Polecane posty

slajders25    22

Witam

Mam oto taki problem z którym nie mogę na razie sobie poradzić

Mianowicie pewnego razu zaczął zapowietrzać mi się ciągnik. Myślałem że to wina ręcznej pompki bo przy pompowaniu strasznie się z niej lało. Wymieniłem. Nic nie pomogło. Teraz objawy są następujące. Gdy pompuję paliwo ręczną pompką w żaden sposób nie może zaciągnąć paliwa tylko mieli powietrze. Gdy poluzuje śrubę odpowietrzającą na filtrach to zaciągnie paliwo. Po zakręceniu śruby dalej normalnie zaciąga paliwo ale tylko do pewnego momentu. Gdy już ciężko pompować tą ręczną pompką jest moment że w odstojniku pojawia się duży bąbel powietrza a paliwo wraz z powietrzem wraca wężem zasilającym do zbiornika. Na powrocie z pompy prawie w ogóle nie ma paliwa. Sprawdziłem że po odpowietrzeniu paliwo do pompy dochodzi ale dalej nie idzie. Poluzowałem śruby na wtryskiwaczach i kręciłem rozrusznikiem i nic. Na wtryskiwacze paliwo nie dochodzi. Za radą znajomego wymieniłem też taką pompkę (tłoczek) która siedzi za odstojnikiem i wkręca się od dołu. Siedzi tam też zaworek zwrotny który też wymieniłem. I nic. Dalej to samo. Jakby przez pompę nie daje rady przejść paliwo.

Skończyły mi się już pomysły więc może ktoś z was pomoże. Może ktoś miał podobny przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocur666    21

witam

 

 miałem dokładnie takie same objawy w zetorze 5320 2004r . nie szlo zaciagnac pomka paliwa wg nie podawala do pompy , kupilem pompke 260-280 zl cos takiego nie pamietam . i dalej tak samo jak w ciezkiej pracy to juz zaczyna na slabnac i jak na 3 cylindrach chodzic . Jest jedna rada przewody wyczycic te co ida od filtra do ziornika i  caly bak zdemontowac wyczyscic i powinno pomóc . U mnie byly takie same objawy jak u cb , u mnie siedzie metalowa rurka do zbiornika a na koncu jej jest sitko i te sitko bylo zawalone , zdemontowalem zbiornik wymylem woda z 3 razy i na slonce  i tak to ;]

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Ja też myślałem na początku że coś tam w baku przytkane. Ale jak wziąłem sprężarkę i dmuchnąłem do zbiornika to paliwo swobodnie popłynęło przewodem zasilającym. Ponadto jak poluzuje śrubę na filtrach i powietrze z odstojnika zejdzie to pompka zaciąga i podaje paliwo do pompy (co też sprawdziłem bo jest tam śrubka odpowietrzająca) Problem myślę że jest gdzieś w pompie bo w żaden sposób nie przechodzi paliwo do wtryskiwaczy ani też na powrót do zbiornika. Tak jakby podczas pompowania ciśnienie wzrasta do pewnego momentu aż puści powietrze jakiś zaworek a wtedy paliwo ucieka z powrotem do przewodu zasilającego. Może w pompie jest jakiś zaworek który się przyciął albo filterek co się zapchał. Nie chce mi się ruszać tej pompy bo nigdy nikt jej nie wyjmował. Ciągnik jest z 89r od nowości u nas w gospodarstwie i ma coś około 6tyś mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Pompując  pompką  zasilająca  ,  chcesz żeby paliwo  poszło na  wtryskiwacze? niby w jaki sposób? 

Zadbaj o  szczelność  całego  układu paliwowego  i na przewodzie  zasilającym  ze  zbiornika wstaw  zaworek  zwrotny .

 

korek  w  zbiorniku powinien  mieć  drożny  otworek odpowietrzający

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Może zaworek z tyłu pompy ma za mocną sprężynę i nie może przebić.Jest na przewodzie powrotnym.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Już pisałem. Zaworek i tłoczek wymienione na nowe. Korek jest taki jak trzeba, oryginalny choć jakiś czas temu wymieniony. Odstojnik czyściutki a siateczka wewnątrz wygląda jak nowa. Teraz jestem na etapie wymiany przewodów wychodzących ze zbiornika i tego łączącego odstojnik z filtrami. Są już stare i wiać na nich drobne pęknięcia choć są suche i wycieków na nich nie stwierdziłem.

Co do wtryskiwaczy to myślałem że jak pompka wytwarza ciśnienie to po przejściu przez pompę paliwo dojdzie choć w niewielkiej ilości do wtryskiwaczy. Zastanawia mnie czemu paliwo nie przechodzi na powrót choć w układzie pompka wytwarzane jest ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Sprawdz pompkę zasilającą ,tam są dwa zaworki a z tyłu pompy trzeci.Miałem kiedyś tak że był pęknięty przewód od pompki do filtra i nic nie ciekło tylko łapał powietrze.Któryś może być uszkodzony a nie będzie widać wycieku bo zbiornik jest niżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Problem rozwiązany. Na szczęście obyło się bez wyciągania pompy i dość tanim kosztem. Mianowicie wymieniłem 2 przewody idące do baku i ten który łączy pompkę z filtrami. I to właśnie jego podejrzewam za te kłopoty. Nie ciekło z niego ale w jednym miejscu był lekko wilgotny i dość luźno siedział ma rurce przy pompce. Wymieniłem i ciągnik odpalił.

A w baku w tym modelu nie ma żadnego filtra czy siateczki, przynajmniej u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

Kolego miałem takie same objawy w swoim zetorze 6245 też wymieniałem po kolei wszystko bez potrzeby w wadliwy był zaworek z tyłu pompy koszt 7 zł ale on jest dostępny po odkręceniu i obróceniu pompy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

No tak. Czasem znalezienie usterki jest droższe niż jej naprawienie zwłaszcza jak nie daje jednoznacznych objawów. Mnie na szczęście wyciąganie pompy ominęło choć tego właśnie się spodziewałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocur666    21

kolego pompa to pikus z wykreceniem , ale pompke zasilajaca weź wykrec to jest mistrzostwo ,precyzja chirurga ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocur666    21

super dojscie do odkrecenia 2 srobek na klucz 10 bodajże ja mialem sporo zababwy z ich wkreceniem , wiadomo rozkrecic to nie problem złożyć to juz inna polityka ;]


powiedzcie mi cos o

Case-IH CVX 130 jaka cena i opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jakieś słabe klucze miałeś . B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

A po co ją wykręcać tymi małymi śrubkami. Od dołu jest dojście na duży śrubokręt. Odkręcasz i wypada zaworek, sprężyna, tłoczek i palec. Wiem bo wymieniałem. Żeby to złożyć trochę zabawy jest ale sposobem dało się w kilka minut. No chyba  że nie o tym myślę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro05    4

Sądzę że po pierwsze to kupić znanej marki, po drugie dobrze ustawić ciśnienie na wtryskach, sprawdzić pompę. A z takich przyziemnych to dbać o czystość paliwa i broń boże nie lać ropy zanieczyszczonej wodą, ale to tylko moje przemyślenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj