Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomek73    576

Pogadaj w zakładzie co na ten temat powiedzą oni wiedzą  bo to fachowcy. 5-6 szlif to dużo ale z drugiej strony to bardzo grube wały i wytrzymałe.Podejrzewam że to długo nie będzie  u  ciebie chodziło więc można ryzykować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1188    126
Jak go przytarł tak, że na czopie wychodzi 5-6 szlif, to założę się że ten czop był aż fioletowy, czyli przegrzany. Jeżeli tak było to grubość wału i jego wytrzymałość nic nie da, bo materiał po przegrzaniu to plastelina. Napawając jeszcze pogorszysz sytuacje ;) Jak dla mnie taki wał to złom i nic więcej, jeszcze ciekawie jak wygląda blok, a dokładnie stopka, jeżeli obróciło panewke to blok musi iść do tz. osiowania, a to też tanie nie jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Loteria, według mnie szkoda kasy, lepiej poszukać innego wału. Majstry nawet sam szlif potrafią spierniczyć, a co dopiero napawanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do bloku to raczej nie musi iść do osiowania. Ten zakład do którego zawieźliśmy wał podobno cieszy się zaufaniem klientów. Dobra, zobaczymy. A jeśli będę chciał remontować żółwia, kiedy są zespawane satelity z koszem, ile to mnie wyniesie? Brakuje chyba taśmy, tarczek, a więcej nie zobaczyłem bo zaglądałem przez okienko z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD1188

Tata stwierdził że przytarł się od wykręconego korka w przeciwwadze, było tam tyle syfu że głowa mała, oczywiście nowy korek był wkręcony, więc go wykręciliśmy i taka niespodzianka. I nie, czop nie był fioletowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Przeczytałem prawie cały temat i nadal nie rozumiem kwestii z zaworem bezpieczeństwa. Dlaczego w C-4011 czy starych Zetorach przy wymianie bąka na pp trzeba zmienić ten zawór? Skoro jego zadaniem jest nie przekraczanie masymalnego ciśnienia. Tak samo nie rozumiem, jak można kombinując przy tym zaworze zwiększyć ciśnienie silnika. Według mnie zużyty silnik, jakieś straty to pompa nie wytworzy i tak wiekszego cisnienia niż te 5.5 bara, nawet jakby ten zawór był całkiem zamknięty. Jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
W 4011 jest zawór w podstawie filtrów siatkowych, a w C360 wkręcony w pompe oleju. Nawet kiepska pompa jest w stanie wytworzyć duże ciśnienie, tyle że na wysokich obrotach, gdzie nadrabia straty, ja kiedyś połaszczyłem się na tanią pompę oleju do T25 i miałem takie cyrki, na wolnych obrotach nie było smarowania a silnik po kapitalnym remoncie z obróbką w zakładzie. Nagralem o tym poradnik: https://youtu.be/hLZ2yT6C9nU

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

A ja mam taki filtr Zetor 5711 a w pompie taki zawór. Mam na wolnych za niskie ciśnienie poniżej 1bar i świeci kontrolka poniżej 800obr. Na wysokich 3 Bar, mówie o mocno nagrzanym. Chcę podnieść żeby nie świeciła, myślałem nad filtrem PP. Ciągnik z Belgii 45lat, pewnie dobry olej był, mały przebieg wszystko oryginał, nawet opony, ekspert od silników ocenił panewki dobre i pompa oleju 100% dobra bo przy takich panewkach by się nie zużyła. No mniejsza z tym, opisywałem sytuaję parę razy, każdy mówi co innego najlepiej to wykonać rzetelne pomiary. Chodzi mi o to jak najtaniej podnieść ciśnienie na wolnych żeby nie raziło? Oprócz filtra PP trzeba ten zawór? Ten bąk to jakich chyba nietypowy u mnie?

20171215_110102.jpg

20170120_162431.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ten  filtr może obniżać ciśnienie oleju dla tego że ma dwie dysze które jogo część wykorzystują do napędu bąka. Zetor  z tym filtrem akurat zawór ma przy pompie tak samo jak ursus   tyle że przeglądając  katalog w zetorach ten filtr jest inny.Nawet jeśli  ustawisz zawór na większe ciśnienie i tak nie podniesiesz go na wolnych obrotach. Wydatek pompy jest na nich tak mały że nadmiar oleju który miał by wylecieć zaworem nie istnieje. Nic tym nie zmienisz. Wymiana na PP może pomóc. A co w to miejsce pasuje nmikt ci na pałę nie powie. Trzeba by go odkręcić i sprawdzić mocowania filtra a podstawy PP czy adaptera.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Ciągnik 45 lat i mały oryginalny przebieg? Ten ciągnik kupiłeś z muzeum techniki czy jak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Dzięki, też tak myślałem choć inny ten bąk niż w nowszych zetorach, ciekawe od czego te 2 śruby w nim. Ta większa może od wlewania oleju, bo nie mam w nim korka. Czyli wystarczy tylko wstawić ten zestaw z linku, bez zdejmowania misy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

tak pracuje sprawna pompa oleju i sprawny dobrze wyregulowany zawór ciśnieniowy  

 pompa jest wstanie wytworzyć na wolnych obrotah odpowiednie ciśnienie  które zawór reguluje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Miskę teoretycznie trzeba by zdjąć by zmniejszyć ciśnienie  maksymalne Jeśli jest tak jak w 60-ce to obniży maksymalne  o około 1 bar. Możesz tego nie robić po wymianie jeśli silnik jest już trochę wyeksploatowany  może utrzyma się w normie. 

No a korki pojęcia nie mam, możliwe jak mówisz że wlew oleju. Klucz w rękę i obejrzeć to. Kup sobie do niego pokrywkę na popychacze z wlewem oleju.

Radio1966  z czasem spadnie :D

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Dzięki seweryn20, cieszę się że otrzymałem odpowiedz właśnie od Ciebie, w końcu zwią Cię Mistrz i jesteś wiarygodny:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52
4 godziny temu, bears napisał:

Ciągnik 45 lat i mały oryginalny przebieg? Ten ciągnik kupiłeś z muzeum techniki czy jak? 

Przypuszczam po stanie elementów którym ja i inni przyglądamy się podczas remontów. W Belgii napewno nie był jedynym ciągnikiem na 30 hektarach, a na niego nawet 10000 godzin to mały przebieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak już założysz PP staraj się trzymać mniej więcej zaleceń 60-ki. Lepiej żeby na zimnym tych 6,5 bara nie przekroczył. Silnikowi czy olejowi nic nie będzie ale puszka PP ma ograniczoną wytrzymałość.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszek8504    52

Wiem, zobaczę co się będzie działo, jak za wysokie będzie zmienie zawór. Oleju nie będę zmieniał, jest Turdus niecałe 50mth po remoncie góry i panewek korbowych to nowy filtr chyba wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

MTZ nie porównuj bo on ma zawsze jedno ciśnienie okoł 3 barów, nie zależnie od obrotów. 

Po założeniu filtra pp ciśnie nie na wolnych powinno wzrosnąć  ale  może też na wysokich. Ja w 1224  na bąku miałem 1 na wysokich 5, po założeniu filtrów pp na wolnych wzrosło do 3 na wysokich do 10, musialem ściągać miske i założyć nowy zawór, potem na wys miałem 4,5  i takie powinno być. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
viperwlkp    86
koledzy a ja po kapitalne wywaliłem bąka założyłem dwa filrerki i ciśnienie tak 3'5 do 4 dobre to czy coś nie tak były wymieniane zestawy robiona głowica szlif wału panewy wsio zrobione dobrego wymiana zaworu przy pompie. i co o tym sądzicie jest ok czy mechanizator coś zrypal?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
17 godzin temu, Adi96 napisał:

6,5 Było u mnie i nic się nie działo sprawdzone 

To jest ciśnienie w 60-ce z filtrem PP  przy pełnym otwarciu zaworu. Nie miało prawa się nic stać.

16 godzin temu, tomek73 napisał:

MTZ nie porównuj bo on ma zawsze jedno ciśnienie okoł 3 barów, nie zależnie od obrotów. 

 

No nie prawda. Może nowy czy po remoncie wszystkiego. Z czasem  spada na wolnych obrotach i to normalne.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, wczoraj zauważyłem że miska olejowa pod bagnetem jest cała uchlapana olejem. Gdy wyciągnę bagnet strasznie chlapie olejem. Tak samo gdy odkrece wlew oleju mocno z niego dmucha. Z odmy olej nawet nie kapnie lekko sobie dmucha. Gdy silnik jest zimny to nie wyrzuca dopiero gdy się rozgrzeje olej. Możliwe że się coś zatkało? Mocy nie ubyło a na jesieni sprawdzana kompresja po 30-31 barów pacjent same explorer ii 90
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj