Polecane posty

andrewk    154

Ten schemat jest od modelu 6150. I jak widać powinna być na górze ale u mnie nie ma. Mam tylko tą na dole. Tak sobie myślę, że projektując model 3000 w ogóle nie dali tam smarowniczek, później jak wchodził następca 6100 to dodali na dole bo tam najczęściej łożyska się sypią, a w serii 6200 mamy już komplet góra/dół.

 

Zastanawia fakt tych podkładek czy oby na pewno na dole ich nie ma, bo może być tak jak i z kalamitkami, schemat swoje, rzeczywistość swoje. Myślałem, że nawet może ktoś dekle wymienił ale na dole gdzie mam smarowniczki to jest wyfrezowane zarówno i w deklu i troszkę zahaczone o samą obudowę łożyska więc lekki znak by był a tu wszystko na gładko.

 

Co do smarowania osi to mam tylko dwie kalamitki te z instrukcji obsługi od modelu 61XX i po wykręceniu ich tak jak pisałem drut wchodzi na głębokość 10cm. No nic kiedyś spróbuję dobrze ten kanał wyczyścić ze smaru aby ocenić co się tam dzieje.

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

031.JPG

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Seria 61xx już ma inny typ osi {DANA czy jakoś tak) w serii 30xx wspornik i tuleje wyglądają tak; http://allegro.pl/tulejka-tuleja-zawieszenia-osi-massey-ferguson-mf-i5333884383.html na końcu rysunek. Z Twojego rysunku wynika że kalamitki idą nad osią, może wystarczy podlewarować za wspornik żeby oś dostała luzu na górze to smar wejdzie.

 

Podkładki dystansowe wystarczą tylko z jednej strony (góra) żeby skasować luz na łożyskach stożkowych. To jest normalne i raczej nigdzie nie stosuje się dwustronnie podkładek dystansowych do kasowania luzu. To zbyteczna komplikacja.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Ok, z tymi podkładkami trochę teraz mi rozjaśniłeś. Co do kalamitki to sprawdziłem jeszcze raz i otwór jest wyfrezowany tylko w tym deklu. Wcześniej pisząc, że trochę haczy o obudowę myliłem się. W wolnej chwili spróbuję sposobu, który opisujesz jeżeli chodzi o oś.

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Stożkowe. Pewnie dolne zardzewiało, tak jak u mnie, a górne jak nowe chociaż nie było kalapitek .

Rozebrałem zwrotnicę i jest dokładnie jak napisałeś. 

Mam pytanko, na czopach są rowki w których powinny chyba być oryngi. Na schemacie od @andrewk są to chyba pozycje 11 i 24. Wie ktoś jakie wymiary tych oringów są?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

W zależności od numeru seryjnego albo mają tam oringi albo specjalne uszczelnienia, oczywiście odpowiednio droższe.

Jeśli masz oring to jego dokładny wymiar to 3,53x57,15 ale coś zbliżonego też da radę.

 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ok. dzięki za info.  Model to 3065 i po rowku wnioskuję że powinien być oring. Dodatkowo przewiercę otworki i założę kalamitki w deklach dolnych bo to prosta sprawa jest. Smarowanie chociaż raz w roku dolnego łożyska będzie najlepszym zabezpieczeniem przed korozją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Póki co nie było czasu się głębiej zaznajomić z tematem luzów :) Ale doszedł kolejny.... Jest jeszcze luz między zwolnicą, a zwrotnicą. Patrzyłem w katalogu i idą tam łożyska takiego samego rodzaju jak w zwrotnicach czyli aby skasować tam luz też chyba można użyć podkładki ( w katalogu brak o tym mowy ) ? Nie wiem dokładnie jak to jest skonstruowane bo nigdy nie miałem z takim czymś styczności. Luz zaznaczyłem w dodanym pliku na czerwono.

 

W galerii widziałem, że element nr 39 jest przykręcany śrubami, w podanym schemacie nic takiego nie mam.

 

Gdyby, ktoś udzielił kilku wskazówek to byłbym happy :D

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

sd.jpg

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Zgadza się odkręcasz 6 śrub właśnie tego elementu i zdejmujesz ciągnąc za element 32 i wszystko schodzi tyle że nie koniecznie lekko bo jest osadzony na kołkach ustalających. Tylko mówię o serii30 bo rysunek chyba nie jest od serii 30 nie jestem pewien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Wlasnie schemat od 6150, takiego masseya posiadam. Fajnie by bylo gdyby ktos sie odezwal od tej serii. Lozyska trzeba wymieniac czy mozna wyregulowac ?

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na pewno trzeba odkręcić pokrywę nr. 42 ile wyjdzie części przy okazji nie wiem , powinna się ukazać nakrętka koronowa nr.18. Nią się kasuje luzy na łożyskach. Nie ma podkładki zabezpieczającej, to śrubę blokuje się przez wgięcie specjalnej wargi (na śrubie) w rowek w obudowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Dokładnie tak się to kasuje, wychodzi  wspornik satelit . Ale żeby ją przekręcić musiałem sobie zrobić klucz z kawałka rury. Ta nakrętka powinna być dociągnięta momentem 450nm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Są dwa łożyska zwolnicy pod nr 37, czyli rozumiem, że luz jest na łożysku wewnętrznym i tą nakrętką dociągam. Hemi, mógłbyś podać numery, które idą do demontażu aby dostać się do tej nakrętki ?

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Śruby 43 i pokrywa 42, ewentualnie zębatkę 28, tylko zaznacz ją jak była założona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Dzieki

______________________________________________________________________________________________________________________________

https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/braud/a-1865-2065-a-105-105-b-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/braud/a-2080-a-2480-a-2480v-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/braud/s500-s600-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/claas/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/deutz-fahr/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/deutz-fahr/5670-h-5670-hts-5680-h-5680-hts-5690-hts-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/deutz-fahr/m-40-m-60-m-80-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/deutz-fahr/md-4-md-5-a-mdl-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/dronningborg/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/184-al-255-al-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/1950-2050-mcs-2350-mcs-2560-mcs-2760-mcs-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/1950-lx-2050-lx-mcs-2350-lx-mcs-2560-lx-mcs-2760-lx-mcs-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/20-50-le-21-50-lxe-25-50-lxe-28-60-lxe-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/al-rev-al-quattro-al-quattro-techno-al-quattro-evo-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/m180-m200-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/m-300-m-300-mcs-m-310-m-310-mcs-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/m-400-m-410-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/mx-240-mx-300-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fortschritt/

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Dla serii 6100, 11 to oring 3.53x57.15 mm. Natomiast 24 to specjalny uszczelniacz  

https://www.google.pl/search?q=3429317m1&client=opera&hs=q72&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjbwJGO7uPJAhUFVhQKHUsZCTUQ_AUICCgC&biw=1366&bih=658

 

Taki uszczelniacz może być też "u góry"  jak jest fabryczna kalamitka.

 

Jak ktoś wymienia te uszczelniacze to polecam kupić corteco, różnica w cenie nie duża. Corteco wykonane z miekkiego materiału jak oringi a np. bepco (niebieskie) są twarde jak plastik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Rozkręcam przodek i zauważyłem, że mam lekko wyjechane tuleje łączące wał napędowy. Poszukałem i ceny wahają się od 110zł do nawet 250/szt :blink:
 
Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/tuleja-wom-1-3-8-z6-6-frezow-35-mm-130mm-i5994601828.html

 

Jak myślicie nada się ? Jest o 18mm dłuższa ale jeżeli dałoby rade ją wcisnąć to jest to raczej zaleta. Wystarczyło by jedynie przewiercić miejsce na zabezpieczenie. Co myślicie ?

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fiat-agri-laverda/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/claas/
https://www.agrodane.pl/ladowarki-teleskopowe/deutz-fahr/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/new-holland/t6-125-t6-145-t6-155-t6-165-t6-175-t6-180-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/john-deere/8130-8230-8330-8430-8530-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/john-deere/6520-6620-6820-6920-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/claas/lexion-510-520-530-540c-540-550-560-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/belarus/ltz-55-ltz-60a-ltz-60ab-ltz-60av-ltz-95b-ltz-120b-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/claas/lexion-740-750-760-770-780-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/case-ih/maxxum-5120-5130-5140-5150-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/new-holland/ts-90-ts-100-ts-110-ts-115-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/renault/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/renault/ares-715-725-735-815-825-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/new-holland/tm-115-tm-125-tm-135-tm-150-tm-165-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/john-deere/6010-se-6110-se-6210-se-6310-se-6410-se-6510-se-6610-se-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/massey-ferguson/38-38-rs-38e-40-rs-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/zetor/25-25-a-25-k-super-50-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/new-holland/t5-75-t5-85-t5-95-t5-105-t5-115-t5-100-t5-110-t5-120-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/new-holland/td75d-td85d-td95d-td80d-td90d-td95d-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/massey-ferguson/4355-4365-4360-4370-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/same/explorer-60-70-80-90-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/ursus/2812-3512-4512-4514-4514-dl-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/john-deere/840-940-1040-1140-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/john-deere/8120-8220-8320-8420-8520-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/bizon/z056-super-z057-super-z058-rekord-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/claas/axion-800-810-820-830-840-850-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/zetor/proxima-6441-7441-8441-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/case-ih/maxxum-mx100-mx110-mx120-mx135-mx150-mx170-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/case-ih/3210-3220-3230-4210-4220-4230-4240-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/claas/lexion-570-570c-580-600-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/fendt/favorit-509-c-510c-511-c-512-c-514-c-515-c-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/david-brown/885-990-996-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/deutz-fahr/dx-85-dx-90-dx-110-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/fendt/farmer-vario-409-410-411-412-413-414-415-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/ciagniki-rolnicze/massey-ferguson/7620-7622-7624-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/fendt/5255-l-6275-l-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/john-deere/1166-1177-1188-dane-techniczne/
https://www.agrodane.pl/kombajny-zbozowe/massey-ferguson/activa-s-7245-7247-dane-techniczne/

