Polecane posty

michu20    165

witam mam taki mały problem z ciągnikiem fendt 415 podczas zatrzymywania maszyny z silnika dochodzi dziwny odgłos panowie z serwisu byli juz u mnie chyba z pięć razy wymienili turbinę próbowali różnych rzeczy i nic dalej jest to samo nie wiedzą jaka jest przyczyna po ściągnięciu filtra powietrza słychać ten dzwięk bardzo wyraznie  ostatnim razem jak byli nagraliśmy filmik i miał on być przesłany do Niemiec i puki co cisza ;) tak że może miał ktoś podobny przypadek lub ma jakiś pomysł był bym wdzięczny za podpowiedzi

wrzucam link do filmiku na youtube

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Co zostało wymienione? Co podejrzewają? Dzieje się tylko tak podczas zatrzymywania? (hamowania, spadania obrotów)

Podczas zwiększania obrotów i zmniejszania ten dźwięk nie pojawia się? (brak reakcji na pedał przyśpieszenia)

Ile ciągnik ma mth? Czy ten dźwięk był od początku, czyli od kiedy?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    165

dźwięk był od początku tylko teraz się nasilił serwis wymienił turbine ale nic to nie dało i nie mają pojęcia co to może być ciągniki normalnie pracuje reaguje na podał gazu dźwięk pojawia się tylko podczas puszczania pedału gazu gdy ciągnik schodzi z obrotów ciągnik ma już zrobione ok 2 tys godzin od początku u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dziwny jest ten dźwięk, ale dziwię się dlaczego nagrałeś podczas jazdy sugerując, że dzieje się tak tylko podczas zatrzymywania ciągnika a nie podczas spadania obrotów silnika.

Gwarancja skończyła się?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    165

gdy traktor stoi to wtedy nie ma tego dźwięku najbardziej słychać pod obciążeniem traktor jest już po gwarancji ale usterka była zgłoszona jak jeszcze był na gwarancji więc ja tu żadnych kosztów nie ponosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

mam taki sam dźwięk w passacie b6 1.9 i to jest chyba od przycinajacych się lopatek turbiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Onerif    4

Podejrzewam ze problem nie polega na układzie zasilania a gdzieś w układzie przeniesienia napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

A ma zmienną geometrię turbina może sterowanie szwankowac i stąd ten dźwięk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    165

przeniesienie napędu serwis też brał pod uwagę coś tam sprawdzali i wykluczyli tą opcję zaworu upostowego nie ma choć właśnie tak to brzmi jak by tam był turbina nie ma zmiennej geometrii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Czy po wymianie turbiny ustawili czujnikiem zegarowym sztangę od WG? To brzmi alb jak luźny grzybek od WG albo źle ustawiona sztanga. Spróbuj na zgaszonym poruszać sztangą może uda Ci sie wywołać ten dzwiek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    165

nie nic nie ustawili a co to jest to WG? chodzi ci o zawór Egr bo przy każdym odpaleniu on sam się ustawia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    165

A to jutro popatrzę tam i poruszam chociaż nic nie będę kręcił najwyżej podpowiem jak panowie z serwisu przyjadą kolejny raz ;-) dzięki za podpowiedź ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Śmiało mozesz poruszać tą dzwignią w poszukiwaniu stuków mozesz nawet zdjąć z gruszki wężyk i podać około 0.6 bara przy takim cisnieniu sztanga powinna zaczynać sie ruszać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jest duże prawdopodobieństwo, że kolega @karolas123 ma rację, brzmi to dość podobnie.

Trochę dziwi znajomość tematu serwisantów.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jakich stuków? To jest szum powietrza spowodowany pracą zaworu upustowego i drganiem powietrza w dolocie. Dziwne, że serwis próbował naprawić sprawny silnik. Bo jak sam piszesz tak było od początku. Stuki jak to nazywacie a raczej szum powietrza powodowany jest tym, że gdy zdejmujemy nogę z gazu. Silnik ogranicza swoje zapotrzebowanie na podawane powietrze. Co ewidentnie widać i słychać na filmiku. Turbo sprężarka siłą bezwładności jest jeszcze rozpędzona i pompuje go za dużo. Otwiera się WG. Turbo sprężarka zwalnia. Powietrze przepływające szybciej w układzie dolotowym w chwili dodania gazu trafia na zwalniającą turbo sprężarkę, trafia na przeszkodę i się cofa. (bezwładność gazów). Dlatego słychać "stuki" bardziej, gdy zdejmie się obudowę filtra. Niech serwis sprawdzi działanie waste gate - WG. Jeśli otwiera się przy konkretnych ciśnieniach to wszystko jest ok.

Wprowadź silnik na wyższe obroty. Nie zdejmuj nogi z gazu tylko powoli go odejmuj. Jeśli nie będzie tych "stuków" to moja teoria się potwierdzi. Jeśli będą nawet bez odejmowania gazu to system WG oraz ciśnienie doładowania do kontroli. Serwis i tak niech sprawdzi waste gate. Nie ma co zgadywać przy jakim ciśnieniu ma działać. Oni powinni mieć dane dla tego modelu,więc niech sprawdzą

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    165

próbowałem poruszać dzwigienka od tego zaworu ale wogole nie dało się ruszyć stoi w miejscu tak ze poczekam aż serwis przyjedzie i niech to sprawdzi zobaczymy co z tego wyjdzie ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    165

witam ponownie problem dzwięków nadal nie rozwiązany tydzień temu serwis zabrał traktor do siebie na warsztat dzisiaj zadzwonili i powiedzieli ze dzwięk ten jest spowodowany przez mape jaka jest wgrana na komputer ponieważ ciągnik ma moc  150 km 

pan z serwisu powiedział że mogą rozwiązać problem tego dzwięku zmniejszając moc ciągnika  chociaż nie podoba mi się to rozwiązanie bo płaciłem za traktor o mocy 150km 

prosił bym o jakieś odpowiedzi co wy o tym myślicie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Zostawić jak jest i zarządać dokumentu stwierdzającego, ze użytkowanie ciągnika z taką mapą nie spowoduje uszkodzeń i serwis z pełna odpowiedzialnoscią przekazuje ciągnik właścicielowi po uprzednim wykluczeniu możliwości awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    165

No tak nawet jak wystawia taki dokument i traktor nawali mi w sezonie to co zrobię. nie uważasz że jest to dziwne że problemem jest moc 150 koni w ciągniku która ma mieć 150 koni trochę sprzeczne to jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cysiu133
      Cześć,
      Mam problem ze światłami pozycyjnymi dla przyczepy. W gniezdzie ciagnika na bolcach od swiatel pozycyjnych nie ma prądu, kierunkowskazy i stop jest, w ciągniki też wszystko działa jak należy, tylko problem jest w gniazdach przednim jak i tylnym. Bezpieczniki w porządku, prąd do bezpieczników dochodzi. Po schemacie instalacji (a jakimś wybitnym elektrykiem lub znawcą tematu nie jestem) wydaje mi się że problem może być na tej wtyczce zaznaczone na zdjęciu.  I tu nam pytanie czy może ktoś wie gdzie ona może się znajdować? Jak rozebralem plastiki to wydaje mi się, że kable od świateł idą do góry w słupku tam gdzie gaz ręczny, ale gdzie by tam dalej szły? 
      Może jest ktoś w stanie pomóc bądź naprowadzić na rozwiązanie problemu?
      Pozdrawiam!

    • Przez center
      Cześć!
      Czy ktoś ma jakiś sposób na regulację luzu zaworowego w F412 Vario bez użycia klucza serwisowego z podziałką kątową? Może jakieś klucze z deutfahra ? Tam jest Śruba na torx i w niej na płaski śrubokręt. 
       
      Pozdrawiam
      Michał 
    • Przez yaro_1
      posiadam ciągnik fendt farmer 410 vario, w ciągniku posiadam wyjście na hamulec hydrauliczny przyczepy. czy ktoś może mi wyjaśnić, skąd idzie olej/płyn do hamowania przyczepy oraz czy trzeba to włączyć (aktywować) w ustawieniach. w instrukcji jest tylko informacja, że coś takiego istnieje.
    • Przez Kuba__1994
      Witam, jakie powinno byc cisnienie w skrzyni vario fendt 411 2001r, minimalne i maxymalne. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam 
    • Przez center
      Dzień dobry,
      Ktoś może wie jak się rozbiera joystick w fendzie ? mam problem ponieważ dostał luzów gdzieś na przegubie i nie mogę się do niego dostać? ktoś wie czy kupi do tego się części zamienne? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj