miron_ol

Ciśnienie sprężania John Deere 3350 , ciśnienie w cylindrach.

Polecane posty

miron_ol    0

Witam,

 

przy okazji wymiany wtryskiwaczy zmierzyłem ciśnienie sprężania w swoim JD 3350 , silnik 6359 . Wyniki jakie wyszły to 18-20bar tylko na ostatnim było 15bar. Jakie ciśnienie powinno być nominalnie w tych silnikach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

ooo ale zem  gafe popełnił :D no to w takim razie dla kazdego silnika diesla cisnienie sprezania powinno wynosic ok 2,5 MPa jak sie nie myle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Właśnie czytałem ten artykuł i muszę jeszcze raz zmierzyć , wydaje mi się że może akumulator był trochę za słaby i rozrusznik nie kręcił silnikiem 200obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Nie zapomni też wlać deczko oleju do każdego cylindra. Jak szybko by nie kręcił. Silnik masz do remontu. Ostatni jest najbardziej zajechany bo najbardziej się przegrzewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

właśnie najpierw powinien zrobić to na sucho bez oleju a potem  tzw probe olejowa do kazdego  cylindra 10 ml oleju a potem porównać go z wynikami olej uszczelnia wiec będzie duże ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Wiem że powinno się to zrobić na rozgrzanym silniku ale gdy silnik był ciepły i wyjęliśmy wtryski okazało się że przyrząd do mierzenia nie ma przejściówki na calowe gwinty , potem nie rozgrzewałem. Próbę olejową zrobiłem i ciśnienie poszło do 28-30 a na 6-stym do 18 (czyli coś może być z głowicą). Ale pytanie moje się narodziło w momencie gdy  dowiedziałem się, że w instrukcji jest podane kompresja 21 bar i wtedy zgłupiałem. Dzwoniłem do serwisu John Deere w Mrągowie ale Pan nie był w stanie mi udzielić odpowiedzi gdyż nie ma w swoim komputerze danych tego modelu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Czemu nie na sucho może być 21. Tak czy tak trzeba głowicę zdjąć. Wszystko będzie widać. Sprawdzisz zawory itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

no tak bo ostatnio wyczytałem w jakiejś tam książce ze ciśnienie sprężania może być  rozne poniewaz sa zastosowane rozne komory spalania te wirowe itp wiec możliwe ze ma tak nisko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

W tym silniku na 99 % jest wtrysk bezpośredni. Komorą spalania jest to wgłębienie w tłoku. Tak dla ciekawości komorę spalania w denku tłoka tj wtrysk bezpośredni pierwsza zastosowała firma MAN w silnikach produkowanych wówczas przez siebie ciągników rolniczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

hubertuss o tym tez czytalem o tej komorze spalania  a o tych ciagnikach rolniczych man-a to nie słyszałem prędzej silniki ;) ale i tak na wszelki wypadek bym zdjął glowicę i zobaczył czy ona nie jest powodem niskiej kompresji.A traktor normalnie pali w zimno i nie kopci ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Właśnie na zimno jest problem z odpaleniem.

I ten manual to cyrylicą pisany :)

Edytowano przez miron_ol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Kolego jak byś nie kombinował to (jak prawidłowo zrobiłeś pomiar) ciś poniżej 20 bar jest dla diesla za małe.  A historie o komorach pośrednich o których co nie którzy tu wspominają trzeba po między bajki włożyć a przynajmniej do archiwum.Ostatnio gdzie można je było spotkać to w silnikach rosyjskiej produkcji w DT-75 i Białoruśkach i jeszcze w starych MTZ-ach. Jak stopień sprężania który ktoś wkleił jest prawidłowy to ciśnienie jest dużo za niskie i tego się trzymaj i artykułu który opisuje współzależność stopnia sprężania i ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

W instrukcji przesłanej przez

szarywilk 

za którą dziękuję , jest napisane że 24bar to MINIMUM , jutro jeszcze jedne testy z pełnymi akumulatorami i odłączoną pompą przednią.Napiszę jakie wyniki wyszły :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jeśli chcesz oszukiwać sam siebie to możesz jeszcze z 5 razy testować. Z rozrusznikem podłączonym do gniazdka. Jeśli głowica jest w miarę szczelna to silnik jest do roboty z głowica włącznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

no ale jesi nie bylo nic ruszane w silniku od nowosci to mozna sie takiego wyniku spodziewac chociaż o  dziwo mamy w rodzinie sześćdziesiatke i w 2000r byly tylko ruszane pierscienie (mowie o remoncie silnika )  tzn zmieniane na nowe i do tej pory pali tylko ze chodzi ona na 3ha wiec malo co robi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Witam , a więc silnik rozebrany i co wyszło : Głowica - trzeba frezować gniazda i szlifować zawory,docieranie itp , standardowo planowanie .Wał korbowodowy do szlifu,najgorzej na panewkach głównych . Wałek rozrządu wytarta krzywka napędzająca pompkę paliwa. No i zestaw naprawczy silnika , pierścienie mają takie jakby wżery, strupy , próg na tulejach itp... Jutro wiozę pompę wtryskową do sprawdzenia ale sprawia wrażenie też zużytej bardzo lekko się kręci. Ogólnie porządny remont generalny mnie czeka.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fabio    79

jak zimny pali lekko a jak cieply niemoze obrucic walem  john deere co jest 130 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JacekBiernacki
      witam ma problem z podnośnikiem w swoim jd 2140 otóż sytuacja wygląda tak że podnośnik po wyłączeniu ciągnika opada momentalnie a gdy podpinam cięższa maszynę to na wolnych obrotach nie potrafi jej utrzymać w powietrzu wydaje mi się że to tłok jest winny chyba że zawur
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam taki problem w John Deere 3140 że nie mogę zmienić biegów na dźwigni od rewersu czyli żółw zająć i wsteczny .albo muszę wrzucić na luz 1.2.3.4 i dopiero tam wbić albo je jestem wstanie ruszyć bo albo zblokuje biegi albo wg nie mogę zmienić biegu chodzi o żółw zająć i wsteczny .jak odkręciłem to cięgno od lewarka które idzie do tego walka wodzika od skrzyni to cały ten wałek kręci się w koło .czy to będzie uszkodzony ten wałek w środku ?? Podobno bardzo często w tych jelonkach się to dzieje 
    • Przez Paweł20
      Szukam całej tylniej lampy z obudową do john deere 2040
    • Przez RafaHordyj
      Witam czy jest możliwość  zrobienia szybkiej skrzyni biegów w John deere 3040, 
    • Przez Paweł20
      Witam jak odpowietrzyć wysprzeglik 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj