Polecane posty

seweryn20    825

W praktyce to ten silnik składał się z samych wad. Jeden  bubel ciągnął drugi. Dodał bym że jedną z przyczyn była za mało wydajna pompa oleju a nie za duże ciśnienie o niedobór oleju na  panewkach czwartego i trzeciego cylindra. Do tego zacierający się tłok zwiększający nacisk na czop.  A to powoduje zanik filmu olejowego pomiędzy panewką a czopem, zwiększenie temperatury co już jest powodem kawitacji. I pasuje. Ale nie do  przypadku w temacie.


 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9113

Ta pompa nie była mało wydajna, tylko źle był zaprojektowany układ kanałów. Na 2 pierwszych cylindrach ciśnienie było zbyt wysokie , a 3 i 4 prawie nie smarowane. A kawitacja jako taka to nagła zmiana ciśnienia cieczy i nie ma tu znaczenia samo ciśnienie, co fakt nagłego rozprężenia i zmiany kierunku przepływu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ma znaczenie ciśnienie bo spadło na ostatnich cylindrach a olej zamieniał się w gaz z powodu temperatury jaką wywołało tarcie. Jedno jest ściśle powiązane z drugim. Zresztą w opisie jest wpis o zastosowaniu pompy o większym wydatki. Najwyraźniej ta miała za mały w stosunku do zapotrzebowania na olej. Pomijam fakt że inne elementy jak wałek rozrządu też wykazywały niedobór smarowania. W każdym razie przykład z innej beczki kawitacja z całkiem innego powodu niż zakładasz w 80-ce.  

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie seweryna bo to jest mistrz. Dzięki niemu moja c 360 śmiga teraz jak nówka, dzięki jego poradom przy naprawie które wykonałem sam z mniejszymi kosztami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie jestem mistrzem tylko czasem mi się trafi. Ale dzięki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Witam, odkopie temat ale nie chce zakładać nowego.

Posiadam ursusa 1212, zrobiłem w nim remont silnika z powodu przedostawania sie płynu chłodzącego do oleju silnikowego.

Silnik dostał komplet nowych panewek głównych i korbowodowych, nowy zawór oraz dostałem pompe oleju jeszcze z epoki.

Pierwsze uruchomienie silnika pokazało na wskaźniku oleju ciśnienie 2 at. na wolnych obrotach, na pelnym gazie wartość nie ulega zmianie.

Na starej pompie i zaworze na zimnym silniku było ok 3 at a po rozgrzaniu tylko 0,5 at. 

zastanawiam sie, czy jest mozliwe odwrotne założenie zaworu? bo zachowanie tego cisnienia mnie niepokoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

no traktorem pomału jeździłem kilka dni z przyczepka żeby go nie męczyć, myslałem że panewki sie dotra do wału i troche podskoczy, właśnie nic nie ulega zmianie,  i koniec. Zastanawia mnie mocno czy można źle go zamontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

tak szczerze to nie bylo mierzone, nie posiadam mikrometru niestety.. dorwałem w internecie katalog czesci i instrukcje napraw, moje obawy potwierdziły sie. założyłem zawór odwrotnie..

w tym tygodniu odkręce mise olejowa i albo dam go w prawidłowej pozycji, albo założe stary, musze to przemyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszTeam    3

Witam. Mam problem z c-360. Zrobiliśmy my mu mały remont, nowe głowice, planowanie, uszczelki olej itp. Ale problem polega na tym ze na niskich obrotach swieci sie kontrolka zaniku cisnienia oleju, przy dodaniu gazu gasnie. Dlatego wzielismy kupili i zalozyli zegar cisnienia olejui na malych obrotach nic nie pokazuje natomiast na wysokich pokazuje cos 2atm. Nie chce mi sie wierzyc ze wogóle cisnienia by nie bylo, a i jeszcze ruszalismy w misce obok smoka tą rurke z zawleczką  co ma 3 dziury, i nie jestesmy pewni czy dobrze ją załozylismy. Wiec moje pytanie co moze byc przyczyną, moze jakis zawór sie zawiesił czy cos z filtrami? Dodam ze c 360 to nowy nabytek za grosze bo byl rozmarzniety, i mowie odrazu ze blok jest caly, tylko ojcu nie podobalo sie gdy byly pokrywy zaworów sciagniete ze malo oleju podaje na góre wiec czy to moze byc przyczyną czy cos innego, prosze o pomoc. 

 

Z góry dzieki !


przepraszam nie w tej kategorii !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9113

Możliwe, że nie ma ciśnienia a na wyższych obrotach bije tylko 2 bar. Najpierw wymienił bym na nowy zawór bezpieczeństwa i sprawdził ciśnienie, potem nawet całą pompę, bo po kilku remontach może już nie daje ciśnienia.

Przyczyną może być też lewe powietrze na rurce od smoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszTeam    3

dzieki, ale teraz jest inny motyw.. obok smoka jest taka tulejka z 2 dziurami i do srodka wchodzi taki bolczyk z 3 dziurami ktore zabezpiecza zawleczka to jest chyba zawór przelewowy, wczoraj ojciec zmienil napiecie tez sprezyny czyli przestawil na dziurach to cisnienie sie zwiekszylo ale nie wie jakie bylo na wysokich obrotach a dzisiaj zas pojezdzilismy troche i zauwazylismy ze na bardzo niskich obrotach cisnienie jest praktycznie 0 zaś na wysokich zamyka zegar czyli bedzie wieksze jak 10 barów... co moze byc tego przyczyną??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zwiększył ciśnienie otwarcia zaworu.  Gdzieś masz  przeciek oleju i na wolnych pompa nie wyrabia a na wysokich  nadąży z tym ze ojciec przesadził z napięciem sprężyny. W instrukcji znajdziesz dane jak ma być ustawiony zawór, sprawdź w nim czy nie jest wypłukane gniazdo i iglica. Znajdziesz też informację jak określić zużycie pompy oleju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszTeam    3

właśnie ze w instrukcji jest to słabo opisane, wolał bym ze ktoś mi opisał jak ma byc ustawione, bo na tulejce sa 2 otwory i na tym bolczyku 3 i nie wiadomo, a wczesniej chyba byl ten bolczyk na równo z tulejką to na niskich nic nie bylo na na wysokich zaledwie 2 i na niskich obrotach swiecila sie kontralka oleju, i ojciec uwazal ze troche malo oleju idzie na klawiature.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9113

Przypuszczam, że to już agonia silnika i ma takie ubytki ciśnienia na panewkach, że pompa nie daje rady. Skoro na wysokich obrotach daje radę zamknąć zegar, a na niskich jest jak to określiłeś "prawie zero" to są dwie opcje:

duży luz na panewkach

padnięta pompa oleju.

 

Zawór przelewowy nie jest taki strasznie drogi, można kupić drugi wyregulowany fabrycznie.

Przerabiałem takie czary w MTZ, na wolnych obrotach ciśnienie 0,2 do 0,3 a na wysokich 4. Skończyło się pęknietym wałem. Pod panewkami były papierki popodkładane i blaszki z puszki po piwie.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszTeam    3

dobra narazie dzieki :) dzisiaj mamy pojechac do znajomego co kiedys pracował w skr jako mechanik, moze on cos powie nam wiecej.. ale jeszcze jedna opcja nam została z tymi dziurkami, jak to nie pomoże to bedziemy pewnie wydzierać wał bo innej opcji nie widzimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bizon_Ursus    12

Witam.Ja kupiłem c385 jakieś 2 lata temu i powiem wam ze jak go odpalam na zimnym to ma 5-5.5 atmosfery jak przegazuje na wolnych .Jak sie zagrzeje to na wolnych 1.5 do 2 a jak dodam gazu do oporu to 3.5 do 4 atmosfery podczas pracy oczywiście z tego co wiem od znajomego co miał całe stado tych ciągników to bardzo dobrze i ja nie widzę i u siebie żeby coś się działo oleju też nie bierze no może ze 2 setki wziol

Edytowano przez Bizon_Ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel914    0

Te silniki już mają tendencję do niskiego ciśnienia ,ja mam na zimnym 4atm na gorącym 2 spada do 0 i śmiga już 10lat nie przejmuj się tym :P Koledze pompa się uszkodziła olejowa cały dzień na palącej się kontrolce jeździł nic się nie stało. To jest taki silnik ,że wystarczy mu same obmywanie olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu987    52
Mój 914 przed remontem kapitalnym na obrotach miał ok 3,5 na rozgrzanym a na wolnych spadło na 1 nawet nie. Teraz po kapitalce (tuleje, tłoki, szlif wału, nowa pompa oleju, głowica itp, itd) na rozgrzanym na obrotach 5,5 na wolnych 1,5-1 i bądź tu mądry...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

co tu za mądrosc potrzebna.

Sam napisałeś, ze wymieniłeś pompe oleju. Wiec nie ma co sie dziwić, ze ciśnienie wyższe.

Plus pewnie jesszcze jakieś oszczednosci na szxelnych panewkach.

Równie dobrze po naprawie mógłbyś miec max 3,5, jakby zawór przelewowy był tak na pompie ustawiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Jaki masz filtr oleju ośrodkowy? bo jak tak, to możesz zmienić podstawę filtra i zmienić na 2 wymienne to wtedy ciśnienie zwiększy Ci się o 1atmosfere.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu987    52

to że jest większe ciśnienie przez remont wiadomo, ale dlaczego spada do 1 na wolnych obrotach? filtr bąk wymienione dysze na nowe nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego w silniku po remoncie ( szlif wału, nowe panewki, pompa) ciśnienie oleju wynosi 2 atm. i nie rośnie po dodaniu gazu? Po rozgrzaniu spada do 1,5.

 

 


 

IMG_20171119_121907.jpg

IMG_20171119_122021.jpg

IMG_20171119_122036.jpg

Edytowano przez URSUS1614BYQ
Bo tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, wczoraj zauważyłem że miska olejowa pod bagnetem jest cała uchlapana olejem. Gdy wyciągnę bagnet strasznie chlapie olejem. Tak samo gdy odkrece wlew oleju mocno z niego dmucha. Z odmy olej nawet nie kapnie lekko sobie dmucha. Gdy silnik jest zimny to nie wyrzuca dopiero gdy się rozgrzeje olej. Możliwe że się coś zatkało? Mocy nie ubyło a na jesieni sprawdzana kompresja po 30-31 barów pacjent same explorer ii 90
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj