Skocz do zawartości
News
krzysiek3512

Podłączenie zaworu sterowania przyczepą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witajcie, 

 

Chcę prosić was o radę. Problem dotyczy podłączenia zaworu sterowania przyczepą do układu hamulcowego ciągnika w Kubocie M7060. W mojej instalacji zastosowano zawór WABCO 4700152030 ( taki jak pod tym linkiem http://www.kramp.com/shop-pl/pl/744626/551881/90830/4700152030+Zawór+sterujący+przyczepy). W zaworze tym są dwa wejścia sygnałowe, sterujące otwarciem poprzez ciśnienie oleju hydraulicznego w układzie hamulcowym oznaczone jako p41 i p42. W środku zaworu znajduje się dwustopniowy tłoczek.

Dobra, nie będę się rozpisywał na temat zasady działania. Konkretnie, w moim przypadku ciśnienie podłączone tylko do jednego z tych wejść p4, doprowadzone z odpowietrznika hamulca prawego koła. Drugie jest nie wykorzystane. I w tym tkwi problem, że zawór zadziała i przyczepa zacznie hamować momencie, gdy koła ciągnika już prawie ulegają zablokowaniu. Trzeba użyć stosunkowo sporej siły na pedale hamulca, by zawór zadziałał. Dochodzi do tego, że przyczepa zaczyna hamować później niż ciągnik, więc dochodzi do bardzo niebezpiecznej sytuacji, bo jeżdząc innymi ciągnikami. Zgłaszałem problem do serwisu, lecz nie dostałem jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Zmuszony będę chyba użyć mocniejszych argumentów, oddać to i odzyskać kasę, jeśli nie będą w stanie tego poprawić, bo jak dla mnie nie działa to tak jak należy. Tłumaczą się tym, że oni już dostają gotowy zestaw i schemat podłączenia od producenta.

Proszę was o opinię w tej sprawie, a jeśli w waszych ciągnikach jest również taki zawór, to podeślijcie fotkę jak to jest podłączone. 

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Krzysiek 

post-5723-0-38488000-1452004113_thumb.jpg

post-5723-0-29920900-1452004208_thumb.jpg

Edytowano przez krzysiek3512

Ursus C-330
&
Ursus 3512
---------------
Nic mi więcej nie potrzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zaq1987    24

Masz jeszcze dźwignię do regulowania zaworu która jest od strony korpusu skrzyni biegów, może tam tkwi problem - ustawienie na dwa sygnały sterujące a nie jeden.

 

Tutaj możesz wpisać nr katalogowy zaworu i znajdziesz rysunek oraz informacje techniczne o tym ustrojstwie niestety nie ma nic po polsku...


Jest coś takiego jak kłamstwo, jest też podłe kłamstwo a dalej to już tylko statystyka.

 

Panowie i Panie, śmiejmy się z tego szaleństwa abyśmy sami w obłęd nie popadli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta dźwignia z cięgnem jest o sterowania ręcznym. Czasem właśnie tak uruchamiam hamulce w przyczepie, lekko podniosę ręczny, traktor jeszcze nie hamuje, a w przyczepie już hamulce działają. 

Mi kolego chodzi o to, żeby zobaczyć jak to jest w innych markach rozwiązane np, NH, ZETORZE, itp. Bo w serwisie powiedzieli, że podłączenie drugiego przewodu nic nie pomoże. Chcę mieć lepsze dowody i pewność


Ursus C-330
&
Ursus 3512
---------------
Nic mi więcej nie potrzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.