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

ja mam taką podobną kupiłem na składnicy za 20 zł i działa, musisz tylko zapytac z jakiego materiału powinna być z gatunkowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Może plastelina i do tego nie hartowana i utopisz trochę grosza zmarnujesz czas na wymianę a później kupisz drogą i będzie działać. Tak ja myślę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Wysłałem pytanie, znając życie to na pewno z najlepszej utwardzanej stali :D

 

250zł/szt nie uśmiecha mi się płacić, a 100zł też nie wiadomo jakiej jakości i może się okazać, że płacimy tylko za przeznaczenie i nr części.

 

 

No i dostałem @. Nie ma żadnych informacji nt. stali, pisał tylko, że jest do wałków WOM więc przenosi duże obciążenia. Raczej zrezygnuję.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Wracając do tematu luzu na łożyskach piasty. W serii 61XX piasta nie jest przykręcona na zwykłe śruby tak jak to jest w serii 3XXX. Jest jedna duża nakrętka z możliwością blokowania poprzez zagięcie ( widać na dołączonym obrazku ). Jest taki plus, że śruba nam się nie odkręci i i koło nie odpadnie jak co niektórym użytkownikom starszych modeli :D Cała śruba ma 10cm średnicy, 9cm pomiędzy wcięciami - jest jakiś ori klucz do kupienia ?  Pół dnia dorabiałem klucz i odginałem zabezpieczenie :mellow: O ile w lewą stronę udało się odkręcić o ok 1/3 obrotu to w prawo poszło ze 2mm ;[ Używałem długiej przedłużki jednak nasadka, którą dorobiłem pewnie się nie trzyma. Nie zrzucałem kola, odkręciłem tylko dekiel - ma to jakieś znaczenie ? Oczywiście ciągnik dźwignięty i swobodni można kręcić kołem.

 

Czekam na jakieś wskazówki  -_-  

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

zwrotnica.jpg

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Sorry, że pisze post pod postem ale taki ruch tutaj, że nie nadążam czytać :D

 

Odkręciłem nakrętkę bo dokręcić jej nie było sposobu. Chciałem, zrzucić całą ta piastę co siedzi na wieloklinie - nie ma szans. Opukiwałem młotkiem. Dorobiłem ściągacz z płaskownika 5mm na 4 śruby dekla + zaślepiona rurka by nie zapierać w ośkę. Jak siedziało tak siedzi. Ze ściągacza bumerang się robi i strach by śrub nie urwało. Później próbowałem grzać to palnikiem ( te koło co siedzi na wieloklinie ) + ściągacz i jednoczesne opukiwanie tego wkoło. No i po tych zabiegach doszedłem do wniosku, że tak naprawdę luz nie jest jakiś kosmiczny :lol: Nic nie wskórałem -_-

 

Nakrętka ma na całej grubości gwint łącznie z kołnierzem, który się zagina. jak nietrudno sobie wyobrazić przy odginaniu gwint powiedział pa pa. Musiałem ściąć w tym miejscu kawałek kołnierza kątówką.  Myślałem, że zrzucę piastę i później dosunę tak jak trzeba i blokada nakrętki będzie w innym miejscu - jak pisałem wyżej nie udało się. Dospawałem do nakrętki w brakujące miejsce kołnierz + skręciłem wszystko na czerwony klej do gwintów ( dość obficie posmarowałem ). Kołnierz zagięty, na ten moment musi wystarczyć.

 

Wie ktoś gdzie można kupić nową nakrętkę ?

 

Gdybym wiedział bym wymienił tylko olej i nie było by problemów i 3 dni w plecy <_<

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Widziałem to, towar niedostępny... Tutaj cena 34, u korbanków ponad 200  :lol: i też nie mają... :o

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

 

 

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

No mi się też zachciało kasowania, ale nie miałem weny tworzyć odpowiedni klucz i masakrowaliśmy tą nakrętkę na dwie brechy i młotek-przecinak. Poszło może po 3/4 obrotu i  stop, tak zostawiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj