Skocz do zawartości
ferdek3085

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając

Polecane posty

ferdek3085    0

witam, jestem tu nowy i przeszukiwałem internet i nie moge znaleźć pewnego problemu. Jestem posiadaczem massey ferguson 3080 autotronic z 89 r. i od pewnego czasu mam problem. wszystko chodziło elegancko aż do czasu kiedy podłączyłem wałek wom do rozsiewacza który chodził zawsze normalnie. Otóż przy włączeniu wałka wom na zającu wszystko jest ok, ale gdy wyłączam wałek wom od razu słychać zgrzyt i zając automatycznie ginie przełącza się na żółwia.  Po krótkiej chwili ruszę wajchą od skrzyni na przełączenie żółw-zając kontrolki zaczynają się palić. czy to wina komputera? czy jest gdzieś zwarcie przy zdejmowaniu wajchy wom ? proszę o pomoc :)

Edytowano przez ferdek3085

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    552

Pod maską, nad silnikiem masz trójdział czy jakoś tak się to zwało...wykręcasz z niego korek, mierzysz ciśnienie. Musi utrzymywać te 17bar ale coś mi się zdaje, że Twój problem nie będzie prosty do zlokalizowania

post-120-0-89902200-1451339497_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek3085    0

ciśnienie sprawdzone jest 17 bar, ale widzę że ubyła spora ilość oleju w skrzyni gdzie zawsze była norma, gdzie ten olej mógł uciec ? nie ma nigdzie żadnego widocznego przecieku oleju na skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

No raczej olej Ci wyparować nie mógł. Dolej i obserwuj bo cóż....

Wychodzi na to, że w momencie rozłączania WOM ginie Ci napięcie na autotronicu. Ciekawe czy ten włącznik WOM nie jest w jakiś sposób uszkodzony, przetarty.

Ja bym odłączył od niego kable i po prostu je zwarł kilka razy aby wykluczyć ten włącznik na początek.

Na schematach wyczytałem, że zasilanie przełącznika (tego od zmiany żółw-zając w deklu) jest z tej samej kostki co zasilanie włacznika WOM... Kostki poczyść w okolicy błotnika

Na budowie miałem 3080 i tak samo się działo jak u Ciebie, z tym że tam nawet autotronica nie było. Przekaźniki były podłączone pod ten włącznik

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy żółw z zająca przełącza Ci podczas jazdy czy na postoju?
Na początek możesz podać 12V na cewkę od zająca i obserwować czy problem nadal jest, jeśli jest to winy szukaj w ciśnieni sterowania, a jeśli problem mija to przyczyna musi leżeć po stronie elektrycznej.
Jak dużo ubyło tego oleju? Sprawdź ile masz oleju w przednim moście.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez Cineek
      Witam.
      Mam pytanie, jak ustawić amortyzacje podnośnika w 6180, jak jadę np: z talerzówką, pługiem obrotowym. Widzę że jest tam kontrolka, ale pewnie trzeba zrobić jakąś kombinację pokręteł. Proszę o pomoc. Poniżej obrazek. Pozdrawiam
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.