Skocz do zawartości
Pompek

MF 8110 problemy ze skrzynią

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pompek    0

Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem MF 8110. Niedawno zauważyłem że skrzynia biegów głośno pracuje, dzieje się tak wtedy gdy wrzucam w rewersie jadę do przodu albo do tyłu i puszczam sprzęgło wtedy w skrzyni zaczyna coś głośno trekotać, natomiast gdy wcisnę sprzęgło trekotanie ustaje. Po wciśnięciu sprzęgła i ustawieniu wajchy rewersu w pozycji jałowej trekotanie ustaje. Podczas jazdy raczej tego nie słychać. Tak samo dzieje się z wałkiem przekaźnika z tyłu gdy się go włączy zaczyna głośno pracować. Wiek ktoś co może być przyczyną takiego zjawiska?

Edytowano przez Pompek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pompek    0

W modelach 81XX były tylko mechaniczne bodajże. Kilka osób tez pisało o takich problemach ale oprócz stukania wszystko jest ok więc nie wiem czy to jakaś poważna usterka czy po prostu tak ma być... Dodam że to Dynashift.

Edytowano przez Pompek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pompek    0

Wcześniej pisał ktoś że miał taki sam problem rozpołowił ciągnik i się okazało że wszystko jest ok więc w niektórych przypadkach może po prostu musi tak być....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

ja w swoim 3655 tez to mam i na biegach jałowych, ten stukot pochodzi od napedu pomp ogólnie hydrauliki w skrzyni. Mi jak ułamał się wałek na którym osadzone jest koło pośrednie od napędu pompy tłoczkowej, stukot po zapaleniu znikną i cała hydraulika, po remoncie wróciło, po prostu ten typ tak ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Nie jest to wada ani nie udany model tylko luz między zębny na trybach. Gdy jedziesz luzy się kasują i ich nie słychać gdy brak obciążenia wtedy wszystkie luzy międzyzębne dają o sobie znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompy w tych modelach słychać to fakt, ale kolega tu pisze, że po wciśnięciu sprzęgła lub w pozycji neutralnej przekładni nawrotnej problem ustaje, więc hałas ewidentnie jest na wałku pośrednim w skrzyni. Moim zdaniem są to luzy na łożyskach stożkowych które eliminuje się podkładkami dystansowymi i czujnikiem zegarowym. Z doświadczenia takie luzy konczą się pozniejszymi awariami skrzyni. Także przyjrzyj się temu bliżej żeby uniknąć kosztów.

Edytowano przez Variotechnic

a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pompek    0

Pewnie tak zrobię bo szkoda żeby potem skrzynia była do remontu cała tak może coś mniej kosztownego będzie do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

też mam mf 8110 i co do wałka to też słychać terkotanie ale to tak ma być w każdym modelu z tych lat bedzie słychać tak poprostu ma być a co do skrzyni to zabardzo nie wiem mi tylko coś dzwoni ale to tylko raczej filtr słabej jakości mam go wymieniś i zobacze czy ucichnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez mtz_820
      Nie da sie przełączyć na żółwia lub zjająca i nie kiedy tak jakby blokowało ciągnik i w tedy świeci sie kontrolka od skrzyni biegów, co to może być? Kontrolki od tych przełożeń się zmianiają... Może byc tego winą przedni napęd?
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez Cineek
      Witam.
      Mam pytanie, jak ustawić amortyzacje podnośnika w 6180, jak jadę np: z talerzówką, pługiem obrotowym. Widzę że jest tam kontrolka, ale pewnie trzeba zrobić jakąś kombinację pokręteł. Proszę o pomoc. Poniżej obrazek. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.