Skocz do zawartości
radek269

WOM 540/1000 obrotów

Polecane posty

radek269    0

nie mogę przełączyć w swoim MTZ 82 z 1990 roku WOM-u na 1000 obrotów. Tak naprawde nigdy nie było przełączane od nowości bo nie zachodziła taka potrzeba. Jak wy to robicie, podczas pracy WOM-u ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

E no w takich starych ciągniczkach to można przełączyć WOM na 1000 obr ale to się nie da tak na ciepło, trzeba cos tam rozbierać :/


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    545

Kolego bez stresu klucz 14/17 w dłoń i pod ciągnik, na środku skrzyni od dołu widać wałek z przyspawaną podkładką zabezpieczającą trzeba poluzować śrubę na klucz 14 i przekręcić wałkiem w prawo lub lewo klucz prawdopodobnie 17. Jest jeszcze zmiana obrotów do drogi tj. 3,5 obr/m drogi. ale to w tym okienku pod siedzeniem. A zmiana 540/1000 na pewno jest.

Pozdrawiam.

 

Napisz co zdziałałeś?????


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grabos    0

Zrób wszystko jak napisał Sadek tylko przy zapalonym silniku (trochę zgrzytnie ale tym się ni przejmuj) a klucz to musi by płaska 17.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Dobra, jak się uda to napisze. Jakaś bystra osoba wmawiała mi że tu pod siedzeniem się zmienia z 540 na 1000. Delikatna próba i nic. Sadek wielkie dzięki. widze że ty tu z moich stron jesteś ;-). pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Sprawdzałęm- mam 1000 obrotów, mały hałas gdy przełączałęm tak jak pisaliście. Wielkie dzięki. A tak z ciekawości jeszcze zapytam jak się włącza WOM zależny od prędkości jazdy? wiem że tu pod siedzeniem ale jak dokładniej? MTZ jest u mnie od 18 lat a tu jeszcze takie pytania... hi hi. może dlatego że jest tylko młodszy o 4 lata od użytkownika ;-). Ale powaga że nie wiedziałem że jest taka możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    545

Przełączasz w przeciwną stronę co jest i jak będziesz jechał to WOM obraca się z prędkością 3,5 obr. na metr drogi przejechanej tj, przy prędkości jazdy 8,5 km/h, będziesz miał obroty ok.500 obr/min, a przy 15 km/h będziesz miał obroty 875 obr/min . Mój MTZ pochodzi z twojej gminy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Witam, mam podobny problem, nie mogę przełączyć na 1000obr w MTZ. U mnie pod skrzynią nie znalazłem żadnej śruby (jedynie spust oleju ze skrzyni). Czy mógłby ktoś bardziej dokładnie opisać gdzie się to przerzuca? Moj ciągnik to MTZ 80 (1994 rok) orginał, sprowadzony z Białorusi. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0
Witam, mam podobny problem, nie mogę przełączyć na 1000obr w MTZ. U mnie pod skrzynią nie znalazłem żadnej śruby (jedynie spust oleju ze skrzyni). Czy mógłby ktoś bardziej dokładnie opisać gdzie się to przerzuca? Moj ciągnik to MTZ 80 (1994 rok) orginał, sprowadzony z Białorusi. Proszę o pomoc.

Tu koledzy opisali mi dokładnie- obok korka spustowego wystaje kawałek takiego wałka zeszlifowanego ta by założyć klucza do niego jest przymocowana taka blacha z podłużną dziurą w której siedzi dokręcona śruba. jak ją poluzujesz to będziesz mógł przełączyć na 1000 a potem znowu dokręcasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Hm, nic z tego. Nie znalazlem zadnego wałka ani blachy z dziurą. Jest korek spustowy oleju ze skrzyni, a dookoła nic wiecej nie ma. Dalej są już śruby mocujące skrzynie. Postaram sie zrobić fotkę jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzienciol84    0

Witam mam podobny problem niema przełącznika 540/1000 obrotów wom najwyraźniej posiadam wersje bez zmiany obrotów ktoś może się orientuje ile kosztuje przerobienie tego żeby mieć 540/1000 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lizzak2007    2

cześć przyglądałem się tej dyskusji i mam jeszcze dziwniejsze jak przekręce ten przełącznik w strone silnika to wom wogóle nie działa a wdrugą strone jest wom ale ma niskie obroty wczoraj kosiłem rotacyjną i żle się pokos układał a mtz mam z 94r jest umnie 2 lata i nigdy jeszcze nie był używany w nim wom bo u mnie robi jako typowy koń pociągowy czyli orka uprawa i transport proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    108

pod skrzynią przełącza się wom 540/1000 w jednym i drugim przypadku by włączyć u mnie silnik musi chodzi i zgrzytnie (podobnie jak włączanie pompy hydraulicznej)

a pod siedzeniem jest przełącznik zależne/niezależny wom ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

witam a co znaczy zależne/niezależny? bo nie kumam?

ja właczałem na zgaszonym silniku i śmiga


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzienciol84    0

Witam a więc zależnie i niezależnie to albo masz WOM napędzany bezpośrednio z silnika i wtedy masz 540 obr/min (1000 jeśli przełączysz pod skrzynią) albo masz 3,5 obrotu na jeden metr drogi żęby wałek się kręcił rusek musi jechać (WOM jest wtedy napędzany z tylnego mostu. Przełącznik od zależne nie zależne jest pod siedzeniem obok regulatora siłowego taka wajcha na klucz 22.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szyszak007    0

cześć przyglądałem się tej dyskusji i mam jeszcze dziwniejsze jak przekręce ten przełącznik w strone silnika to wom wogóle nie działa a wdrugą strone jest wom ale ma niskie obroty wczoraj kosiłem rotacyjną i żle się pokos układał a mtz mam z 94r jest umnie 2 lata i nigdy jeszcze nie był używany w nim wom bo u mnie robi jako typowy koń pociągowy czyli orka uprawa i transport proszę o pomoc

mam podobny problem gdy wczesniej przełączałem na 1000 obr wom działal teraz cos sie popsuło i zostało tylko 540 ciekawe czy naprawa tego jest droga oraz czy trudna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

obroty wom-u zmienia się na zgaszonym silniku, a jeśli nie chce prześjć w wymagane położenie to należy aby druga osoba ruszyła rozrusznikiem i wtedy wchodzi bez zgrzytów


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dohc    0

Witam. Posiadam mtz 50 z 79r. Na skrzyni nie posiadam żadnego dekielka, żadnej śruby. Czy możliwe jest, że posiadam wersję w której nie można zmieniać obrotów wom?? Chciałbym używać go do kosiarki rotacyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    212

dohc: chcesz zbierac kosiarke po polach, albo wymieniac szyby w bkabinie??

W MTZ 50 nie ma 540/1000

Masz w nim reduktor zolw/zajac? pewnie tez nie.

By ly 2 rodzaje obudowy skrzyni posredniej i 2 rodzaje wnetrznosci

Jakiego ksztaltu masz dekiel pod skrzynia posrednia?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem otóż po wyłączeniu wałka WOM dźwignia wałek nadal powoli się kręci.

Dodam, że mój Mtz jest z 88r. Co to może być ? Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6620    0

Witam mam pytanie czy ma ktoś styczność z mtz 82 ok 96r. który pracuje z wozem paszowym,najlepiej z kuhn euromix I 870

i czy WOM daje rade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel121    1

Witam , chciałem zaczepić swojego mtz-ta 50 pod rozrzutnik obornika tyle że mam problem otóż wałek WOM jest na 1000 obr , czy mógłby mi ktoś napisać czy trzeba faktycznie zmieniać skrzynię pośrednią czy może jest jakaś inna opcja ? :/ . Proszę o jakąś poradę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    212

Kolego, odpisz na PW a więcej ci powiem. Są 4 typy skrzyni pośredniej i co najmniej 2 rodzaje obudowy.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toperz    4

problem , MTZ  94r. wiele lat WOM nie używany , rozłączony dźwignią  od zmiany obrotów 540/100,  teraz po załączeniu , WOM obraca sie mimo że  dźwignia w kabinie jest w pozycji  - wyłączone   

ktoś coś poradzi ?? jak pamiętam iedyś była napinana taśma od WOM (czy może byc że jest za bardzo napięa ?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bbolas
      mam pewny problem bo mi cos swieca płomieniowa nie pobiera paliwa z zbiorniczka....z tego co słyszałem to swieca rozgrzewa sie i potem jest najprawdo podobniej elektro zaworek który puszcza paliwo do niej....ten gruby przewód elektryczny to najprawdopodobniej to jest od spirali która sie nagrzewa a jest jeszcze cieki przewodzik który dochodzi do swiecy...nie wiem czy to czasem nie jest od elektrozaworu który puszcza paliwo....jesli to ten cienki przewodzik jest od elektrozaworu to pod co jest podłaczony ?? pod stacyjke ??....
       
      prosze o jak najszybsza pomoc...
       
      z góry dzieki
    • Przez Sup321
      Mam problem z przeglądem  w MTZ 82 TS. Problem jest taki, że diagnosta nie może znaleźć numeru ciągnika wbitego na ramie. Na tabliczce znamionowe jest ten numer, ale ponoć to za mało. Sprawdzałem gdzie ten numer być powinny w internecie i okazało się, że powinny być na ramie przy silniku. Niestety ta część została wymieniona już dawno i nie mam jej. Co zrobić z takim problemem?
    • Przez WojtaS141095
      Cześć wszystkim. Słuchajcie posiadam jakiś czas koparko spycharkę JUMZ 6AM wersja budowlana. Mam ją jakoś miesiąc. Woda w chłodnicy co jakiś czas ubywala lekko, ale wczoraj kopiąc na swojej działce pod fundament zobaczyłem typowe przegotowanie się i brak wody w układzie. Jeszcze póki co olej był czarny. Dzisiaj zaczął rzygać mi przez korek wlewu oleju siwy olej. Rozumiem że 99% uszczelka pod głowicą. Macie jakieś doświadczenia z tym? Czy jest to w tych maszynach skomplikowany proces naprawy,kosztowny ? Co przy okazji powinno się wymienić ? Trzeba ustawiać zawory,cokolwiek przed montażem?

       


    • Przez janczar810
      Witam
      Rozważam kupno ciagnika MTZ82 TS i jestem ciekaw co o nim sadzicie czym sie rozni od zwyklego MTZ82 i w jakich cennach oscylują te ciągniki
      No i oczywiscie jego wady i zalety czekam na odpowiedzi
      pozdrawiam i z gory dzieki
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.