gospodarz7745

Belarus 920.4 czy ursus c-380?

Polecane posty

helus89    9

Komfort pracy zupełnie inny ... zależy ile masz ha. Jeżeli wybierasz między C- 380 a 920.4 to c 380 ale 2 tyś droższy jest 952.4 a to juz 95 km więc różnica w mocy od c 380 jest znaczna bo 20 km ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Zdecydowanie Belarusa 920.4 nawet nie ma co porównywać do naszego ursuska całkiem inna klasa udzwigu i uciągu jedynie mają podobną moc silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
helus89    9

wiem wiem. W sumie z opini użytkowników ktorzy do mnie wracają nie ma problemów z tymi ciągnikami nie ma wad technicznych ani w jednym ani w drugim. Ursusa sprzedajemy praktycznie od czerwca i nie było żadnych poważnych napraw jedynie gdzieś niedokręcona opaska itp. A jeżeli chodzi o Mtz to kapie z niego olej jak ze starych modeli i to na tyle. Ogólnie obydwa Ciągniki warte swoich pieniędzy. Jeżeli zdecydujesz się na Mtz pomyśl nad 952.4 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

ja bym wybral mtz bez problmu bedzie latal z agregatem uprawowo siewnym i plugiem 4 skibowym a ursus to malutki ciapek bedzie problem z agregatem , mialem mtzeta to to ma dopiero kopa a spalanie malutkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do wycieków w belarusie to zależy bo przeważnie to niedokręcona śrubka przy skrzyni albo gdzieś indziej mi też się wydaje że belarus taki postawniejszy cięższy i mocniejszy a model 920.4 da rade w kvernelandzie 4 skibowym 14 calowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

napewno da rade ja im 5 zagonowe targalem w ostatnim roku jak trojki rozerwalem i nie bylo innych pozyczyc i szedl skiba 35 na okraglej ramie jakis wynalazek, chyba ze masz naprawde mocne ziemie to wtedy różnie może byc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To może dołożyć "trochę" i kupić Ursusa ale 9014H ? Tyle samo koni co w Belarusie a ciągnik z zupełnie wyższej półki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
helus89    9

belarus a seria H to to ok 30000 różnicy. A 920.4 84km kosztuje 105000 zł a 952.4 95km kosztuje 107700 więc ta decyzje warto rozważyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystian91b    5

bierz Ursusa, belarus to dziadostwo, komfort pracy jest inny albo kup zetora będziesz zadowolony Proxime używaną z małym przebiegiem mówię ci, wszytko oprócz ruskiego! przemyśl to dokładnie ;) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroKolo    3

Też mam dylemat na tymi maszynami. Belarus 920.4 nie boi sie  pługa 4 i agregatu 3.3. No a zowu ursusik c 380 to zupełnie inna bajka, komfort,klima i wogule no i ten perkins. A propo ja chyba wezme ursusa c 382 bo jest silniejszy od c 380 i z pługiem 4 sobie bez problemu poradzi na każdej ziemi (pod warunkiem że ma obciążniki z przodu i na tylnich kołach). A no i mam do niego zamiar kupić tur-a. Ewentualnie pomyśle nad ursusem 9014h ale to już wieksze piniądze są. No i ciekawe jak z serwisem bo ursus wydaje mi sie że ma sprawniejszy od belarusa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyfo89    532

No jak nie wiem bo jak zapnę do c-382 4 skibowy na resorze to będzie miał krzywdę a do 920.4 będzie sobie radził bez problemu a co komfortu to belarus nim nie grzeszy ale i tak nie jest żle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aroo22    327

No więc ja osobiście bralbym ursusa, spokojnie z 3 obrotową by latał, agregat 3m tez nie byłby problemem. A co jest dużym plusem  w porownaniu do belarusa to komfort i wygoda. Jest tez dobrze przystosowany do pracy z ładowaczem. Niedawno widziałem na trasie w mojej okolicy nowke c380, na szerokim ogumieniu o wiele lepiej sie prezentuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

Belarus jest cięższy,ma większy moment obrotowy i będzie miał lepszy uciąg niż Ursus.

Tylko że Ursus jest dużo staranniej wykonany,skrzynia chodzi płynnie i bez żadnych zgrzytów bo jest zsynchronizowana,ma rewers i w razie jakby doszedł ładowacz czołowy to praca Ursusem byłaby o wiele lepsza.

I mimo że silnik Belarusa ma większy moment obrotowy to jego skrzynia ma duże straty na WOM i jest on delikatny więc przy dużym obciążeniu WOM Ursus będzie sprawował się dużo lepiej mimo słabszego silnika.

Ale z Ursusa już wolałbym trochę dołożyć i brać C-382 bo ma więcej momentu obrotowego a w cenie chyba nie ma jakiejś dużej różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak by nie patrzeć jaka cena taki sprzęt, taka różnica pomiędzy Belarusem a innymi sprzętami np Ursusem nie wzięła się z nikąd. Ciągnik kupuje się na kilka ładnych lat więc lepiej dopłacić i mieć spokój a nie zaoszczędzić a później się męczyć kilka lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najczęściej pękają przez niedbalstwo. Puszczą dwie czy trzy śruby a na tych co trzyma pęka. Wymienić wszystkie na 12,9 spokój.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    242

No to i ja sie wypowiem. + belarusa to moc uciąg waga tanie części zam. Spalanie komfort nowych kabin nie odbiega od ursusa, klima w opcjii, minusy to wycieki ale troche troski jest ok. Minusy to wom na pasy rozciągają sie i slizgają , do tura nie polecam bo brak rewrsu. Skrzynia to najwiekszy szkopuł bo jest na plus ilość przełożeń skrzynia 18/2 a minusem brak synchronizacji ale dla wprawnego kierowcy nie stanowi problemu, skrzynia zsynchronizowana z niższą liczbą przelożeń 14/2? Dużo gorsza bo przełożenia nie nadają sie do pracy w polu ani transportu. Przedni most stożkowy ok ale carraro lepszy, podnosnik wolisz pojedynczy ale tu cudów sie nie spodziewaj- olej sie grzeje i po godzinie intensywnej pracy jest lipa no ale to już chyba poprawili w tych nowszych modelach inny rozdzielacz. Model 820.4 na 25 ha aż nadto wystarczy. Co do ursusa to ulep i na razie dopiero pokaże co jest wart bo u rolników jest od nie dawna i wszystkie bóle wyjdą napewno. Nie dawno był pokaz u nas ursusa i wszystkie byly z podkręconymi pompami bo slupy czarnego dymu za nimi stały do 380 zapieli 4 obrotową żal patrzec było meczyl sie i to bylo katowanie a nie robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No wycieki opanować to pikuś. Większość z niedbałego montażu. W nowszych modelach inna konstrukcja rozdzielacza nie robi problemów, silnik da się utrzymać w totalnej czystości, najczęściej padają uszczelnienia wałków z oringiem jak przełożenie 540/1000 wałka wom czy sterowania taśmami.   Synchronizowana skrzynia to 14/4 dokładnie. Ogólnie z czasem po wymianach na lepszej jakości uszczelnienia z wyciekami totalny spokój. Do pracy w polu rewelka dużo biegów i oszczędny silnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj