Polecane posty

seweryn20    825

Ruskiej myśli technologicznej chyba nikt nie jest wstanie wyjaśnić tak do końca. Ogólnie innej opcji nie widzę jak własnie oszczędność producenta lub kogoś kto robił naprawę w międzyczasie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie trzeba szukać wał. Macie jakiś obraz wałów które można kupić jako nowe w granicach 600zł bo jest tego na prawdę mnóstwo. Oryginał 2x tyle. Jest opcja dołożenia przeciwwag i wyważenia na nowo ale trzeba by je gdzieś kupić może ktoś ma zarżnięty wał. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9191

Były takie wersje - tzw. zubożone, o mocy około 70KM (np. Belarus Progress 70/570) produkowane na pewne rynki. Silnik pewnie nie przekraczał 1700 obrotów i nie potrzeba było przeciwwag. Założę się, że oprócz zmiany wału konieczne będzie także przerobienie lub zmiana pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak z pompą masz racja należy tutaj bezwzględnie wymienić na typową od 82. Myślicie, że warto zawracać sobie głowę jakimś montażem przeciwwag czy od razu dać sobie spokój i kupić wał. Tylko jaki? Zamienników jest mnóstwo a oryginały w granicach 1600zł. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9191

Ja mam zamiennik indyjski i juz 3 lata pracuje. Prasy nie mam, jakby co. Poza tym daje radę w silniku D-60, więc trochę mniej obciążony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie odpalał rozerwana tuleja cylindra. Wspomniał o tym wcześniej.

Silnik kolega kupił z myślą że jest to 80-konny d-240.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem właśnie z firmą która robi szlify wałów od ponad 30lat zakłada ma dobrą opinię (sam u nich robiłem już kilka razy). Szef powiedział żeby to składać i będzie chodzić w normalnie w mtz. Robił szlify takich wałów już nie raz. Ponoć jakaś wersja taka była. Zadzwoniłem do niego z myślą że może leży jakiś wał pęknięty z przeciwwagami to bym odkupił, zamontował przeciwwagi i dał do wyważenia. Mam ofertę na oryginał białoruski za 1350zł. Z drugiej strony jak ten się upiera że to będzie chodzić to może jakieś doświadczenie ma.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Ja mam taki silnik w MTZ. Kupiłem go i fachowcy stwierdzili że trzeba tylko przeregulować pompę i będzie ciekać jak normalny MTZ. Pompa była przeregulowana (dokładnie nie pamiętam co oni już tam w niej zrobili ale koszt jakiś niezbyt duży). Teraz mam do porównania d-242 i d-240. Ten pierwszy gorzej nie chodzi. Wału nie ruszaliśmy, chodzi tak ze 6 lat u nas- prasa, orka, kultywacja. Jaki tam wał spoczywa to nie wiem. Na jakie obroty ustawiony też nie wiem bo w MTZ 52 nie mam obrotomierza, ale czy to jeden czy drugi te same maszyny i te same biegi. Jeszcze ciekawe tylko czy w d-240 ktoś w pompie nie grzebał bo w zapłonie to na pewno, ale ogarnąłem.

 

Pozostaje jeszcze jeden magiczny aspekt d-242 pali jak złoto i nie tylko u mnie bo ktoś pisał, że u jego sąsiada to samo.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja gdybym nie planował montażu turbo to też próbowałbym go złożyć na tym wale bo jak wspomniałem wcześniej koleś w zakładzie szlifierskim mówił że nie raz spotkał się z takim wałem w mtz i wszystko chodziło latami. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

http://tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/75-belarus/116-belarus-progress-505525-805825-agross-506526-806826.html   Po tej stronce wynika że i Turbo ładowali do niego tylko ciekawe jaki miał wał. Tak z Ciekawości to wał jeśli nowy to od zwykłego d-240 bo na alledrogo do tego zbytnio bebechów nie ma?

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj