Skocz do zawartości
kubakuba678

Hamulce pneumatyczne a hydrauliczne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kubakuba678    0

Witam mam pytanie czy przy ciągniku posiadającym instalację hamulcy hydraulicznych do przyczepy jest możliwość założenie instalacji pneumatycznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

No można tyle że musisz troche w ciągniku poprzerabiać i miejsce na kompresor :)

Na AF jest temat o tym poszukaj ;)

 

Edytowano przez oaxis3333

Jesli pomogłem , okarz to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    0

Jest taka możliwość trzeba dołożyć do ciagnika sprężarke zbiornik powietrza z zaworem utrzymującym właściwe ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawlo36    5

Możliwość jest tylko po co się w to bawić jak hydrauliczne sprawdzają się super, sam mam takie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubakuba678    0

@pawlo36 bo chodzi mi oto ,że chcąc kupić ciągnik chcę wiedzieć przeglądam coś zachodniego i to właśnie spotykam a wolę na pneumatykę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

pneumatyczne mają szybszy czas reakcji od hydraulicznych bo przy hydraulicznych jest zle zwłaszcza z ciężarem pierw hamuje ciągnik potem przyczepa .....


Jesli pomogłem , okarz to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Nie powiedzialbym żeby reakcja hamulcy hydraulicznych była wolniejsza, u mnie przy szybkim wduszeniu pedału kola momentalnie blokują, do tego jest lepsze wyczucie hamowania czego nie można powiedziec o pneumatyce. Ja osoboscie bym nie wrócił juz do pneumatyki

Edytowano przez pawlo36

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    39

Na farmie gdzie pracuje w tym roku przyszly pierwszy raz przyczepy z pneumatyka (da sie je takze podpiac pod hydrauliczne gniazdo-sa te i te ).Zawsze byly hydrauliczne jednak zmienilo sie prawo to raz a dwa to ciagniki coraz szybsze .Pneumatyczne dwuobwodowe w nowej przyczepie Bailey bardziej czule jak hydrauliczne po zmianie przewodow .W hydraulicznych czesto lubi peknac przewod przy silowniku i nie raz sie zdazylo ze nie widzialem tego przez 100 km i zgubilem kupe oleju .W anglii przechodza na pneumatyczne  poniewaz maja byc bezpieczniejsze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    169

pneumatyczne mają szybszy czas reakcji od hydraulicznych bo przy hydraulicznych jest zle zwłaszcza z ciężarem pierw hamuje ciągnik potem przyczepa .....

Chyba nie wiesz kolego o czy mówisz. Dobre wyregulowanie hamulców i siłowników w przyczepie to podstawa przy hamulcach hydraulicznych. 

Przerabiałem temat hamulców hydraulicznych na własnej skórze i wiem że jak się dobrze wyreguluje to pierwsze łapie przyczepa. Można też robić w taki sposób że lekko przyciśniesz pedał hamulca w ciągniku olej zostanie podany do siłownika w przyczepie i wtedy też masz tak że przyczepa złapie pierwsza ale to trzeba zawsze o tym pamiętać żeby pierwsze delikatnie przycisnąć, a później mocniej a jak wyregulujesz odpowiednio nie ma prawa tak być że ciągnik złapie pierwszy od przyczepy. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    34

123460247_1_644x461_silownik-hamulcowy-hwiem o czym mówie bo załozyłem takie i mają opuzniony zapłon .... jak jewyregulowac?


Jesli pomogłem , okarz to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

Hej.a jakie siłowniki hydrauliczne stosować do przyczepy?dwa takie same na każdej osi?czy na przód mocniejszy na tył słabszy?bo rożnie mówią,a y co mówicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    169

Jak już to 2 takie same, musi być ten sam skok tłoka. Inaczej będzie Ci pierwsze łapał albo tył albo przód.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    506

oba takie same, hydraulika powinna sama regulować siłę hamowania, przy powietrzu jest inaczej, więc przód musi być większy


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominikus    0

Od kopie trochę temat hamulca hydraulicznego w przyczepie.

Świetna sprawa zamontowałem w przyczepie HL siłowniki hydrauliczne hamulca

Koszt siłowników około 500zł(dwa takie same na każdej osi)plus koszt węza i złączek czyli w tysiaku się mieścimy.

Siłowniki kupiłem pneumatyczno-hydrauliczne

Pnematyke tez podłączyłem ze do pojazdu ze sprężarka działają zrobiłem dwuobwodowy układ.

Hydrauliczne lepiej płynniej i szybciej działają od pneumatyki i o wiele łatwiejszy montaż hydraulicznych i mniej kłopotliwe od pneumatyki.

Przyczepa jeździ z ciągnikiem Renault Ares 620.

Końcowe zdanie 3x TAK hamulce Hydrauliczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

oba takie same, hydraulika powinna sama regulować siłę hamowania, przy powietrzu jest inaczej, więc przód musi być większy

 

W samochodach też jest hydraulika i nic samo się nei reguluje, zawsze przód jest dużo wydajniejszy niż tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

Witam kolegow.Posiadam przyczepe d47 i chce zalozyc hamulce hydrauliczne.Widzialem ze jeden kolega ma.Moglbys poslac wiecej zdjec calej instalacji w przyczepie i jak dobrac silowniki.  sowa.dominik@.wp.pl

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
×