dodatkowo pompy podnosnika na tura co daju duzo szybsze dzialanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

Trudno mi powiedziec ale w razie czego do 698 sa dostepne czesci skrzyni, ktora i tak nie jest awaryjna. A do 1014 jest juz z tym problem. No i kiedys ogladalem takiego 1014 to skrzynie byle slychac na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

Tak posiadam takiego od 3 lat i polecam. Czesci w porownaniu do casa renault czy fendt sa o wiele tansze. Wyslałem Tobie prywatna wiadomosc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Potrzebujesz tyle mocy? Jeśli wystarczy Ci 80 KM to szukaj MF690 a jak chcesz cięgnik do tura to seria 3xx ponieważ ma inny przedni most w którym luzy nie wpływają  tak na trwałość przekładni głównej ( wał jest z boku ).

MF 698 to silnik Perkins A4.318 - z polskich ciągników niewiele pasuje ( Ursus produkował silniki A4.236 ( 66-72KM np. Ursus 5314) a bliźniaczą konstrukcją tego silnika jest A4.248 - ten sam blok, głowica i osprzęt).

MF 698T ma silnik AT4.236 czyli ten co w naszych Ursusach tylko z turbo i takiego bym szukał.

MF 698 ma tylny most jak nasze ursusy, skrzynia przeważnie to 12+4 ( bez wzmacniacza momentu na 3 dźwignie ), natomiast MF1014 ma inny tylny most co wiąże się z większym kosztem ewentualnej naprawy.

 

Swoją drogą do tura to oba się średnio nadają. 

Jak dużo ma być tej pracy z turem to obowiązkiem jest skrzynia z rewersem. No i wysokość tech MF-ów nie wszędzie wjedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominikl95    36

no dlatego może lepsze by była jakaś renault :-) do tura roboty z turem aż tak dużo by nie było jedynie wozenie balotow coś zepchnąć, załadować obornik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jak do takich prac to każdy będzie dobry:)

Tu ni chodzi o to że Renault, MF, JD czy DF.

Rozglądaj się za czymś dobrym jakościowo o możliwie najlepszym stosunku cena-jakość w częściach. 

MF - 690 jest już silnik podobny do tych z Ursusa i cały osprzęt silnika to na pewno będzie tańsze w naprawie niż MF698.

Ja mam MF 390. Nie mam najmniejszego problemu z częściami. Nawet jak coś poważnego mu się przytrafi to ma do wyboru różnej jakości i ceny części. Do skrzyni DF tego nie ma - co dostępne na rynku to drobie lub niedostępne i trzeba dorabiać.

MF serii 6xx nie ma żadnych odpowiedników w Ursusach. Silnik i tylny most tyle i aż tyle podmienisz z Ursusa. Skrzynia 12+4 bez wzmacniacza była montowana w Ursusach np. 4514 jako opcja choć nie wiem czy da się do niej coś z ursusa dokupić. 

Przedni most to w razie awarii droga naprawa - nie ważne w jakim ciągniku choć taniej będzie naprawić most Carraro stosowany w Ursusie niż w MF serii 6xx gdzie ceny są dość wysokie.

Nie wiem ile masz kasy na ten ciągnik i jak w okolicy z częściami ale patrz na stan a nie markę. MF ma super komfortowe jak na swoje czasy ciągniki czyli serię 3xxx która ma m.in. skrzynię 16+16 lub 32+32, EHR itp. Niestety ale to leciwe maszyny i każdy z tych elementów może wymagać naprawy. 

MF serii 3xx to chyba najlepsza seria do zakupu - najbardziej zbliżony do niej jest Ursus co wiąże się z dostępnością tańszych części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj