News
MateuszRafaRachaski

Ciągnik główny na 2 gospodarstwa moc około 100-120 km

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Dzień Dobry zastanawiam się nad kupnem ciągnika głównego do gospodarstwa. Do wyboru mam następujące ciągniki 

Fortschritt Zt-323 Renault 133.14 oraz Renault 120.14. Interesuje mnie w miarę niezawodny ciągnik, o stosunkowo niskim zużyciu paliwa w przyszłości chciałbym dokupić tura. Ziemie są I oraz II klasy. Na ten cel mam przeznaczone około 30-35 tyś PLN Czy mógłbym prosić o opinie dotyczące tych ciągników. Z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie 30 ha ale rolnictwo to nie jest moje jedyne zajęcie więc wolałbym robić to szybciej prace w polu żeby mieć czas na inne zajęcia, ponad to posiadam agregat do takiej mocy silnika i kilka innych maszyn. Proszę jedynie o opinie na temat tych ciągników 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Co do zwrotności to producent podaje następujące wartości
ZT-323A:

Promień skrętu 2WD/m 12,2 Promień skrętu 4WD/m 13,95

133.14:

Promień skrętu 2WD/m 8,4 Promień skrętu 4WD/m 10

Więc różnice są znaczne jednak pole jest spore i podwórko nie małe. Tur głównie będzie stosowany z szuflą do nakładania zboża i materiałów sybkich. A co do niezawodności i spalanie obu ciągników ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    289

skoro tur ma służyć do nakładania zboża to bym sobie darował fortschritta. może lepiej 8045 10045 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciągnik koniecznie ma być bez turbo doładowania, tur do nakładania zboża a więc sporadycznie Chyba zdecyduje się na to Renaulte

Edytowano przez MateuszRafaRachaski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez master21
      Który ciągnik byście polecili który byłby lepszy do pracy z ładowaczem ewentualnie jakiś inny z szustką wolnossącą i rewersem elektrohydraulicznym
    • Przez gameplayakiho
      Witam.
      Zastanawiam się na zakupem ciągnika i mam problem z wyborem między Claasem Arion 430 oraz Valtra A114 lub N104
      ewentualnie New Holland T5.
       To będzie mój główny ciągnik więc zależy mi na wytrzymałości tego ciągnika dlatego moje pytanie który ciągnik był by najlepszy  w przedziale 100-120 KM
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Wozzach
      Cześć 
      poważnie rozważam zakup Valtry T174e, w wersji Active.
      Proszę użytkowników tych ciągników o opinie i jeśli można, to odpowiedź na poniższe pytania:
      - czy tryb ECO jest przydatny w najcięższych pracach polowych typu orka, gruber? Dealer mi tak tłumaczy, że przełączamy się w ECO, tam mamy większy moment obrotowy, więcej Nm, i w orce maszyna lepiej ciągnie. Z kolei gdzieś w internecie znalazłem, że tryb ECO to raczej oszczędność paliwa w transporcie i lekkich pracach. Więc jak to wygląda z punktu widzenia użytkowników?
      - czy ten patent z osobnymi układami oleju jest fajny i warto go mieć? Wydaje się fajny na pierwszy rzut oka, zalety są wiadome. Ale  - gdyby to naprawdę było uzasadnione, to myślę że Valtra nie byłaby jedynym producentem który to stosuje. Trochę się obawiam, że niewiele będzie zalet (i tak pracuję tylko swoimi maszynami i tylko jednym ciągnikiem) a za to 2 razy więcej oleju do wymiany (przykładowo konkurencyjny NH czy JD ma łącznie ok 70 litrów oleju na skrzynię i hydraulikę, a Valtra 74 litry w przekładni i dodatkowo osobne 62l na hydraulikę). jak wiadomo dobry olej przekładniowy swoje kosztuje.
      - najbardziej wymagające maszyny które mają pracować z tym ciągnikiem to pług obrotowy 5 skibowy Akpil KM180 (szer. orki ok 240cm) i gruber Mandam 3.8 metra na ściernisku. Gleby mozaiki, większość lekkie ale wyspowo glina. Da radę ta Valtra sensownie z tym jechać?
      - czy jesteście zadowoleni z tego ciągnika? Kupilibyście go jeszcze raz? Jakieś poważniejsze awarie?
      - Ja wybieram między właśnie Valtrą T174E a New Holland T7.210. Przy zbliżonym wyposażeniu New Holland tańszy o około 20.000zł netto.  Ciężko porównać niektóre parametry. Valtra podaje tylko moc maksymalną 175KM przy 1900 obrotów. Nie podaje nigdzie mocy znamionowej.  NH podaje moc znamionową 165KM przy 2100 obrotów, ale moc maksymalną gdzieś przy 1800-1900 obrotów podaje 180km. Pod względem parametrów bardzo podobne ciągniki, różniące się szczegółami. Miał ktoś może doswiadczenia z oboma maszynami? Jak wrażenia?
       
    • Przez Cezar81
      Witam zastanawiam się na d zakupem Same Rubina 150 - na oku mam https://www.olx.pl/oferta/same-rubin-150-tuz-sprowadzony-orginal-CID757-IDym3Tq.html
      na co zwrócić uwagę głównie , może ktoś podzieli się doświadczeniem z tym ciągnikiem
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.