radek269

WOM 540/1000 obrotów

Polecane posty

radek269    0

nie mogę przełączyć w swoim MTZ 82 z 1990 roku WOM-u na 1000 obrotów. Tak naprawde nigdy nie było przełączane od nowości bo nie zachodziła taka potrzeba. Jak wy to robicie, podczas pracy WOM-u ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    3

E no w takich starych ciągniczkach to można przełączyć WOM na 1000 obr ale to się nie da tak na ciepło, trzeba cos tam rozbierać :/


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego bez stresu klucz 14/17 w dłoń i pod ciągnik, na środku skrzyni od dołu widać wałek z przyspawaną podkładką zabezpieczającą trzeba poluzować śrubę na klucz 14 i przekręcić wałkiem w prawo lub lewo klucz prawdopodobnie 17. Jest jeszcze zmiana obrotów do drogi tj. 3,5 obr/m drogi. ale to w tym okienku pod siedzeniem. A zmiana 540/1000 na pewno jest.

Pozdrawiam.

 

Napisz co zdziałałeś?????


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabos    0

Zrób wszystko jak napisał Sadek tylko przy zapalonym silniku (trochę zgrzytnie ale tym się ni przejmuj) a klucz to musi by płaska 17.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Dobra, jak się uda to napisze. Jakaś bystra osoba wmawiała mi że tu pod siedzeniem się zmienia z 540 na 1000. Delikatna próba i nic. Sadek wielkie dzięki. widze że ty tu z moich stron jesteś ;-). pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Sprawdzałęm- mam 1000 obrotów, mały hałas gdy przełączałęm tak jak pisaliście. Wielkie dzięki. A tak z ciekawości jeszcze zapytam jak się włącza WOM zależny od prędkości jazdy? wiem że tu pod siedzeniem ale jak dokładniej? MTZ jest u mnie od 18 lat a tu jeszcze takie pytania... hi hi. może dlatego że jest tylko młodszy o 4 lata od użytkownika ;-). Ale powaga że nie wiedziałem że jest taka możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Przełączasz w przeciwną stronę co jest i jak będziesz jechał to WOM obraca się z prędkością 3,5 obr. na metr drogi przejechanej tj, przy prędkości jazdy 8,5 km/h, będziesz miał obroty ok.500 obr/min, a przy 15 km/h będziesz miał obroty 875 obr/min . Mój MTZ pochodzi z twojej gminy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Witam, mam podobny problem, nie mogę przełączyć na 1000obr w MTZ. U mnie pod skrzynią nie znalazłem żadnej śruby (jedynie spust oleju ze skrzyni). Czy mógłby ktoś bardziej dokładnie opisać gdzie się to przerzuca? Moj ciągnik to MTZ 80 (1994 rok) orginał, sprowadzony z Białorusi. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0
Witam, mam podobny problem, nie mogę przełączyć na 1000obr w MTZ. U mnie pod skrzynią nie znalazłem żadnej śruby (jedynie spust oleju ze skrzyni). Czy mógłby ktoś bardziej dokładnie opisać gdzie się to przerzuca? Moj ciągnik to MTZ 80 (1994 rok) orginał, sprowadzony z Białorusi. Proszę o pomoc.

Tu koledzy opisali mi dokładnie- obok korka spustowego wystaje kawałek takiego wałka zeszlifowanego ta by założyć klucza do niego jest przymocowana taka blacha z podłużną dziurą w której siedzi dokręcona śruba. jak ją poluzujesz to będziesz mógł przełączyć na 1000 a potem znowu dokręcasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

Hm, nic z tego. Nie znalazlem zadnego wałka ani blachy z dziurą. Jest korek spustowy oleju ze skrzyni, a dookoła nic wiecej nie ma. Dalej są już śruby mocujące skrzynie. Postaram sie zrobić fotkę jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzienciol84    0

Witam mam podobny problem niema przełącznika 540/1000 obrotów wom najwyraźniej posiadam wersje bez zmiany obrotów ktoś może się orientuje ile kosztuje przerobienie tego żeby mieć 540/1000 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lizzak2007    9

cześć przyglądałem się tej dyskusji i mam jeszcze dziwniejsze jak przekręce ten przełącznik w strone silnika to wom wogóle nie działa a wdrugą strone jest wom ale ma niskie obroty wczoraj kosiłem rotacyjną i żle się pokos układał a mtz mam z 94r jest umnie 2 lata i nigdy jeszcze nie był używany w nim wom bo u mnie robi jako typowy koń pociągowy czyli orka uprawa i transport proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

pod skrzynią przełącza się wom 540/1000 w jednym i drugim przypadku by włączyć u mnie silnik musi chodzi i zgrzytnie (podobnie jak włączanie pompy hydraulicznej)

a pod siedzeniem jest przełącznik zależne/niezależny wom ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

witam a co znaczy zależne/niezależny? bo nie kumam?

ja właczałem na zgaszonym silniku i śmiga


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzienciol84    0

Witam a więc zależnie i niezależnie to albo masz WOM napędzany bezpośrednio z silnika i wtedy masz 540 obr/min (1000 jeśli przełączysz pod skrzynią) albo masz 3,5 obrotu na jeden metr drogi żęby wałek się kręcił rusek musi jechać (WOM jest wtedy napędzany z tylnego mostu. Przełącznik od zależne nie zależne jest pod siedzeniem obok regulatora siłowego taka wajcha na klucz 22.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szyszak007    0

cześć przyglądałem się tej dyskusji i mam jeszcze dziwniejsze jak przekręce ten przełącznik w strone silnika to wom wogóle nie działa a wdrugą strone jest wom ale ma niskie obroty wczoraj kosiłem rotacyjną i żle się pokos układał a mtz mam z 94r jest umnie 2 lata i nigdy jeszcze nie był używany w nim wom bo u mnie robi jako typowy koń pociągowy czyli orka uprawa i transport proszę o pomoc

mam podobny problem gdy wczesniej przełączałem na 1000 obr wom działal teraz cos sie popsuło i zostało tylko 540 ciekawe czy naprawa tego jest droga oraz czy trudna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

obroty wom-u zmienia się na zgaszonym silniku, a jeśli nie chce prześjć w wymagane położenie to należy aby druga osoba ruszyła rozrusznikiem i wtedy wchodzi bez zgrzytów


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dohc    0

Witam. Posiadam mtz 50 z 79r. Na skrzyni nie posiadam żadnego dekielka, żadnej śruby. Czy możliwe jest, że posiadam wersję w której nie można zmieniać obrotów wom?? Chciałbym używać go do kosiarki rotacyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

dohc: chcesz zbierac kosiarke po polach, albo wymieniac szyby w bkabinie??

W MTZ 50 nie ma 540/1000

Masz w nim reduktor zolw/zajac? pewnie tez nie.

By ly 2 rodzaje obudowy skrzyni posredniej i 2 rodzaje wnetrznosci

Jakiego ksztaltu masz dekiel pod skrzynia posrednia?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem otóż po wyłączeniu wałka WOM dźwignia wałek nadal powoli się kręci.

Dodam, że mój Mtz jest z 88r. Co to może być ? Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John6620    0

Witam mam pytanie czy ma ktoś styczność z mtz 82 ok 96r. który pracuje z wozem paszowym,najlepiej z kuhn euromix I 870

i czy WOM daje rade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel121    7

Witam , chciałem zaczepić swojego mtz-ta 50 pod rozrzutnik obornika tyle że mam problem otóż wałek WOM jest na 1000 obr , czy mógłby mi ktoś napisać czy trzeba faktycznie zmieniać skrzynię pośrednią czy może jest jakaś inna opcja ? :/ . Proszę o jakąś poradę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego, odpisz na PW a więcej ci powiem. Są 4 typy skrzyni pośredniej i co najmniej 2 rodzaje obudowy.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toperz    4

problem , MTZ  94r. wiele lat WOM nie używany , rozłączony dźwignią  od zmiany obrotów 540/100,  teraz po załączeniu , WOM obraca sie mimo że  dźwignia w kabinie jest w pozycji  - wyłączone   

ktoś coś poradzi ?? jak pamiętam iedyś była napinana taśma od WOM (czy może byc że jest za bardzo napięa ?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj