Skocz do zawartości

MF 3120 Rewers skrzynia rzęzi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

 

Znów mam problem z moim Masseyem, mianowicie dziś zakopałem się nim w ziemi dosyć głęboko i kilka razy dosyć energicznie zmieniłem kierunek jazdy za pomocą rewersu(wiecie,tak na rozbujanie). i od tej pory nie chce wchodzić mi rewers do przodu, do tyłu w miarę ładnie ale do przodu praktycznie na siłę, i czasem na początku wyrzuci wajchę ( podczas jazdy jest siedzi dobrze) i coś zaczęło brzydko rzęzić w skrzyni w miejscu gdzie znajduje sie połączenie wajch biegów z korpusem skrzyni( w tym rejonie). Jak wcisnę sprzęgło wszysko ucicha. Macie jakieś rady?

 

Szukałem podobnego problemu ale dokładnie tego co mam ja nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Roberto86
      Witam mam pytanie regeneruje ktoś czujnik polozenia podnosnika do mf3070??? albo wie gdzie można zakupić w miarę  przystępnej cenie ???
    • Przez CYCU123
      Witam mam pytanie do uzytkownikow serii 3000 czy odczuwacie w waszych traktorach drgania do 1000 obrotow ? powyzej tak jak by ustepuje w moim przypadku i nie wiem czym jest to spowodowane,dodam ze nie mam zadnego tłumika drgan skretnych czyli zamach jest zalozony na jednolitej flanszy typu https://www.bima.pl/pl/p/PIASTA-FLANSZA-WALKA-SPRZEGLOWEGO-MASSEY-FERGUSON/2116?gclid=Cj0KCQjw1PSDBhDbARIsAPeTqrcosJTkVyTFcnatQM0EXxU7xyyrlY3-095G3FDVUOb4nmDyApE3ErsaAhZZEALw_wcB 
      a widze ze jest opcja taka https://www.bima.pl/pl/p/TLUMIK-DRGAN-SKRETNYCH-%2C-AMORTYZATOR%2C-FLANSZA-WALKA-SPRZEGLA-MASSEY-FERGUSON/1427?gclid=Cj0KCQjw1PSDBhDbARIsAPeTqrf0CgbFx-KRMKT2IFB8mQcIh3V8J7TPvecBUbp2Vx6xPnUkltXkqegaAu51EALw_wcB
      i taka https://www.bima.pl/pl/p/TLUMIK-DRGAN-MASSEY-FERGUSON/1764  
      czy wyzej wymienione tłumiki służą do tego co logika przewiduje 😀 ? 
    • Przez SamaPrawda
      Witam, od pewnego czasu coś mi tłucze w skrzyni w okolicy sprzęgła, dźwięk słychać tylko na półbiegu A, ustaje podczas wciśnięcia sprzęgła, ktoś wie co to może być? 

      20250107_083458_1.mp4
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Rasoir
      Proszę o poradę, nowy balanser i tak oto układają się mechanizmy wyważające (pierwsze zdjęcie), na drugim i trzecim dwa inne balansery, oryginalne, tego samego typu. Po rozebraniu nowego i obróceniu jednego z mechanizmów (tego bez walka napędowego) o jeden ząbek, w tej samej pozycji do zdjęcia (czwarte zdjęcie) jako tako się to wyrównuje, ale z drugiej strony, pod blachą na 4 śruby pojawia się różnica rzędu 6-7mm względem siebie (ostatnie zdjęcie). W starych jest idealnie równo. Dodatkowo pracuje to tak na sucho:
      Podczas gdy stare są praktycznie bezgłośne. 
      Decyzja o wymianie poszła ze względu na fakt że silnik jest po kapitalce i jak się nagrzeje to rzęzi z okolic miski olejowej, tak jak przed remontem, a ze starego silnika został tylko balanser i rozrząd (piasta i tuleja mosiężna koła pośredniego nowa).
      Ten nowy raczej nie nadaje się do założenia czy można zakładać?
      Mam jeszcze taką myśl, żeby wyciągnąć na próbę mechanizm wyrównoważający i zostawić samą pompę, ale czy to mądre? Tylko na próbę czy dźwięk nadal będzie słyszalny.





×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v