ferdek3085

włączanie wałka wom, zmiana żółw-zając

Polecane posty

ferdek3085    0

witam, jestem tu nowy i przeszukiwałem internet i nie moge znaleźć pewnego problemu. Jestem posiadaczem massey ferguson 3080 autotronic z 89 r. i od pewnego czasu mam problem. wszystko chodziło elegancko aż do czasu kiedy podłączyłem wałek wom do rozsiewacza który chodził zawsze normalnie. Otóż przy włączeniu wałka wom na zającu wszystko jest ok, ale gdy wyłączam wałek wom od razu słychać zgrzyt i zając automatycznie ginie przełącza się na żółwia.  Po krótkiej chwili ruszę wajchą od skrzyni na przełączenie żółw-zając kontrolki zaczynają się palić. czy to wina komputera? czy jest gdzieś zwarcie przy zdejmowaniu wajchy wom ? proszę o pomoc :)

Edytowano przez ferdek3085

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek3085    0

a możesz tak mniej więcej objaśnić jak to zrobić ? jestem posiadaczem od nie dawna i jeszcze potrzebuję trochę praktyki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    777

Pod maską, nad silnikiem masz trójdział czy jakoś tak się to zwało...wykręcasz z niego korek, mierzysz ciśnienie. Musi utrzymywać te 17bar ale coś mi się zdaje, że Twój problem nie będzie prosty do zlokalizowania

post-120-0-89902200-1451339497_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek3085    0

ciśnienie sprawdzone jest 17 bar, ale widzę że ubyła spora ilość oleju w skrzyni gdzie zawsze była norma, gdzie ten olej mógł uciec ? nie ma nigdzie żadnego widocznego przecieku oleju na skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    777

No raczej olej Ci wyparować nie mógł. Dolej i obserwuj bo cóż....

Wychodzi na to, że w momencie rozłączania WOM ginie Ci napięcie na autotronicu. Ciekawe czy ten włącznik WOM nie jest w jakiś sposób uszkodzony, przetarty.

Ja bym odłączył od niego kable i po prostu je zwarł kilka razy aby wykluczyć ten włącznik na początek.

Na schematach wyczytałem, że zasilanie przełącznika (tego od zmiany żółw-zając w deklu) jest z tej samej kostki co zasilanie włacznika WOM... Kostki poczyść w okolicy błotnika

Na budowie miałem 3080 i tak samo się działo jak u Ciebie, z tym że tam nawet autotronica nie było. Przekaźniki były podłączone pod ten włącznik

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy żółw z zająca przełącza Ci podczas jazdy czy na postoju?
Na początek możesz podać 12V na cewkę od zająca i obserwować czy problem nadal jest, jeśli jest to winy szukaj w ciśnieni sterowania, a jeśli problem mija to przyczyna musi leżeć po stronie elektrycznej.
Jak dużo ubyło tego oleju? Sprawdź ile masz oleju w przednim moście.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dereniek
      Witam mam pytanie odnośnie trojdzialu, po dobrym rozgrzaniu sie ciagnika wspomaganie słabnie i czytałem gdzieś na forum ,ze trójdział może być przypchany, i tu moje pytanie czy to jest ten dzielnik pod maską i jak sprawdzić czy jest dobry ,jak go wyczyścić, zdj:

    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam was mam problem z ciagnikiem dymi na bialo na kazdych obrotch jak parowóz z tego łaczenia tłumnika a turba leci olej a z silnika nie ubywa 30 min pracował przez ten czas co dymił na biało i nie wiem czy to może być uszczelka pod głowicą czy wtryski lub turbina dodam ze jak narazie moc ma a oleju nie ubyło może  30ml 
      Co to może być ze dymi na biało?
    • Przez marcin00
      Witam. Mam problem z moim MF bo coś szwankują mi hamulce. Mam go już z 4 lata i wszystko było ok i nagle pedał hamulca zrobił się miękki i wpada w podłogę. Hamować coś tam hamuje ale to już nie jest to. I teraz takie pytanie za co najpierw się złapać bo tu są chyba te hamulce hydrauliczne bez zbiorniczka i wogole nie tak jak w moim starym ursusie 1012. I tak naprawdę nigdy nie miałem doczynienia z takimi hamulcami. Szukałem czegoś na forum i w Googlach ale nic nie znalazłem. Może ktoś coś podpowie co z tym zrobić. Teraz jesień jeszcze przemęczenie ale na wiosnę pasuje to ogarnąć.
    • Przez Maximus13
      Witam ciagnik MF 3080 bardzo dziwny objaw jesli jest zimny to wszystko w porzadku tylko jesli się rozgrzeje i na niskich obrotach przy podjazdach pod górkę przyspieszacz sam się przełącza ,rozjechany juz byl 6 lub 7 razy wymienione dużo części juz nie mam sily proszę o pomoc 
    • Przez Bern
      Witam, jakie powinny być luzy zaworu ssącego i wydechowego w Massey Ferguson 3680? 1990r silnik Valmet, sisu 612DS
      Oraz chciałbym zapytać czy można gdzieś kupić katalog części MF 3680 w języku polskim?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.