Skocz do zawartości
inka1801

Niedziałający wentylator - który przekaźnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
inka1801    0

Witam, mój problem to niedziałający wentylator. Bezpiecznik jest dobry. Jak znaleźć przekaźnik który może za to odpowiadać? Szukać po wszystkich czy jest jakiś sposób żeby znaleźć ten odpowiedni? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zaq1987    24

Nie powinno być przekaźnika wentylatora - podłączenie bezpośrednio przez włącznik więc może sprawdź styki włącznika. Miałem problem z włącznikiem przedniego napędu w Pronarze 1025A (instalacja jak w 82SA) i właśnie były ponadpalane styki, poza tym u mnie na schemacie podłączenie wentylatora jest bez przekaźnika - wynika to z faktu, że przekaźniki są stosowane przy dużym poborze prądu przez odbiornik a w przypadku wentylatora tego zagrożenia raczej nie ma.

 

Na przyszłość podawaj dokładny model, zwłaszcza to "rozwinięcie" (A, SA, TSA)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    582

Przełączniki są kiepskie, konektorki lubią się wysuwać z kostek lub z kostki z bezpiecznikami. Musisz lecieć po kablach od bezpiecznika po prawym słupku przez przełącznik do wentylatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inka1801    0

Ta awaria powstała gdy włączyłem świecę żarową/płomieniową. Zaświeciła mi się przez chwilę kontrolka od świecy i zgasła, wtedy pokazał się pod deską rozdzielczą mały dymek no i  zaczął się problem niedziałającego wentylatora. Świeca nie grzeje. Bezpieczniki są dobre. 

Wentylator działa gdy podłącze inny przewód prądowy np. od lampki w kabinie i dotknę do kostki włącznika wtedy działa wentylator, ale bez przerwy chodzi. Dopiero gdy wstawiłem dodatkowy przełącznik to się wyłącza ale na wolnych obrotach. Do szybkich obrotów musiałem podprowadzić następny przewód prądowy i wstawić drugi wyłącznik. Teraz od wolnych i szybkich obrotów mam dwa wyłączniki. 

Co zrobić żeby wentylator działał na jednym przełączniku na dwóch zakresach? Czy to może być wina przekaźnika czy przełącznika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    335

Jeśli bezpieczniki są dobre to by trzeba sprawdzić czy do wlacznika dochodzi prąd ,na moje to problem jest miedzy stacyjka a włącznikami tym bardziej że oba uklady sa załaczane kliczykiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×