JumperTomek

Podłączenie nawiewu w MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
JumperTomek    9

Mógłby ktoś zrobić fotkę podłączenia wszystkich przełączników na dachu ? Nie działa mi nawiew na 1 biegu, a na 2 tylko lewy. Mam tam 2 niebieskie przewody nie podłączone i brązowy zawinięty taśmą.  Dziękuje z góry za fotkę :) U siebie przełączniki mam po lewej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

W kumurunie jest nawiew na dwa biegi? Jak to zrobione bo jeśli to prawda to chętnie to ogarnę? Jak ja kiedyś grzebałem to dochodzi chyba tylko plus i minus? A nie jest przypadkiem tak, że na jedno cyknięcie przełącznika działa jeden na dmuch na na drugim zakresie przełącznika obydwa nadmuchy pracują?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dwa silniki i przełącznik. Na jedynce silniki są połączone szeregowo. Plus idzie do pierwszego silnika, z niego wychodzi na drugi który łączy się z masą. Każdy z silników zasilany jest 6 V i to pierwszy bieg. Na dwójce zasilane są równolegle. Plus idzie na raz do obu i wychodzi na masę z obu. Zasilane 12 V. Proste.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Muszę tam pogrzebać jeszcze. Na 1 biegu nie działa nic, na 2 tylko lewy. Niebieskie kable mam nie podłączone, a 2 brązowe są skręcone. Dlatego chciałbym fotkę żeby zobaczyć jak to jest u innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież kolega @seweryn20 wyjaśnił jak ma być podłączone. Zrób tak samo i będzie działać. Po co Ci wielkie zdjęcia dla kilku przewodów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No więc podłącz tak jak ma być a się dowiesz co tam było namieszane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tu masz schemat z zaznaczonym na czerwono układem elektrycznym wentylatorów, opis kolorów i części schematu, wykaz bezpieczników i żarówek.

Cała instalacja ogrzewania mieści się w jednej garści.

http://zapodaj.net/4a5f1da8f03fb.jpg.html

http://zapodaj.net/d6264336095a2.jpg.html

http://zapodaj.net/3672c194fff1a.jpg.html

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

okazało się że kabelek jeden miał urwany konektor i nie łączyło :P Na 1 biegu działają obydwa silniki teraz, ale na 2 dalej lewy tylko :P narazie już nie drążę tematu. Myślę, że pierwszy bieg spokojnie wystarczy, żeby schłodzić trochę kabinę. Założyłem wymyty filtr. I mam tylko pytanie czy ta szmata jest ok ?;p u was jest tak samo ?

 

http://zapodaj.net/329ef1475a92c.jpg.html

 

Założyłem przy okazji nowe siłowniki do dachu, stare już nie trzymały w ogóle. Są 3 cm krótsze od oryginalnych, ale starczy :P

 

http://zapodaj.net/3804706571b0d.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To podsufitka? Wymień na nową. Kup gąbkę, klej tapicerski i skaj. 

Tym ciągnikiem z otwartym dachem sie jeździć nie da. Nie wiem czy zawiasy to wytrzymają na dłuższą metę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Da się da :D Całe lato jeżdżę chyba że mocno świeci słonko z góry to lepiej zamknąć :D 


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W zetorze jest fajnie dach otwierany a ta klapa to raczej do wietrzenia kabiny nie służy. Próbowałem ale jakoś mi to nie leży. Wolę wentylatory włączyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

To nie jest podsufitka właśnie :P To chyba jakieś wyciszenie dachu :P Nie wiem właśnie dokładnie co to :D bo w kabinie jest wszystko tak jak powinno :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na moje oko widząc w tle zawiasy dachu to podsufitka. Gąbka pod dachem i skaj.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj