Niewidoczny96

Opinie o McCormick

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam. Od dawna przeglądam rynek ciągników rolniczych w Polsce. Zauważyłem, że ciągniki McCormick są bardzo tanie (oczywiście do roku, motogodzin itp.). I tu nasuwa się pytanie do posiadaczy. Jak oceniacie te ciągniki w wydajności oraz awaryjności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to ja się podepnę do tematu i zapytam o dość konkretną sprawę a mianowicie czym różnią się MTX od XTX i czy różni się to od spalania bo jest wersja mtx200 oraz xtx 200? chciałbym jeszcze zapytać jakie są montowane silniki w tych modelach,ewentualnie czy dany silnik był montowany w przedziale mocy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wiem ze w mniejszych były silniki perkinsa a w większych iveco kolega był sprzedawcą i zostawił sobie 2 (80i 120km ) to ten większy ciągle sie psuł i go sprzedał i zrezygnował z przedstawicielstwa tej firmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystian82    1

Różnica polegała nie tylko na zastosowaniu różnych jednostek napędowych (w MTX silniki PERKINS a XTX-IVECO) ale na zmianach stylistycznych (w XTX kabina z 4 bocznymi słupkami a w MTX z 6) oraz zmianach czysto technicznych-wprowadzenie skrzyni biegów xtraSpeed nie z 4 półbiegami jak to miało miejsce w MTX ale 8-czyli 32 biegi w przód i18 tył zamiast 16/12.Zmieniono tablicę wskazników na ciekłokrystaliczny wyświetlacz zespolony informujący o najważniejszych parametrach ciągnika-prędkość(rzeczywista a nie "ze skrzyni" poprzez tzw radar),obroty silnika.licznik MTG i MTG do nast wymiany oleju,wysokość tylnego TUZ podana w %,zegarek oraz aktualny bieg i półbieg np 3/7.Ogólnie jako ex pracownik serwisu-cóż,trafiają się różne awarie-choćby przełamanie ciągnika na pół dosłownie.Jednakże mój ex pracodawca posiadał kilkaset ha i miał te ciągniki w swoim posiadaniu.Ogólnie-jeśli używa go jedna osoba,pilnuje stanu olejów,płynów i z rozumem się posługuje tymi 200 koniami to nie będzie miał problemów.Ja jezdziłem xtx  215 2 lata.Zjechałem nim z lawety jak był nowy i tylko ja nim jezdziłem.Przez kilka dni palił strasznie dużo ale po max tyg nie odbiegał zużyciem paliwa od CASE'a i nie miałem awarii-nie licząc wyrwanej podstawy tylnego TUZ bo pod moją nieobecność jeden idiota wsiadł i potencjometr wys TUZ przełączył w pozycję MAX.Jako kierowca wiedziałem że mając 5 skib obrotówkę Kuhn Varimaster nie da się zbyt wysoko podnieść-a on pokazał że się jednak da....Tak poza tym ja byłem zadowolony i z komfortu pracy jako kierowca i z bezawaryjnej obsługi gdzie płyny kontrolowałem na bieżąco.Ja złego słowa na XTX nie mogę powiedzieć ani zawodowo jako były ich serwisant ani prywatnie jako syn rolnika.Proste słowa-jak dbasz tak masz....


AHa odpowiem Ci na pytanie-silniki Perkinsa montowano w przedziale mocy do wspomnianego już MTX 200 czyli MTX 140.150,175 i 200 a silniki IVECO począwszy od XTX 200 i 215 następnie ZTX 240,ZTX 260 i najmocniejszy ZTX 280-czyli przedział mocy od 200 do 280KM.Zużycie paliwa pomiędzy MTX a XTX 200 było praktycznie takie samo.Kolego to jest 200 koni i jest dostosowane do sprzętu o szer roboczej 4-6m,dopasowany do dużego areału więc na 50 czy  70ha kupienie XTX 200 to wg mnie-bez urazy-chore bo ten ciągnik się marnuje.Na małej powierzchni pola z pługiem 4 skib wiadomo że ci dużo spali bo marnuje 3/4 swojej mocy i dużym nakładem zrobisz mało.Zaczep mu 6m uprawowego,puść na pole 50ha-w dzień uprawi na 200-300l paliwa max i te 50ha jest już gotowe pod zasiew.Nie sztuka kupić by mieć-sztuka kupić i używać go tak aby był w 100% i maksymalnie ekonomicznie eksploatowany.Znajomy kupił sobie XTX 215-w czasie żniw i po-łącznie 1-1,5 mies go używa a potem chowa pod dach i stoi do następnych żniw ale pokazał że go stać i ma-zacofane myślenie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenek714    0

A jak ma się z mniejszymi modelami? Od prawie 2 lat mam MC80 i pracuje tylko z turem, siewnikiem itp, same lekka robota. Jak go kupowaliśmy to byliśmy w kilku miejscach i w okolicach Siedlec w miejscowości Zbuczyn jest kilkunastu handlarzy ciągnikami i nikt nie miał Komorników. Każdy mówił, że one maja inną hydraulikę i elektrykę i to jest towar gorszej klasy. Poza hydrauliką i elektryką podobno to jest to samo co case mx80. Jak oglądałem case mx80 to na to wychodzi. Ogólnie super ciągnik, jeszcze nic się nie psuło a przesiadka z zetora 8011 jest na +. Komfort zwrotność i wreszcie napęd na szerokich kapciach, Zetor zobaczył łąkę z kilometra i już po oś wpadał:D Jedynie co to przy gaszeniu stuka tam gdzie sprzęgło. Sprzedawca mówił, że to pewnie 2-masa, i że może to się teraz zepsuć jak i chodzić pare lat, Cena niższa od case około 8-10 tys 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystian82    1

Pierwszy raz słyszę opinię że Mc są gorszej jakości...tym bardziej,że starsze modele McCornick-w kolorze czerwonym maska i reszta ciągnika-są identyczne co choćby Case-przykład McCormick MTX 140 i Case Mx!20-nawet ta sama tablica wskazników,elektryka...

fabrycznie McCormick wyjeżdża bez instalacji pneumatycznej którą zakłada serwis już w kraju.Uproszczając-jeśli "nie dostał w d..." to nie sprawia problemów poza zużyciami eksploatacyjnymi.Pracując w serwisie (największy importer McCormick w Polsce) widziałem różne cuda,kierowcy (lub pseudooperatorzy) z rzeczy wg( ludzi inteligentnych) niemożliwych do wykonania robili jak najbardziej realne i namacalne gdzie my w serwisie zastanawialiśmy się jakim cudem on to zrobił.... Najmniej wezwań serwisu było do serii Mc,Cx i C-max z racji zastosowania najprostszej budowy i minimum elektroniki.Stałym bywalcem "kanału'' była seria xtx z racji nie całkiem dostosowanej skrzyni do silnika(nie wytrzymywała z reguły takiej dawki mocy).Jednakże skoro u klientów takie awarie były dlaczego szef(przypomnę-autoryzowany dealer McCormick) mając kilkadziesiąt ciągników serii XTX ich nie miał....Wg mnie odpowiedz nasuwa się sama... Reasumując-im bardziej zadbany od nowości ciągnik tym dłużej pojezdzi bez problemu-pilnować płynów i na bierząco usuwać nawet drobne usterki... No ale każdy może się ze mną nie zgodzić,bo to tylko moje zdanie.Wg mnie McCormick za bardzo nie odbiega od wiodących marek choć wiadomo-Case,Fendt czy Claas-sama nazwa to już prestiż,a kierowanie Quadtrac 600,936 Vario Black Beuty czi Xerion 5000 to powód do dumy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Camel81    6

Prawda jest taka, że Case MX to projekt i produkcja MCCormick (dokładniej IH czyli  McCormick Harvesting Machine Co i Deering Harvester Company). Późniejsza produkcja MCCormick MTX wynikała z utworzenia CNH z pominięciem fabryki w Doncaster. W roku 2000 po negocjacjach z wieloma zainteresowanymi stronami fabryka wraz z brandem McCormick oraz technologią produkcji ciągników C, CX, MXC oraz MX Maxxum została zakupiona przez Agro Tractors S.p.A. 

 

Wcześniejszy lubiany Case serii 5XXX to też nie jest Case lecz... David Brown.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odnośnie do poprzednich postów w MTX z 2003-2007 r. jest silnik IVECO, silnik PERKINSA występuję np w serii MC 2003-2007 r., mam pytanie czy jest różnica pomiędzy ciągnikami malowanymi w całości na czerwono (blok itd), a czarnym jeśli tak to jaka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu2607    0

Mam problem z mtx125 podczas jazdy na biegu 4 ciągnik wchodzi wolno na obroty i dławi się pod każdą małą górkę dając gaz to jakby w ogóle nie reagował 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michu2607
      Mam problem z mtx125 podczas jazdy na biegu 4 ciągnik wchodzi wolno na obroty i dławi się pod każdą małą górkę dając gaz to jakby w ogóle nie reagował na mniejszych biegach radzi sobie jako tako ale mam wrażenie ze jak ma większe obciążenie to jak na 130 koni to szybko spadają mu obroty ktoś coś podpowie 
    • Przez berek
      witam znikło mi ciśnienie na trzeciej dzwigni hydrauliki zewnetrznej co moze byc przyczyna,na pierwszej i drugiej jest bez zmian gdzie szukac, w rozdzielaczu  ,moze jakis zawór czekam na propozycje MTX 155 2001r
    • Przez tokarz
      Co może być przyczyną zgrzytania (trzeszczenia) wydaje się że w skrzyni lub w tylnym moście (ciężko zlokalizować).  Dodam że stało się to raptownie  przy siewie po zawróceniu się na nowy przejazd (podniesienie i opuszczenie TUZ, użycie rewersu i wyjścia hydraulicznego). Trzeszczenie ustępuje przy obciążeniu hydrauliki (przy podnoszeniu TUZ, przy skręcaniu, przy używaniu wyjść hydrauliki). Pompa jest sprawna i nie ma luzów na wałku ani też na łożysku przy skrzyni. Trzeszczy i zgrzyta tak samo przy jechaniu  jak i na postoju, nasila się przy zwiększaniu obrotów silnika. Czy to może byś jakiś zawór, czy poleciało coś w skrzyni?  Sprawa pilna bo siewy stoją, pozdrawiam
    • Przez McCormickXTX
      Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Ciągnika MC XTX 185. Problem się zaczął od chwili gdy zaczął świecić błąd  czujnika wysokiego ciśnienia Common rail. Poświeciła jakiś czas i zgasła. Potem wyskoczyły błędy na ehr. Ze jakiś zawór przelewowy padł. Później zauważyłem ze stan oleju w silniku się podniósł oraz w skrzyni biegów.  Co może być tego przyczyną??Spotkaliście się z podobnym przypadkiem?
    • Przez Arturo1610
      Witam.
      Mógłby mi ktos powiedziec jak to jest z silinikami w case mx, mccormick mtx? 
      Głownie chodzi o to w ktorych latach i jakich modelach były monotowane silniki CUMMINS a kiedy IVECO oraz PRKINS ?
      Wiem ze perkins to na pewno w case mx80c mx90c oraz mx100c a takze w mccormick MC. Ale cos slyszałem ze w mtx tez perkinsy byly np chyba mtx 140. Ogolnie troche nie ogasrniam kiedy i gdzie jakie siliniki sa i w których latach wiec jak ktosby mogł pomoc to z gory dziękuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.