kasztelan102

JCB 530-70 problem z braniem oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam

Mam problem z ładowarką jcb 530-70 silnik perkins. Ładowarka miała dość duże przedmuchy na silniku pod korkiem wlewu oleju jak i przez miarkę oleju i w związku z tym decyzja padła o remoncie silnika. Zostały zmienione pierścienie na nowe zamienniki ,komplet panewek i komplet uszczelniaczy zaworowych oczywiście nowe uszczelki i planowanie głowicy.Po złożeniu silnika nawet ładnie odpalił przedmuchy o 80 procent mniejsze aczkolwiek jeszcze są ,natomiast silnik strasznie kopci na niebiesko a olej tak rzuca na wydech że po całej nocy pod tłumikiem kałuża oleju i opryskane pół ładowarki w oleju. Dodam ,że ładowarka przepracowała około 15 godzin na wolnych obrotach a kolejne 50 godzin na 1000 obrotów na minute, kopcenie i plucie oleju przez tłumik nie ustało. Proszę o jakąś podpowiedz co się dzieje i co można zrobić aby zapobiec tej usterce gdyż nie sądze aby po tylu godzinach pracy silnika było to jeszcze normalne, dodam że stare pierścienie były mocno zużyte i silnik nie kopcił tak mocno przez wydech.

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam  kolego nie wiem jaki tam jest silnik a dokładnie jakie ma te uszczelniacze zaworów jeśli są nakładane z góry na prowadnice to mogłeś je za mocno wcisnąć i nie uszczelniają a jest jeszcze gorzej jak by ich nie było jeśli ma turbo to może turbo jest nieszczelne.  w mojej karierze nie spotkałem się z takim poborem oleju przez pierścienie żeby tłumikiem się wylewało,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za zainteresowanie. Silnik jest bez turbo a uszczelniacze zaworowe to tak jak napisałeś są nakładane, dodam że zaraz po złożeniu nie pryskało tak z tłumika tylko z każdą godziną jakby to po trochu narastało... Nie wiem, może lepiej rozkręcić to jeszcze raz i kupić jakieś lepsze pierścienie droższe? Dziwi mnie to bo przedmuchy się zmniejszyły czyli dwa górne pierścienie spełniają swoje zadanie  ale olej w duzych ilościach przedostaje się na wydech nawet nie jest spalany w całości. Z tłumika kopci się na niebiesko, jednak jak dodaje się gazu ale jak obroty przykładowo się ustatkują to juz nie kopci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Onerif    4

Na pierwszy rzut oka to wina pierścieni ,proponowałbym jakieś lepsze zakupić ☺ chociaż nie ma pewności ze to to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie były wkładane taśmą tak jak to powinno wyglądać a gdyby popękały odrazu przy wkładaniu to raczej odrazu by zarzucało olejem na wydech. Wywalanie oleju z tłumika narastało tak jak i kopcenie, natomiast są włożone dobrze wedle znaków...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I kopci tylko jak dodaję gazu. Kiedy chodzi na wolnych obrotach jest niby OK.


nie wiem czy była sprawdzana szczelność po założeniu uszczelniaczy bo to robił warsztat który na codzień zajmuje się naprawą i regeneracją głowic. Jutro rano o 8;00 zadzwonię i zapytam bo ten warsztat znam od lat więc szczerze mi odpowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    108

Tuleje ma na stałe czy można je wymontować? Jaki był ich stan?  Docieranie powinno też odbywać się na różnych obrotach, a nie kilkanaście godzin jednostajnie- praca z mniejszym obciążeniem przy docieraniu jest lepsza niż postawienie maszyny przy garażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tuleje ma na stałe a stan trzech tulei był nawet względny jedna tuleja pierwsza od kabiny miała dość znaczny luz względem tłoka


jutro rano zadzwonie do auto szlifu zapytam o te uszczelniacze i odkręce kolektor wydechowy zobacze czy być może zażuca przez ten pierwszy tłok co miał większy luz bo po kolektorze powinienem widzieć czy na wszystkich kanałach kolektora jest olej czy tylko przez ten jeden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    108

Wsadzałeś same pierścienie do tulei i czy była duża przestrzeń między końcami pierścienia? Robiłeś pierścienie i głowicę to ciężko tak jednoznacznie powiedzieć którędy olej idzie. Możesz też zobaczyć jak odkręcisz kolektor wydechowy czy olej ucieka ze wszystkich otworów. Wtedy już trochę bliżej diagnozy. Co do serwisu to nie wiem czy oni powiedzą, że to ich ewentualna wina.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie przerwa była na pierścieniach mała po włożeniu w cylinder, myślę też o zmieżeniu ciśnienia na cylindrach znasz może jaka wartość powinna być przy tym silniku

 


na starych pierścieniach była duża przerwa lekko 5mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    108

Niestety nie wiem. Po tylu godzinach pracy pierścienie musiały by się już dotrzeć, ewentualnie zapiec. Obstawiam, że uszczelniacze na zaworach są kiepsko spasowane i przez nie ucieka trochę kompresji i dostaje się olej z głowicy na tłok. Tak tylko przypuszczam. Proponuję jutro odkręcić kolektor wydechowy i odpalić- będzie widać czy ze wszystkich otworów leci olej. Na wysokich obrotach spali olej- przez to niebieski dym, ale na niższych będzie bardziej pluł bo nie da rady przepalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Przede wszystkim zakładanie nowych pierścieni na stare tuleje mija się z celem, szkoda pracy. Olej ma dwie drogi żeby dostać się do wydechu, w razie wątpliwości wymień od góry same uszczelniania na zaworach bo nie są to drogie rzeczy i będziesz widział czy się poprawi w co jednak bardzo wątpię. Zawory musiałby mieć ogromne luzy na prowadnicach żeby olej kapał z wydechu. 

Edytowano przez szymonl

Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damiano604
      Witam, mam problem z ładowarką JCB 536-70 Agri. Po naprawie siłownika skrętu przedniej osi, przednie koła nie chcą skręcać w prawo. Przed rozebraniem miałem 4 koła przekręcone w prawym kierunku (tylne w lewo, przednie w prawo). Po założeniu siłownika tylne były na maksa w lewo a przednie po wpływem powietrza poszły w lewo i teraz jest jakby psi chód tylko ze nie można kręcić w prawo. Luzowałem węże aby wyszło powietrze, niby wyszło bo teraz już leci sam olej ale przednie koła nie chcą ruszyć w prawo, jedynie na lewarku jak podniosę to na zgaszonej przekręcę po podniesieniu ale gdy odpalę to idą lewo. Może ktoś coś podpowie. Pozdrawiam!
    • Przez Zetroll
      Witam mam problem z mini ładowarką bobcat 443 gdy chcę skręcić czy w lewo czy prawo hydraulika głośno pracuje podczas jazdy na wprost jest wszystko w porządku i gdy unoszę ramię czy na pusto czy z załadunkiem to przerywa .Czy ktoś z użytkowników miał podobny przypadek.
    • Przez karol2306
      Witam
      Mam problem z merlo. Według specyfikacji podnosi max 3,5t lecz ciężko podnieść 1,5 t.
      Wszystkie inne funkcje działają poprawnie.
       Gdzie szukać przyczyny???
      Gdzie znajduje sie zawór przeciążeniowy?? Podejrzewam ze trzeba go podkręcic
    • Przez Huzi
      Witam mam problem w clas scorpion 7044 z wysuwem mianowicie cały czas świecą się diody od przeciążenie i piszcza nie można wysunąć ramienia . Nie wiem dokładnie czy czujnik ten jest na tylnej osi przykrecony dwoma opaskami to to , odlaczylem go i dalej to samo 
    • Przez 22krystianek22
      Witam wymieniał ktoś pasek wentylatora w  manitou ? Podpowie ktoś jak go przelozyc ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj