kawczuk

Problem ze skrętem w lewo. Rzuca całym przodem. Zetor 7045

Polecane posty

kawczuk    0

Witam. Nie znalazłem odpowiedzi na mój problem na forum dlatego zakładam temat.

 

Mianowice przy maksymalnym skręcie w lewo na postoju czuć duże szarpnięcie i jakby coś przeskakiwało, coś blokowało ten skręt w lewo. Jednak o nic nie opiera koło. Widać jak rzuca całym przodem. W prawo jak się kręcie nic się nie dzieje. Podczas jazdy nie jest to odczuwalne. Jedynie blokuje coś na postoju i tylko podczas skrętu w lewo. Łożyska zwrotnicy wymienione na nowe z obu stron. Oś przednia zregenerowana. Serwomechanizm zregenerowany. Amortyzator drgań sprawny. Przegub serwomechanizmu wymieniony. Przeguby drążka kierowniczego zmienione. Z lewej strony na czopie był luz, gdzie nabija się łożysko na zwrotnicy od góry (na tym co się drążek przykręca). Zawiozłem tą część do tokarza, dopasował mi to do łożyska, poskładałem i nic nie pomogło. Efekt taki sam jak przed wymianą łożysk i przed zawiezieniem do tokarza. Obudowa łożyska ciasną się wbiła więc tam nic nie wybiło żeby był luz. Podnosząc przód na lewarku do góry nic nie blokuje. Kierownica kręci się lekko w lewo i w prawo. Luzów na zwrotnicy nie ma podważając montówką. Jak się opuści na ziemię zaczyna się problem. Zaczyna mnie to dobijać bo tyle roboty a rezultatów brak. Może jedynie został jakiś delikatny luz na przegubach tego drążka co idzie od koła do koła. Ale podejrzewam żeby aż takiego blokowania to by nie sprawiało a poza tym kołami by telepało podczas jazdy jakby tam był duży luz, jednak tego nie ma.

 

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem i wie jak go rozwiązać? Starałem się opisać ten problem najlepiej jak umiem. Pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RadekRycki    2

A napęd masz włączony podczas jazdy ? bo u mnie jest tak ze telepie na napędzie a jak wyłączony to spokój jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawczuk    0

Napęd jest wyłączony, w chwil obecnej wał nie jest nawet przykręcony. Tylko że u mnie podczas jazdy nie odczuwam tego blokowania i szarpania. Jedynie na postoju skręcając w lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawczuk    0

Hehe no ale jakas przyczyna tego musi byc. Znajomy ma tez zetora 7045 i u niego tego objawu nie ma. Tylko ze u niego koncowke od drazka kierowniczego zaklada sie w was od dolu. U mnie natomiast od gory jwst wytoczony stozek. Ale to raczej nie powinno miec znaczenia. Mozna sie przyzwyczaic ale takim szarpaniem bedzie zaraz caly uklad kierowniczy rozwalac i w tym jest problem. A juz troszke funduszy wlozone a efektow brak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3019

to jest problem -gdybys nie wlozyl tyle kasy to jedyna sensowna rada wywal serwo wloz orbitrol, koszt znowu nie tak wielki a problemy rozwiazane na kilka lat.

silownik serwa zregenerowany- co tam mozna zregenerowac trudno powiedziec , ale szkoda pieniedzy.

w orbitrolu prawa zwrotnica jest kierowana wiec uszkodzenie lewej zwrotnicy ma mniejsze znaczenie a to wlasnie w niej jest problem-kamien zwrotnicy, sworzen kola, przeguby przedniego napedu, zabieraki krzyzakow-to tu musisz szukac przyczyn, ja tak w jednym mialem ale nic nie naprawialem , czasami szarplo ale go sprzedalem i kto inny ma problem B) , jezdzij spokojnie , nic sie nie powinno stac a jesli juz czesci pasuja od ursusa 85a wiec koszt napraw niski.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawczuk    0

Regeneracja siłownika to wymiana uszczelniaczy bo przeciekał no i wymiana rury bo była porysowana. Oczywiście przegub też zmieniony już niby na oryginalny. Nie pozostaje nic innego jak ponowne rozebranie lewej zwrotnicy i dokładne mierzenie oraz szukanie luzów. Zastanawiam się czy dodanie jakiejś dodatkowej podkładki na czopie pod łożyskiem żeby je jeszcze bardziej ścisnąć ma sens. Tylko że znowu na łożysku nie ma luzów. Przeguby te co idą od koła do koła mają delikatny luz ale trzymając rękę na tych przegubach nie czuć takiego bicia. Jak się położy rękę na tym przegubie od drążka z serwomechanizmu przy wąsie na kole czuć bicie jednak tam jest założona nowa końcówka. Idąc dalej wypadałoby szukać przyczyny w górnej części lewej zwrotnicy. Kamień zwrotnicy to chodzi o tą część co się nabija na ten czop łożysko? W katalogu widzę że to jest część wymienna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3019

ja w swoim kiedys wszystkie czesci zwrotnicy wymienilem-oczywiscie nie na raz tylko w ciagu kilku lat ,co chwile cos nawalalo-ale 700 mtg rocznie robil, nawet nowy czop kola dalem i wtedy chyba przestalo bic , kamienie tez wymienilem, oczywiscie lozyska co pare lat,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Szukaj problemu w serwomechanizmie a nie w osi kiepska jest jakość regenerowanych serowomechanizmów co drugi od razu po reg.ma usterki najlepiej przerobić na orbitrol


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawczuk    0

Tylko że przed tą regeneracją objaw był ten sam, chyba że mam zepsuty ten serwomechanizm. Znowu jak się jedzie ciągnikiem wszystko ładnie i lekko chodzi, podnosząc przód na lewarku również lekko się kręci, wspomaganie działa bez zarzutu. Jakby problem leżał w serwomechanizmie to chyba i podczas jazdy by się coś działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Wystarczyło przed regeneracją zrobić pomiary ciśnień na serwomechnizmie  dla znających zasadę działania dało by ocenę stanu serwomechanizmu,dlatego pisałem że w tej chwili co drugie serwo po regeneracji odrazu nadaje się do naprawy naprawa nie jest taka prosta jak nie którym się wydaje nie tak dawno w jednym sklepie  z 5 szt jedna była dobra jak myślicie że za 300 zł ktoś wam zrobi dobrze naprawę to się mylicie i później szukacie igły w stogu siana

Edytowano przez ASOGCURSUS

Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopytko686    0

Witam
Mam ten sam problem w 7245, na poczatku tego nie bylo jednak zachcialo mi sie zalozyc ten gumowy miech ochronny na tloczysko i rozkrecilem w tym celu silownik... Po zlozeniu wszystkiego kola same skrecaly w prawo... W koncu udalo i sie to wyregulowac i juz skreca z rownym oporem w obie strony, tylko ze pojawil się ten przeskok podczas prostowania kol od max skretu w lewo, oraz pojawilo sie stukotanie w okolicach pompy wspomagania przy pozostawieniu kierownicy "luzem" podczas skrecania stuki ustają od razu jak pompa zaczyna podawac olej...

Spotkal sie juz ktos z takimi objawami?

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

zajrzyj do zbiornika i sprawdź czy się olej pieni,szczególnie na zimnym


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy da radę założyć wspomaganie kierownicy do Zetora 6718 a jak da radę to z jakiego by pasowało czy może elektryczne spróbować.
    • Przez KIbul
      Witam.Mam problem ze swoim zetorem 7245 ,gdy tylko uruchomię silnik i puszczę kierownicę to koła same skręcają w prawo ,a w lewo nie da się skręcić????Co się mogło stać???? Może już ktoś się z tym spotkał??Mam jeszcze dylemat czy ma znaczenie jakie koła mam z tyłu a jakie na przodzie?
    • Przez TheUdex
      Witam mam problem z serwomechanizmem w zetorze 7211 ciekł mi siłownik. Kupilem zestaw naprawczy wymienilem 2 pierscienie metalowe ,oring duzy i maly oraz uszczelniacz ,skrecilem nie ruszalem tej głowiczki tylko sam silownik.Po zamontowaniu nie dziala wspomaganie koła nawet nie skreci w lewo czy prawo regulowanie po przez luzowanie obejmy nic nie daje pompa pompuje.
    • Przez adrian16a
      Witam Serdecznie.
      Zakupiłem ciągnik z założonym wspomaganiem na orbitrolu i siłownikiem zamontowanym w miejscu tłumika drgań. Kręciło się nim trochę cieżko. Ale że byłem z zamiarem kupna ładowacza, sprawdziliśmy pompę i okazało się że była do wymiany. Później zamontowałem ładowacz i pojawił się znowu problem ponieważ w miejscu nie szło kręcić prawie wgl. Padła decyzja na wymianę Orbitrola 160 na Nowy Waryńskiego 125. Pierwsze kręcenie kierownicą wrażenie dawały że jest wszystko ok. Ale podczas pracy ładowaczem okazało się że znowu ciężko kręci się kierownicą, blokuje się kierownica i nie idzie wgl nią kręcić, daje się nią kręcić ale dopiero jak się jedzie ciągnikiem ale to bardzo topornie.
      Siłownik tłoczyskiem 25mm
      Czy jest to normalne? Co jest tego przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj