News
Koczk

Claas Dominator 58 wszelkie dostępne informacje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Koczk    0

Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy Dominatora,

 

Mam sporo pytań dotyczących Claas'a Dominator 58. Otóż niedawno go kupiłem i jest bardziej zaawansowany niż mój stary consul. Nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji obsługi, nawet w języku angielskim! Czy posiada ktoś może taką instrukcje? Oraz wykaz części? Swoją maszynę sprowadziłem z Norwegii. Był serwisowany w serwisie Claas'a i nawet nie wiem jaki stosowano oryginalny olej do hydrauliki oraz silnika. Bardzo bym prosił o jakieś porady co do tego modelu. Sam go chce przystosować również do koszenia kukurydzy, mam wszystkie części, aby to zrobić, lecz przydałaby mi się właśnie instrukcja oraz wykaz części w razie jakiś uszkodzeń w przyszłości.

 

Pozdrawiam Serdecznie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldac    11

model 

58 z 80tch lat

czy

58S z 90 lat


czy wykaz częsci = katalog części -  to masz na mysli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Koczk    0

Jest to kombajn z 1985 roku. Katalog części zamówiłem dziś na allegro, zobaczymy jaki przyjdzie. Ale bardziej mi chodzi coś ala instrukcja obsługi.

Edytowano przez Koczk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
charles    0

Na chomiku jest instrukcja do claasa dominatora 130/150. Te maszyny sa bardzo podobne w budowie, wiec ta instrukcja bedzie pomocna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    5

Ostatni byłem oglądać taki kombajn i wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt iż jest jakiś problem z układem paliwowym. Udało nam się go odpowietrzyći odpalić paliwem z kanistra zamiast z baku. Przed nami był jakiś pseudomachanik i pozamieniał przewody. Czy może ktoś przesłać schemat prawidłowego podłączenia przewodów paliwowych bo wydaje mi się że może tam być uszkodzony tylko zaworek zwrotny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    5

Czy może ktoś zrobić zdjęcie silnika swojego dominatora 58 to będę widział jak powinien ten układ paliwowy wyglądać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    293

Witam mam pytanko posiadam kombajn claas konsul 55  rok produkcji 1973 ,GDZIE znaiduje się wlew oleju do zwoinic nie mogę znaleść. Proszę o pomoc może nawet fotkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Ostatni byłem oglądać taki kombajn i wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt iż jest jakiś problem z układem paliwowym. Udało nam się go odpowietrzyći odpalić paliwem z kanistra zamiast z baku. Przed nami był jakiś pseudomachanik i pozamieniał przewody. Czy może ktoś przesłać schemat prawidłowego podłączenia przewodów paliwowych bo wydaje mi się że może tam być uszkodzony tylko zaworek zwrotny.

 

Pewnie masz tam silnik perkinsa? Jeśli tak to one lubią się zapowietrzać po dłuższych postojach. Nie ważne jak ktoś przerobił układ, ważne aby był w 100% szczelny (łącznie z powrotem). Ja mam senatora i odpuściłem sobie walkę z tym. Po prostu po dłuższym postoju (czasem nawet po godzinie, a nie raz trzyma całą noc) podpompuję pompką aby zaciągną i chodzi. Kolega w dominatorze 86 też tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

koledzy nie opowiadajcie nowych opowiadań o zapowietrzaniu że perkins tak ma mam silnik perkinsa 4 i nie ma problemu po 1 trzeba wymienić pompkę paliwa ręczną bo zaworki nie trzymają i wraca paliwo po 2 nie wlewajcie syfu zawsze lejek z sitkiem może zbiornik trzeba umyć do prkinsa trzeba zakładać gumki przy pompce i filtrach bo nie będzie szczelny układ wąż między zbiornikiem a pompką ręczną też trzeba wymieniać średnio raz na 3 lata bo ma mikro pęknięcia i zasysa powietrze a pęknięć nie widać i oczywiście dobre zaciski na wężyki i nie ma prawa się zapowietrzać no chyba że pompa jest do naprawy bo też się z tym spotkałem że po 20 min pracy się zapowietrza i z powrotem 20 min i to samo te silniki mają palić w każdej porze dnia i nocy ja swojego po zimie z 1 obrotu odpaliłem bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Czyli tym co napisałeś potwierdziłeś "moje opowiadanie" o uszczelnieniu układu w 100%. Ja właśnie zauważyłem, że pompy rotacyjne (stosowane w perkinsach) są wrażliwe na minimalny brak paliwa. Gdyby była to pompa tłoczkowa, pewnie nie było by problemu przy małych nieszczelnościach. Zapalił by, trochę pokaszlał i przełkną by minimalną ilość  powietrza. A u mnie, wystarczy że delikatnie paliwo się cofnie i koniec. Swego czasu miałem ochotę przenieść bak na górę (jakiś od ciężarówki) ale odpuściłem. Przed każdym odpaleniem (czasem tylko raz dziennie) idę odwiedzić silnik, sprawdzę wodę, ruszę pompką parę razy i pali :) (moja procedura odpalania conajmniej od 10lat). Więcej nerwów na uszczelnianie układu tracił nie będę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

trzeba kupić pompkę paliwa ręczną i po problemie umie też z dołu ciągnie w volvo i jakoś w listopadzie go odpalałem by odjechać kawałek to z 1 odpalił w ursusie miałem ten problem ale nie przeszkadzało mi to ale jak pompka ciec zaczeła to wymieniłem i tak na 3 lata bez problemu ogólnie jak claas się sprawuje???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Ja mam starego senatora, ogólnie ok. Przez parę sezonów nie miałem większej awarii, ale w tym roku muszę rozebrać młocarnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

a to co masz do robienia w młocarni ja muszę u siebie uporać się z panewkami na wytrząsaczach bo wał się nagrzewa a na starych duży luz jest na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Z jednej strony oberwało nity na "bocznym kole trzymającym cepy" tam przy osi młocarni. Ledwo skończyłem żniwa, jeszcze z dzień koszenia i musiał bym robić w trakcie żniw, a tak to na spokojnie to zrobię. Chyba że znowu z braku czasu i chęci, będę kręcił tydzień przed żniwami ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    5

W jaki sposób można dobrać się do włącznika świateł w dominatorze, czy trzeba ściągać kierownicę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    5

Czyli wystarczy go podważyć śrubowkrętem  i powinien wyjść czy ma jakąś śrubkę mocującą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zielo0ony
      Witam serdecznie, 
      Przejrzałem nasze forum w poszukiwaniu opinii na temat traktorów wyższej mocy. Niestety nic sensownego nie znalazłem i w związku z tym postanowiłem założyć osobny temat. 
      Chciałbym aby każdy kto wie coś na ten temat się wypowiedział.
      Mamy do porównania Claas ARION, AXION oraz John Deere 7430 7530 lub 7720 7820.
       
    • Przez Kamil0012
      Witam. Jest trochę czasu do zimy więc postanowiłem spróbować rozwiązać problem z sieczkarnia. Wiosną nie znajdę na to czasu, a irytuje mnie ten dym. Sieczkarnia Mengele Mammut 7800. Na wysokich obrotach tj. 2300 obr/min z komina idzie lekki czarny dym. Moc jest. Oleju nie bierze (10w40 fusch). Filtr powietrza nowy, paliwowe nowe.  Na wolnych obrotach nie ma dymu, jest czysto. Pokazuje się tak od ok 1800 obr/min. W czym szukać przyczyny? Podejrzewam pompę paliwa że gdzieś na któryś cylinder daje za duże ciśnienie paliwa.  Jakiś dobry pompiarz od tych silników? raczej nie wtryski bo by na wolnych obrotach też jakiś dym szedł. Może ktoś miał podobny problem?
    • Przez toobek
      Witam
      Czy ktoś ma może do sprzedania katalog części do pługa Unia Grudziądz TUR 35, model U-123 rok produkcji 2002? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam !
    • Przez uycjhARES
      Witam
      Posiadam Claas ares z 2006r
      Z wałka WOM jest wyciek oleju i chciałbym sie dowiedzieć jak się zabrać za jego uszczelnienie. Czy można tak po prostu go wyjąć wymienić uszczelniacz i wsadzić z powrotem na miejsce?  
      Skrzynia biegów to 16x16, prędkości wałka 1000 i 540.

    • Przez marcinexxx
      Witam, mam problem z tulejami chyba są (mosiężne) w górnej części sworznia zwrotnicy. Ma ktoś może katalog do Kramer 112sl?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.