Skocz do zawartości
RolT

New Holland TD5.105 + przyczepa tandem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RolT    0

co sadzicie o takim zestawie NH TD5.105 + tandem wywrotka DMC 18 ton? do traktora chcialbym dolozyc tez TUR, ktory wrzucałby palety lub piach na tą przyczepe. Traktor nie jest przeznaczony do transportu tylko mialby pomagac przy budowie dróg, chodników,
rocznie pracy ok 700mth.
Sprzedawca twierdzi,ze T5 byla by lepsza ale to jakieś 40.tyś zł wiecej.

Edytowano przez RolT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotchisc    51

mam td5 105 i powiem Ci ze z turem to piękna sprawa, tyle że musiałem zamienić tylnie koła stronami żeby był szerszy bo z pełną łyżka piasku przy nie wielkim juz promieniu skrętu kiwal się a teraz jest lux, polecam kupić tez obciążniki na tył bo jak chce się podnieść 1400 to tył do góry idzie a jak wiadomo różne rzeczy się wozi. Ciągnik ogólnie dobry, warty uwagi ze względu na swoją cenę, , przy takiej przyczepie jak piszesz trochę roboty będzie miał. Lubi nie raz w większym obciążeniu łykać dużo paliwa. Zastanowił bym się nad t5 na twoim miejscu gdyż ma polbiegi a td5 nie ma. Jak chcesz więcej inffo to pw pisz. Zdradzisz ile teraz taki td5 kosztuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianus2222    98

No przyczepka spora jak do tego td5.105, jakbys wziął t5. serie to juz lepsza, wieksza i stabilniejsza. Moze idz na kompromis, przyczepę 12/14 t i model. t5?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

Popieram   wyżej. Mam T 5060 czyli teraz T5 105, z turem i dołożyłem obciążniki na tył, jakieś 170 kg na koło i teraz jest w miarę normalnie z 1 toną na turze, już tak nie boję się że się przewróci, a jak coś ładuję to od razu obciążnik 1 tona na TUZA  z tyłu.

 

 Następna sprawa to tandem, ma 12 t  z Wieltona  i jak dla mnie to jest max a nawet za dużo. Po założeniu gazu daje rady z nią po asfalcie jeździć, ale potrafi się przegrzać, on  u mnie przeważnie jeździ  z zwykłą 12 t i tu  ma niekiedy problem, na asfalcie 40 osiągnąć to  tylko z górki, a tu jest strach w oczach, na maxa jeżdżę  z 35 km, z ładunkiem 14 t.

Z tandemem mało jeżdże bo boję się o zaczepy, na dolny do przyczep jednoosiowych strach zakładać, nie jest on dostosowany do takich obciążeń, na górny transportowy boję się żeby nie pękła dolna półka, bo tu dochodzi ciążenie w dół, około 2-3 tony. Podobno była takie  awarie z zaczepami przy tandemie.

Więc  T5 105  raczej tu rozmawiamy i max 12 t tandem z  zaczepem dolnym oryginalnym do tendema, z turem to z pełnym obciążeniem z   tyłu, moze jeszcze wody do opon wlać, inaczej tego ciągnika nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolT    0

nie chciałbym isć w zbyt duże gabaryty traktora bo czesto układam chodniki czy podwórka z kotki brukowej i dużo bedzie pracował sam z turem widł/łyżka to czesto jest tam sporo manewrowania...

transport z przyczepą to bedzie ok 30-40% jego pracy reszta to sam traktor przy kostce.

czy taki zaczep atomatyczny fabryczny bedzie za słaby to takiego tandemu ?

Czy ta skrzynia w T5 24/24 półbiegi dużo mi pomoże od tej TD5 12/12, traktorem sam nie bede jezdził bedzie to jedn lub dwóch operatorów.

Cena taka na dziendobry od dealera TD5.105 to ok 165.tys.brutto z pneumatyką,atomatyczny zaczep, mokre sprzęgło,dociążony tył.

T5.105 ok 205.tys.brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianus2222    98

skrzyna 24/24 jest o niebo lepsza, to ciagnik zwrotny bedzie bardziej kubota serii 8.... lub 9.... ma dobry promien skrętu, jest mniejszych rozmiarow cenowo chyba podobnie. Przyczepe 12/14t ogarnie tez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasko1993    10

traktor 105 koni tak? i boi się ładunku 14-16 ton na 1 przyczepie? Grzeje się? według dowodu rejestracyjnego jaki maksymalny ładunek może ciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EKO-ENERGIA    8

Koledzy ma Case U95, odpowiednik T5.95 - jedynie 10 KM mniej i powiem tak.

 

Skrzynia 24/24 i chciałbym więcej półbiegów wiec skrzynia 12/12 odrzucił bym z marszu.

Do tura super sprawa, mega skrętny fajny, zwinny

Do przyczepy 14 to trochę mało, mój z zwykła Pronarka 12 tonowa ma co robić, na polu z pełną nie zawróci, po drodze jedzie, po asfalcie by go do 40 rozpędzić to już problem, brakuje mocy, uciągu, biegów, góry nie widzisz a traktor już czuje.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

traktor 105 koni tak? i boi się ładunku 14-16 ton na 1 przyczepie? Grzeje się? według dowodu rejestracyjnego jaki maksymalny ładunek może ciągnąć?

 

Pociągnąć to i 100 ton może, ale spróbuj w transporcie.

Ostatnio  ciągłem  dwie  12 t załadowane gruzem z  30 ton to miałem samego ładunku, i jechałem z 30 km, i dał rady, ale nie tedy droga.

Nie rozpędzałem się więcej niż 30 km, ale musiałem to dociągnąć.

U nie 14 t pszenicy i 4,2 t  przyczepa bez gazu to nie grzał się, ale i nie miał siły  na prostej drodzę  dociągnąć do 40 km, na maxa 35 km się bujał. po założeniu gazu dawał rady 40 km, i to dość fajnie,  ale po 15 km  w lato  raz mi złapał taką temperaturę że  alarm mi się uruchomił i musiałem stać z 10 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    23

Tak z ciekawości chcesz turem ładować palety kostki?
Gabaryty? Td5 i T5 są raczej gabarytowo podobne i tu nie zwracalbym na to dużej uwagi zwłaszcza że chcesz mu dac taką szafę do ciagania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gotchisc    51

jeśli tył.będzie dociazony to tylko dobrego tura żeby podnosił, ja mam tura do mojego smerfa z Ursusa, 1650 udźwigu, podniesienie nawet 1800 pytanie kto zaplaci później za remont przedniej osi. Ogółem mówiąc przez dwa lata zrobiłem tym td 1000 mth, awarii jak narazie 0 i daj Boże żeby tak było. Jeżdżę na usługi smerfem z przyczepa samozbierajaca, do zbioru daje rade sobie super, do transportu tez, a pełna załadowania z taką średnio przesuszona trawa waży 14 t, pod górki nie raz trzeba zejść na drugi zakres biegów, rok temu podkrecony został do 115 i od razu czuć różnice zwłaszcza w transporcie. Problem zaczyna się też kiedy z pełną masz zjechać z jaakkiejs górki... stanowczo za lekki mimo że mam pełne obciążenie na przód i tył wtedy i tura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EKO-ENERGIA    8

Panowie, wszystko zależy ile ten ciągnik ma ganiać z tą przyczepą??? i ile tej kostki do załadowania.

 

Bo jak raz do roku to dasz radę, jak 5 razy w tygodniu to po roku z osi nie będzie co zbierać, a do takiego ładowania jest ładowarka, np teleskopowa.

 

Do transportu z 14 też da radę jak ja ciągam 12, 5-7 razy w roku w żniwa, to pomęczę siebie i traktor taka jazdą na dystansie 5 km, ale jakbym cały rok tak śmigał to kiepsko by było....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

Za maly do takiej przyczepy .Pracuje juz ponad 10 lat ciagajac 16-18 tonowe na tandemie i czasami jak pojade ciagnikiem ponizej 135 KM a ladunek zle rozmieszczony na przyczepie (wiecwj nacisku na hak ) to jest masakra malo z felg nie wyskoczy na rondzie . Do takich przyczep zaczepiamy min 125 KM a ciagnik musi miec i szerokie opony (najszersze w opcji ) oraz spawane felgi ,bo ze skrecana felga po jakims czasie pekaja na laczeniu tarcza obrecz .W ciaganiu takiej przyczepy najwazniejsze jest rozmieszczenie ladunku jesli jest wszystko dobrze zaladowane i nacisk idzie na osie przyczepy to na rownej drodze praktycznie nie czuc ciezaru Fajnie sie jedzie ale jak za duzo bedzie chociaz troche na przodzie uczucie jest jakbys ciagnal 100 ton a ciagnik malo nie zgubi calego tylu .


Za maly do takiej przyczepy .Pracuje juz ponad 10 lat ciagajac 16-18 tonowe na tandemie i czasami jak pojade ciagnikiem ponizej 135 KM a ladunek zle rozmieszczony na przyczepie (wiecwj nacisku na hak ) to jest masakra malo z felg nie wyskoczy na rondzie . Do takich przyczep zaczepiamy min 125 KM a ciagnik musi miec i szerokie opony (najszersze w opcji ) oraz spawane felgi ,bo ze skrecana felga po jakims czasie pekaja na laczeniu tarcza obrecz .W ciaganiu takiej przyczepy najwazniejsze jest rozmieszczenie ladunku jesli jest wszystko dobrze zaladowane i nacisk idzie na osie przyczepy to na rownej drodze praktycznie nie czuc ciezaru Fajnie sie jedzie ale jak za duzo bedzie chociaz troche na przodzie uczucie jest jakbys ciagnal 100 ton a ciagnik malo nie zgubi calego tylu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolT    0

wychodzi ,ze  nawet i ta T5 byłaby troche mała do tego transportu z tandemem, ale jest to max gabaryt traktora jaki moge wziac..

róznica miedzy T5.105 a TD.105 to ok 500kg.. odpowiednio bez obciazenia ważą 4250kg i 3740kg ,

maja inne ośie i skrzynie ...

chyba,ze cos innego proponujecie w tej cenie i takim gabarycie.

Edytowano przez RolT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    23

Przy ladowaniu kostki polamiesz i zniszczysz takiego malca w krótkim czasie od siebie dodam że jak coś balastu na tył ile wejdzie i spawane felgi obowiązkowo.
Co do przyczepy to radę da ale robotę w niej będzie mieć konkret na utwardOnym nie wspominając w terenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Tak, 6115M z ładowaczem H340 i pełnym bakiem 6600kg, do palet z kostką przeciwwaga nie potrzebna, tylko kasa nie ta już :( 

Starsze modele są delikatnie lżejsze bo mają krótszą ramę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasko1993    10

no cena na pewno większa ale jak już kupić sprzęt to porządny a nie potem go dociążać beczkami lub innymi wynalazkami i się martwić czy aby wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    23

Tak, 6115M z ładowaczem H340 i pełnym bakiem 6600kg, do palet z kostką przeciwwaga nie potrzebna, tylko kasa nie ta już :(

Starsze modele są delikatnie lżejsze bo mają krótszą ramę.

Do tego nh można porównać JD 5m odpowiednikiem Jd 6m będzie Nh T6 i ten zapewne też da rady bez przeciwwagi tak jak np arion seri 400

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Tak i jeżeli ktoś chce ciągać 18t tandem to minimum ciągnik takiej klasy, chociaż Arion 400 bardziej kompaktowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×