PiotrMarkiewicz

Pytanie odnośnie bąbli w chłodnicy.

Polecane posty

Witam,

Zauważyłem, że w chłodnicy pokazują się bąble powietrza. Czy może być to spowodowane uszczelką pod głowicą lub niesprawną pompą wodną?

Pozdrawiam

Edytowano przez PiotrMarkiewicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolkam72    28

Kiedy się te bable pojawiają na zimnym czy ciepłym silniku. Możliwe ze to po prostu woda która przepływa przez termostat i od tego takie wrażenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolkam72    28

Może to po prostu od termostatu. W c 360 nieraz się przyczyniają. Zapal ciągnik otwórz chłodnice ale uważaj i złap kilka razy za wąż co idzie od termostatu do chłodnicy. Zobaczysz czy wtedy będzie więcej bablowac czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

pęknięta głowica zapewne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Odpal ciągnik wypnij korek od chłodnicy zaciśnij ręką dziurę po korku potrzymaj chwilę i puść.Jak zrobiło się ciśnienie to uszczelka albo głowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    108

Miałem taki sam przypadek w 60. U mnie co chwilę strzelała uszczelka pod głowicą na jednym tłoku. Grubsza uszczelka i mocniejsze dokręcenie zatrzymało problem. Powąchaj czy w chłodnicy czuć spaliny. Jak ktoś wyżej pisał pęknięta głowica daje taki sam efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

bąble we wodzie to żaden poważny problem. Prawdziwy powód wymiany uszczelki jest gdy:

- spaliny oczyszczone przez wodę unoszą się z korka chłodnicy;

-ubywa i wyrzuca dużo wody,

- jak przytrzymasz ręką otwór chłodnicy to zrobi się  ciśnienie i woda wystrzeli jak gejzer.

 

Jak nie ubywa cieczy do takiego stanu że są suche żeberka to nie jest tak żle i po co rozkręcać bez potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

No trochę dziwne że po przytrzymaniu ręką 1 minute wywali wodę jak wszystko gra.Po minucie nie ma prawa zrobić się ciśnienie.Jak robi się ciśnienie po minucie to już pompuje kompresje do płynu.Z nie jednym silnikiem miałem do czynienia i pękniętymi głowicami i mikro pęknięciami które pompowały kompresje dopiero po ostrym rozgrzaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8

mnie w c330 po 10 sekundach przytrzymania ręką wystrzeliła woda po założeniu termostatu i byłbym jezdził ze suchą chłodnicą. A jak go wyrzuciłem to nic mi nie wywala wody ,chyba że zaleje się pod sam korek.

A wywalał wodę gdy była temperatura 50-60st

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A możecie mi powiedzieć z jaką siłą przykręcać głowice? (w niutonometrach)

Edytowano przez PiotrMarkiewicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Prawdopodobnie około 138 - 148 Nm ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Takie głowice to sie dokreca az w łokciu zacznie strzelac kazdy stary mechanik tak powie, te siły to wdług mnie sa zamałe zawsze sie dokreca z taka siła ile da rade reka, i jakos nigdy nie zdrazyło mi sie zeby szpilka czy głowica strzeliła , traktor robił nawet 10 tys mtg i niigdy uszczelki pod głowica nie wywiało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad_Duda    83

Witam

Test na zawartość spalin w płynie chłodniczym kosztuje 18 zł i starcza na 10 próbek. Kupiłem go i działa bo miałem podobny problem ja twój i samochód niestety wylądował u mechanika- uszkodzona uszczelka pod głowicą(olej i płyn czysty, tylko bąbelki w układzie chłodzenia).

 

Kup test albo pojedz do mechanika i pewnie go wykona za drobną opłatą.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Gdzies na internetach było pokazane jak zakładali odpowietrznik od kaloryfera pod nagrzewnice :D i ponoc działało pól roku pózniej autko sie zatarło bo olej z woda pomieszało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konrad_Duda    83

Witam

 

Sklep motoryzacyjny, agroma lub jeśli nie chcesz wychodzić z domu allegro lub inne sklepy internetowe.

Składa się z korka, rurki która wygląda jak od balonu do wina i substancji która się odbarwia się na odpowiedni kolor gdy występuje problem.

 

Konrad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj