Przez
rafik256
Witam
Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
Oto jej zawartość:
Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
Opis Autotronic 3
Ogólnie o Autotronic 5
1. Zasilanie 6
2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
5. Włącznik hamulca 7
6. Napęd na cztery koła 7
7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
9. WOM 8
10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
A Ogólne 10
B Tester ECTU 11
C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
D. Nieprawidłowe działanie. 17
E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
System Dynashift 33
A Ogólne 33
B. Funkcje jednostki sterującej. 34
C. Instrukcja wykonywania testów. 35
D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
2. WOM
3. Blokada mechanizmu różnicowego
4. Napęd na cztery koła
Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
A. Wyłączenia:
2 - WOM
3 - Blokada mechanizmu różnicowego
B. Zablokowania:
1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
C. Włączenia:
4 - Napęd na cztery koła
Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
Test Nº1 – Kontrola zasilania
Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
B ) czujnik sprzęgła
Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
Fragment z instrukcji do Dynashift
C. Instrukcja wykonywania testów.
System posiada swój własny program testów.
Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
Inny fragment tego tekstu
Test 2: Test czujnika sprzęgła
Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
Usterka:
sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
przesuń przełącznik na pozycję 'test'
kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
Pozdrawiam rafik256
Rekomendowane odpowiedzi
Massey Ferguson 3080 pytania
Czytaj dalej »
Mtz 82 & Brony 4 polowe
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się