Polecane posty

benyk123    27

Witam :) Otóż mam pytanie dotyczące ciągnika Massey Ferguson 3070.
Ostatnio pojechałem na pole i chciałem przełączyć biegi na zakres A i nie mogę,jakby wajcha się zablokowała,przesuwa się w bok i nic się nie da włączyć. Zakres B działa prawidłowo,poza tym nic się wcześniej nie działo :) Jak może być przyczyna? Z góry dziękuje :)

Edytowano przez benyk123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    13

czyli czujnik i opornik powinny byc ok

 

rozumiem że wcześniej chodziło..

 

tp sprawdź wtyczki w autotronic czy nie są luźne i czy są wszystkie piny ( maogą ugnic i odpaść)

 

ewentualnie  możliwe że wyrobił sie luz w łożu tej dźwigni-  tam jest taka kulka- mechanizm opada i nie wybija czujnika w czasie uderzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Zakresy A/B chodzą bez udziału autotronica, jest to układ hydrauliczno-mechaniczny. Można sprawdzić czy chodzi wodzik od zmiany zakresów, taki trzpień. Jak chodzi to znaczy że hydraulika dobra, tylko problem w skrzyni a jak nie chodzi to kłopoty ze sterowaniem/hydrauliką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    27

A gdzie znajduje się ten trzpień? U mnie jest chyba po prawej stronie, nakryty osłona.Jak on powinien chodzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
junior1992    0

Witam mam pytanie nie dawno zakupiłem  mf3060 i jak kupowałem wszystko było dobrze tylko nie chodziły na błotnikach przyciski do podnośnika elektryk przyjechał zrobił teraz nagle nie chodzi nic wcześniej jeszcze się przycinało przed naprawą raz chodziło raz nie teraz nic jeszcze wczoraj podnosił do pewnego momentu a teraz nic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    13

jednak chyba zasilanie na czujnik-przełacznik jest z Autotronic

czujnik podaje napiecie na elektrozawór tylko w czasie przełączania

jeśli kontrolka niskiego ciśnienia  świeci - zakładam ze działa w czasie odpalania -  to winy bym szukał w dźwigni lub elektrozaworze i jego zasilaniu

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w swoim mf-ie tez zakres A nie chciał się wbić odkręcilem ten dekiel z prawej strony co i przeczyscilem cały ten mechanizm od tamtej pory wszystko śmiga idealnie problem to było potem wsadzić gdyż trzeba tam wszystko idealnie poustawiac i idealnie włożyć trochę przy tym mi zeszło :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

A gdzie znajduje się ten trzpień? U mnie jest chyba po prawej stronie, nakryty osłona.Jak on powinien chodzić?

Zdejmij osłonę, i na odpalonym przestawiaj z A na B i z powrotem, trzpień powinien się wsuwać i wysuwać i już.

 

jednak chyba zasilanie na czujnik-przełacznik jest z Autotronic

czujnik podaje napiecie na elektrozawór tylko w czasie przełączania

jeśli kontrolka niskiego ciśnienia  świeci - zakładam ze działa w czasie odpalania -  to winy bym szukał w dźwigni lub elektrozaworze i jego zasilaniu

Nie ma tam żadnego czujnika, elektrozaworu itp. Ruszając dzwignią w poprzek uruchamiasz rozdzielacz mechaniczny który kieruje olej raz w jedną i w drugą stronę. Elektrozawór który jest w pobliżu jest od półbiegu. Wiem co piszę, rozbierałem i naprawiałem to i dokładnie wiem jak działa.

Gdy by był zanik ciśnienia to nie powinny działać inne rzeczy.

 

Witam mam pytanie nie dawno zakupiłem  mf3060 i jak kupowałem wszystko było dobrze tylko nie chodziły na błotnikach przyciski do podnośnika elektryk przyjechał zrobił teraz nagle nie chodzi nic wcześniej jeszcze się przycinało przed naprawą raz chodziło raz nie teraz nic jeszcze wczoraj podnosił do pewnego momentu a teraz nic 

Zawezwij jeszcze raz tego elektryka i niech naprawi co zepsuł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

waldac ty chyba nawet nie wiesz jak MF 3070 wygląda bo tyle głupot piszesz że ręce opadają... pytanie po co ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    27

Właśnie ten trzpień u mnie jest wciągnięty,a jak chce przerzucam to wcale się nie wysuwa :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    13

każdy to nazywa jak chce, a właściwie myli 

 

A i B to półbiegi  dla Speedshift ( i ABCD dla Dynashift) i są sterowanie elektrozaworem

 

Zakresy to Żółw i  Zając -takie symbole są też na dźwigni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

o żesz ile nowości... z choinki sie urwałeś tym dynashiftem w 3070 czy jak ? A i B w speedshift to półbiegi? oczywiście jak półbiegi to bez sprzegła? a co jeśli mam AB bez speedshift to co wtedy? jak to nazwać? Polecam instrukcje obsługi, w szczególności tabele prędkości a jeśli nic z tego nie zrozumiesz...  no cóż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    13

o żesz ile nowości..."

"

czyli przyznajesz że nie wiesz wszystkiego .:)

 

wnioskuje że chęć szybkiej odpowiedzi  i krytyki (szkoda, że nie konstruktywnej) pozwoliła ci tylko na szybkie przeczytanie postu bez zrozumienia

jeśli już musisz czytać szybko, aby krytykować - to czytaj na głos, to pozwala na lepsze zrozumienie

 

Tak MF3070 również  były wyposażane w przekładnie Dynashift - rozumiem że twój świat jest za mały aby to ogarnąć

 

Jeśli twierdzisz (fałszywie) że 3070 nie miały przekładni Dynashift, a nie masz też Speedshift ("a co jeśli mam AB bez speedshift") to jaki typ przekładni masz - co piszą w Twojej instrukcji???

 

Dla ciebie A i B to półbiegi - jak zapewne jest napisane w instrukcji??

czy A  i B nazywasz zakresy - Zółw i Zając???

 

ps. w tabelach prędkości również zakresy i półbiegi są osobno oznaczone

 

 

Jeśli krytyka to tylko konstruktywna

 

Najlepszego w Nowym Roku

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

może ktoś Ci to kiedyś wytłumaczy bo mi się nie chce. Podstawowa zasada forum. Pisać na temat. Czy autora tematu obchodzą jakieś dynashifty, których nie ma w swoim traktorze? I weź już nie pisz więcej, bo samo wposmnienie o autotronicu w tym temacie kwalifikuje cie jako osobe która nie ma o tym pojęcia. Kolega Ptaszyna też to napisał, ale ty dalej wolisz się błaźnić

 

A autor tematu niech niech wykręci z dekla skrzyni srube (klucz 24 czy tam 27mm) która znajduje się nad wałkiem którym zmeniasz zakresy i masz rewers. Pod tą srubą jest zaworek który przerzuca zakresy tylko nie wiem czy dasz rade go wyjąć do góry, czy będzie za co go złapać a szkoda dekiel w tym celu zdejmować.... Zaworek mógł się przyciąć, zamarasić. Przerabiałem to u siebie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    13

jeśli jest mowa o A i B to Autotronic- ale dla ciebie zakres czy półbieg to bez różnicy.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

każdy to nazywa jak chce, a właściwie myli 

 

A i B to półbiegi  dla Speedshift ( i ABCD dla Dynashift) i są sterowanie elektrozaworem

 

Zakresy to Żółw i  Zając -takie symbole są też na dźwigni

Piszesz nie o tym traktorze i Tobie się pomyliło! Dynashift  czyli ABCD lub uboższa wersja Speedshift AB występowały od 3075, ale wtedy rewers był pojedyńczy a w starszych modelach (o którym mowa) jest rewers dwustopniowy A/B, mam wrażenie że nie widziałeś tego na oczy bo byś tak nie motał. W nowszym modelu półbiegi zmieniasz jak piszesz z użyciem autronica, a w starszym zakresy rewersu A/B zmieniane są hydrauliczno-mechanicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    13

to raczej Ty nie masz pojęcia na czym polega Speed - i Dynashift -

ale oczywiście Ty masz rację ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Pragną Cię poinformować że w jednym ciągniku mam Dyna plus rewers EH a w drugim jak pisałem wcześniej i to ty się doszkol bo Ci wrzucę zaraz parę fotek i bedzie Ci łyso!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Gościu przyjedź do mnie to Ci pokarze jak się zmienia zakresy AB po odłączeniu autotronica, który jest zbędny w tym momencie. Może wtedy coś do tej twojej makówki dotrze. Dokladnie taką samą skrzynie ma autor posta

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    27

Problem został rozwiązany,odkręciłem tą nakrętkę na Klucz 24 wyciągnąłem i wcisnąłem kilka razy trzpień.Złożyłem i wszystko działa jak powinno coś musiało się zawiesić lub zabrudzić.Zakres A i B w tym ciągniku działa mechanicznie przez przesunięcie dźwigni

Edytowano przez benyk123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

:D  :D  :D  :D gdzie on jest?? łyso? :P  :P  :P  :P

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benyk123    27

Panowie zakres A znów mi się zaciął co to może być? Odkręciłem tą nakrętkę od siłownika ab i poruszałem, nic nie pomogło.Dodam że ten siłowniczek jest cały czas wciągnięty. Jak go wyciągnąłem obcęgami na zgaszonym ciągniku przerzuciło na A, odpaliłem i na zakresie A przy włączonym rewersie w przód i w tył  rzezi :) I wyrzuca :) Po przełączeniu na B i z powrotem znów się zacina :(!!! POMOCY :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj