Pompek

MF 8110 problemy ze skrzynią

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pompek    0

Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem MF 8110. Niedawno zauważyłem że skrzynia biegów głośno pracuje, dzieje się tak wtedy gdy wrzucam w rewersie jadę do przodu albo do tyłu i puszczam sprzęgło wtedy w skrzyni zaczyna coś głośno trekotać, natomiast gdy wcisnę sprzęgło trekotanie ustaje. Po wciśnięciu sprzęgła i ustawieniu wajchy rewersu w pozycji jałowej trekotanie ustaje. Podczas jazdy raczej tego nie słychać. Tak samo dzieje się z wałkiem przekaźnika z tyłu gdy się go włączy zaczyna głośno pracować. Wiek ktoś co może być przyczyną takiego zjawiska?

Edytowano przez Pompek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pompek    0

W modelach 81XX były tylko mechaniczne bodajże. Kilka osób tez pisało o takich problemach ale oprócz stukania wszystko jest ok więc nie wiem czy to jakaś poważna usterka czy po prostu tak ma być... Dodam że to Dynashift.

Edytowano przez Pompek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pompek    0

Wcześniej pisał ktoś że miał taki sam problem rozpołowił ciągnik i się okazało że wszystko jest ok więc w niektórych przypadkach może po prostu musi tak być....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

ja w swoim 3655 tez to mam i na biegach jałowych, ten stukot pochodzi od napedu pomp ogólnie hydrauliki w skrzyni. Mi jak ułamał się wałek na którym osadzone jest koło pośrednie od napędu pompy tłoczkowej, stukot po zapaleniu znikną i cała hydraulika, po remoncie wróciło, po prostu ten typ tak ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Nie jest to wada ani nie udany model tylko luz między zębny na trybach. Gdy jedziesz luzy się kasują i ich nie słychać gdy brak obciążenia wtedy wszystkie luzy międzyzębne dają o sobie znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompy w tych modelach słychać to fakt, ale kolega tu pisze, że po wciśnięciu sprzęgła lub w pozycji neutralnej przekładni nawrotnej problem ustaje, więc hałas ewidentnie jest na wałku pośrednim w skrzyni. Moim zdaniem są to luzy na łożyskach stożkowych które eliminuje się podkładkami dystansowymi i czujnikiem zegarowym. Z doświadczenia takie luzy konczą się pozniejszymi awariami skrzyni. Także przyjrzyj się temu bliżej żeby uniknąć kosztów.

Edytowano przez Variotechnic

a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pompek    0

Pewnie tak zrobię bo szkoda żeby potem skrzynia była do remontu cała tak może coś mniej kosztownego będzie do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

też mam mf 8110 i co do wałka to też słychać terkotanie ale to tak ma być w każdym modelu z tych lat bedzie słychać tak poprostu ma być a co do skrzyni to zabardzo nie wiem mi tylko coś dzwoni ale to tylko raczej filtr słabej jakości mam go wymieniś i zobacze czy ucichnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Misiaul
      Witam
      Rozebralem dzisiaj sprzęgło przedniego napędu i po wstępnych oględzinach tarczek wydają się one dobre. Rowki na nich są, grubość mają w okolicach 2,3mm. I czy rozbierać tą część co jest ten duży seger? Jest tam cos co by mogło wpływać na brak przedniego napędu? 
      Chyba zamowie te tarczki bo jak juz rozebrane i je wymienie. 
      Pozdrawiam
    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
    • Przez ziuta5636
      Szukam fachowca do skrzyni mfa 3060 nie wchodzi drugi bieg podczas jazdy okolice opoczna Tomaszowa maz
    • Przez aga19892010
      poszukuje eurozłącza ,do króćców pomiarowych ciśnienia w skrzyni,sprzęgle  do massey ferguson 8140.może ktoś wie o jakich symbolach te eurozłącze kupić lub od czego dopasować
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.