Skocz do zawartości
Misiaul

Zarówka H3 70W ?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że będą miały większy strumień świetlny. Za to zdecydowanie mniejszą żywotność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Tyle że ten strumień nie jest adekwatny do pobieranej energii a same żarówki łatwo się przepalają pewnie od wstrząsów w ciągniku i bardziej rozgrzewającego się żarnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

A czy znajdę gdzieś takie żarówki tylko że białe, bo jak wpisuje H3 70W  to same jakieś blue vision lub cool blue. Jednak kupie i zobacze czy dają więcej światła, a jak nie to zakładam zwykłe 55w. Ale dzięki za rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tyle że ten strumień nie jest adekwatny do pobieranej energii a same żarówki łatwo się przepalają pewnie od wstrząsów w ciągniku i bardziej rozgrzewającego się żarnika.

Masz całkowitą rację, ale jednak strumień światła będzie większy. Dla oka niezauważalnie większy, ale zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

w t 25 mam h 7  jest lepirtj na lampach co maja 25 lat natpmiastb wsamochodzie hb3  nie robi ruznicy przwz stzae  plastikowqe lampy które straciły

prz ezystosc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Miałem takie w osobówce, jedna wytrzymała 5-miesiecy druga 7-m-cy.

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są HID-xenony, te są praktycznie wieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

No właśnie. Ogólnie te o większej mocy nie grzeszą trwałością i nie zawsze lepiej świecą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są HID-xenony, te są praktycznie wieczne.

Niekoniecznie, bo szkodzi im częste włączanie. Jak każda lampa wyładowcza powinna być włączona i świecić, wtedy jej trwałość jest największa. Oczywiście w pojazdach jest to nierealne, ale takie są właściwości tych lamp. Np. w niektórych zastosowaniach do oświetlania placów itp. lamp się w ogóle nie gasi, bo koszty wymiany znacznie przewyższają zużycie prądu w dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Mówiłem to ns swoim przykładzie.

W osobówce wymieniam palnik średnio co 3-lata, koszt kompletu to około 30-zł.Przebieg ok. 15-tyś km/rocznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciekawe teraz jakby to można przeliczyć na godziny świecenia, bo w ciągniku kilometry raczej nie wchodzą w grę. No i zależy też jak często włączasz te lampy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad18    3

Co do wyboru żarówki to myślę że na uwagę zasługuję "Philips White Vision" temperatura światła 4300 (typowo białe a zarazem nie niebieskie) 60 % światła więcej.

 

Nie mogę się doszukać temperatury światła tych polecanych wyżej żarówek osram znalazłem 4000 K wiec philips bardziej biały. Nie wiem któremu producentowi bardziej wierzyć ale z opisów tych żarówek wynika ze te dwie żarówki generują taki sam strumień świetlny 1450 lm tylko philips podaje ze to jest 60 % więcej od standardu a osram ze 110 % tylko w tym przypadku nie wiem czy patrze na odpowiedni parametr bo wynika z tego ze tych samych firm zwykłe żarówki maja dokładnie tą samą wartość :) Jednak jaśniejsze są na pewno bo montując kiedyś philips 30% światła widziałem różnice gołym okiem gdy wymieniłem jedna a drugą nie. Może to własnie wynika z tej barwy światła i takie odczucie ale jeżeli tak by było to philips powinien być jaśniejszy od osram. 

Trwałością wygrywa philips przynajmniej na papierze producenci podają dwie wartości trwałości ja się na tym nie znam B3/Tc i osram ma 150/300h a philips 200/400h

Homologacja posiada oczywiście każda z nich.

Cena wiadomo zależy gdzie... 

Co do pobieranego prądu nie mierzyłem nigdy tych żarówek reflektorowych jednak mierzyłem raz philipsa żarówkę p21W vision plus 60 % więcej światła i płynął przez nią dokładnie taki sam prąd jak w standardzie.... ciężko mi powiedzieć czy była jaśniejsza... 

Sam zastanawiałem się kiedyś jak to jest że są one jaśniejsze przy tej samej mocy bo moc na oprawkach jest ta sama... inny skład materiałów z których wykonany żarnik ..,, ? nie wiem... 

 

Troszkę mi duży ten post wyszedł ale za mną bardziej przemawia ten Philips White Vision i sam jak tylko mi się jakaś żarówka w aucie spali to wkładam własnie to zobaczymy co to będzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A ja na podstawie znajomości budowy i zasady działania żarówek powiem tylko tyle: każda żarówka na której napisano, że ma zwiększony strumień światła do niczego się nie nadaje. Bo ten strumień zwiększono przez obniżenie napięcia pracy włókna. Przez co włókno zasilane jest wyższym napięciem i generuje większy strumień. A podwyższenie napięcia o 5% powoduje skrócenie żywotności o połowę. I tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

I w praktyce wychodzi dokładnie na to samo. Sama żarówka jest droższa, trochę lepiej świeci ale za to krócej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×