ferdek3085

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając

Polecane posty

ferdek3085    0

witam, jestem tu nowy i przeszukiwałem internet i nie moge znaleźć pewnego problemu. Jestem posiadaczem massey ferguson 3080 autotronic z 89 r. i od pewnego czasu mam problem. wszystko chodziło elegancko aż do czasu kiedy podłączyłem wałek wom do rozsiewacza który chodził zawsze normalnie. Otóż przy włączeniu wałka wom na zającu wszystko jest ok, ale gdy wyłączam wałek wom od razu słychać zgrzyt i zając automatycznie ginie przełącza się na żółwia.  Po krótkiej chwili ruszę wajchą od skrzyni na przełączenie żółw-zając kontrolki zaczynają się palić. czy to wina komputera? czy jest gdzieś zwarcie przy zdejmowaniu wajchy wom ? proszę o pomoc :)

Edytowano przez ferdek3085

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek3085    0

a możesz tak mniej więcej objaśnić jak to zrobić ? jestem posiadaczem od nie dawna i jeszcze potrzebuję trochę praktyki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Pod maską, nad silnikiem masz trójdział czy jakoś tak się to zwało...wykręcasz z niego korek, mierzysz ciśnienie. Musi utrzymywać te 17bar ale coś mi się zdaje, że Twój problem nie będzie prosty do zlokalizowania

post-120-0-89902200-1451339497_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek3085    0

ciśnienie sprawdzone jest 17 bar, ale widzę że ubyła spora ilość oleju w skrzyni gdzie zawsze była norma, gdzie ten olej mógł uciec ? nie ma nigdzie żadnego widocznego przecieku oleju na skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No raczej olej Ci wyparować nie mógł. Dolej i obserwuj bo cóż....

Wychodzi na to, że w momencie rozłączania WOM ginie Ci napięcie na autotronicu. Ciekawe czy ten włącznik WOM nie jest w jakiś sposób uszkodzony, przetarty.

Ja bym odłączył od niego kable i po prostu je zwarł kilka razy aby wykluczyć ten włącznik na początek.

Na schematach wyczytałem, że zasilanie przełącznika (tego od zmiany żółw-zając w deklu) jest z tej samej kostki co zasilanie włacznika WOM... Kostki poczyść w okolicy błotnika

Na budowie miałem 3080 i tak samo się działo jak u Ciebie, z tym że tam nawet autotronica nie było. Przekaźniki były podłączone pod ten włącznik

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy żółw z zająca przełącza Ci podczas jazdy czy na postoju?
Na początek możesz podać 12V na cewkę od zająca i obserwować czy problem nadal jest, jeśli jest to winy szukaj w ciśnieni sterowania, a jeśli problem mija to przyczyna musi leżeć po stronie elektrycznej.
Jak dużo ubyło tego oleju? Sprawdź ile masz oleju w przednim moście.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj