Skocz do zawartości

problem z rozruchem zetor 12045


Dido12045

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem z odpałem mojej bryki, jak go kupiłem był już przerobiony na 12V ale gadał elegancko, fakt że bylo lato. Teraz pali jak mu sie podoba, objawy takie ze raz kręci super a raz ledwo obraca? Aku ma 140 na 950 rozruchu, sprawdzony na oporniku trzyma czyli jest dobry rozrusznik szybko obrotowy czeski sprawdzony u fachowca mòwi że jak nòwka?! Masa w ciągniku ok, może instalacja już stara i działa jak chce, albo te pare stopni celsjusza w dòł i rozpał na 12V za słaby?? proszę o wskazòwki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obgadałem znajomych i też twierdzą że 6stki na 12V
sory przypadkowo wysłałem. cd.- na 12V w okresie jesień zima nie kręcą, ale zastanawie mnie to że w zeszłym tyg. było chłodniej i gadał elegancko, wczoraj na dotyk a dzis nie może porządnie zakręcić jakby coś trzymało??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba trzeba będzie tak zrobić, tylko po jakiego przerabiają z 24 na 12 powiedzcie mi??
iron, dziś właśnie sprawdzałem na aku od kumpla z kombajnu miał 175 na 950 i to samo taka sama prędkość obracaniem silnika, taki efekt jak w padniętym aku, to jest właśnie zastanawiające?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Jaka instalacja głupieje, jak tam są tylko dwa przewody? Jeden do rozrusznika, a drugi do masy. Reszta nie ma wpływu na to żeby kręcił słabiej.

chyba trzeba będzie tak zrobić, tylko po jakiego przerabiają z 24 na 12 powiedzcie mi??


Przerabiają dlatego, że nie mają bladego pojęcia o serwisowaniu układu rozruchu, a jak się to prawidłowo robi to układ wytrzymuje długie lata bez remontów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 24 najważniejszy jest przełącznik ja mam u siebie DDR owski a nie China i problemów z nim nie ma .w zetorze 4cyl.mam jeden nie pamiętam jakiej mocy ale też jak zimno to ciężko mu kręcić a rozrusznik szybkoobrotowy i czasami -5 odpali bez problemu a czasami -1 i niechce .myślę że podstawowa wada tych ciągników to brak świec żarowych byłoby o wiele lepiej odpalać je .należy pamiętać że nie wyłączenie dźwignią WOMu to dodatkowe obciążenie dla rozrusznika , tak samo pompa podnośnika nie wspomnę o sprzegle nawet olej zużyty stary hipol zamiast porządnego .także jest wiele przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć do tematu ponieważ problem mam podobny ,a nie chce zaśmiecać forum tworząc następny temat . Posiadam ten sam model zetora instalacja 12/24 v .Problem polega na tym że po naciśnięciu na starter słychać tylko ten przełącznik pod siedzeniem , ale on włącza się tylko raz , a rozrusznik nie kręci , akumulatory mam nowe 2 po 130 Ah 12V kable są nowe , przełącznik 12/24 zmieniałem pół roku temu . Co może być przyczyną , źle podłączony przełącznik ? Ostatnio zauważyłem że jeden kabel jest nadpalony więc trochę pogrzebałem wstawiłem kawałek nowego kabla , i od tamtej pory nie mogę go odpalić . Przy okazji może ktoś wie jaki powinien być rozrusznik w tym ciągniku bo ja mam od Bizona 3,7 KW wstawiony tylko zmieniłem tą flansze co się przykręca , ale wydaje mi się że on jest za słaby do tego silnika , gdzieś czytałem ze powinien być 5,5 KW czy to prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

W Bizonie jest R10 4,8kW. 5,5kW miały R20. A jak przekaźnik działa i połączenia są dobre to uszkodzenie może być tylko w rozruszniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możliwe jest że kabel który idzie od tego przełącznika  do rozrusznika o ile kojarzę to 30a na schemacie oznaczony jest uszkodzony bo to jedyne co mi na tą chwile przychodzi do głowy , bo rozrusznik też podmieniałem , Jeśli chodzi o rozrusznik to będę miał w przyszłości ten oryginalny od niego 5,5 kW. Miałem kiedys taki przypadek ale wtedy robił ten przełącznik to charakterystyczne TRRRR włączał i wyłączał się bardzo szybko wtedy okazało się że nie było masy teraz on tylko raz pyka tak jak powinno być tylko tak jak by nie dawał prądu na rozrusznik .Macie pomysł jak to posprawdzać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Oczywiście, że mamy. Przedzwoń przewody prądem co najmniej 20A i wszystko będziesz wiedział. Zanim napisałeś post powinieneś to zrobić, bo to są podstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, próbuje ogarnąć elektrykę w zetorze 8145. Posiada ktoś spolszczony schemat instalacji z opisem? w Googlach są tylko tak rozmazane zdjęcia, że nie można nic odczytać. 
    • Przez Massey26
      Jaka może być przyczyna że nie rozłącza mi pompy w massey ferguson 6180. I dzieje się to dopiero przeważnie jak ciągnik się rozgrzeje. 
      Rozdzielacz ehr po regeneracji. Różne ustawienia czujnika położenia ramion były próbowane. Może ktoś pomoże?
      Ciągnik massey ferguson 6180
    • Przez Decx
      Witam wszystkich. Mam dziwna sytuację. Pacjent Zetor 12011, wszystko działało prawidłowo, a tu nagle podczas pracy w polu na amperomierzu pojawiają mi się chyba zbyt wysoki amperarz. Zwykle na amperomierzu na niskich obrotach wskazówka lekko się wychylała, a na wysokich obrotach wskazówka dochodziła tak do 15A- 20A (amperomierz jest nowy i wyskalowany do 50A). Teraz na wolnych obrotach wskazówka dalej lekko się wychyla, ale gdy tylko dodam gazu, wskazówka amperomierza idzie prawie do 50A i tak się cały czas utrzymuje dopóki nie odpuszczę gazu. Jedyne co zrobiłem to porządnie naciągnąłem pasek. Kilka miesięcy temu wymieniony został regulator napięcia na nowy identyczny.
      Pytanie pozostaje czy grzebać przy tym czy zostawić i jeździć. Czy można jeździć cały dzień w polu z tak wysokim amperarzem? Może na mocno naciągnąłem pasek🤣. 
      Proszę o radę. Pozdrawiam.
    • Przez bartoszsola
      Witam! Zamieszczam oryginalne skany instalacji do Zetorów jak wyżej    Może komuś się przyda  `



    • Gość
      Przez Gość
      witam, jak podłączyć 2 wskaźniki paliwa pod jeden wskaźnik? to rozwiązanie oryginalne. Są tu 2 przekaźniki które odpowiadają za przełączenie wskazania z pierwszego czujnika na drugi. Problem w tym, że ktoś kiedyś pchał rączki w instalacje przez co ciężko jest mi dojść co do czego. Po podłączeniu na którko 1 i 2 oba działają prawidłowo kwestia w tym jak to wpiąć w przekaźniki żeby pracowało tak jak powinno? w załączniki prowizoryczny schemat

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v