News
miron_ol

Ciśnienie sprężania John Deere 3350 , ciśnienie w cylindrach.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
miron_ol    0

Witam,

 

przy okazji wymiany wtryskiwaczy zmierzyłem ciśnienie sprężania w swoim JD 3350 , silnik 6359 . Wyniki jakie wyszły to 18-20bar tylko na ostatnim było 15bar. Jakie ciśnienie powinno być nominalnie w tych silnikach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mati8991    10

ooo ale zem  gafe popełnił :D no to w takim razie dla kazdego silnika diesla cisnienie sprezania powinno wynosic ok 2,5 MPa jak sie nie myle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Właśnie czytałem ten artykuł i muszę jeszcze raz zmierzyć , wydaje mi się że może akumulator był trochę za słaby i rozrusznik nie kręcił silnikiem 200obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Nie zapomni też wlać deczko oleju do każdego cylindra. Jak szybko by nie kręcił. Silnik masz do remontu. Ostatni jest najbardziej zajechany bo najbardziej się przegrzewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

właśnie najpierw powinien zrobić to na sucho bez oleju a potem  tzw probe olejowa do kazdego  cylindra 10 ml oleju a potem porównać go z wynikami olej uszczelnia wiec będzie duże ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Wiem że powinno się to zrobić na rozgrzanym silniku ale gdy silnik był ciepły i wyjęliśmy wtryski okazało się że przyrząd do mierzenia nie ma przejściówki na calowe gwinty , potem nie rozgrzewałem. Próbę olejową zrobiłem i ciśnienie poszło do 28-30 a na 6-stym do 18 (czyli coś może być z głowicą). Ale pytanie moje się narodziło w momencie gdy  dowiedziałem się, że w instrukcji jest podane kompresja 21 bar i wtedy zgłupiałem. Dzwoniłem do serwisu John Deere w Mrągowie ale Pan nie był w stanie mi udzielić odpowiedzi gdyż nie ma w swoim komputerze danych tego modelu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Czemu nie na sucho może być 21. Tak czy tak trzeba głowicę zdjąć. Wszystko będzie widać. Sprawdzisz zawory itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

no tak bo ostatnio wyczytałem w jakiejś tam książce ze ciśnienie sprężania może być  rozne poniewaz sa zastosowane rozne komory spalania te wirowe itp wiec możliwe ze ma tak nisko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

W tym silniku na 99 % jest wtrysk bezpośredni. Komorą spalania jest to wgłębienie w tłoku. Tak dla ciekawości komorę spalania w denku tłoka tj wtrysk bezpośredni pierwsza zastosowała firma MAN w silnikach produkowanych wówczas przez siebie ciągników rolniczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

hubertuss o tym tez czytalem o tej komorze spalania  a o tych ciagnikach rolniczych man-a to nie słyszałem prędzej silniki ;) ale i tak na wszelki wypadek bym zdjął glowicę i zobaczył czy ona nie jest powodem niskiej kompresji.A traktor normalnie pali w zimno i nie kopci ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Właśnie na zimno jest problem z odpaleniem.

I ten manual to cyrylicą pisany :)

Edytowano przez miron_ol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Kolego jak byś nie kombinował to (jak prawidłowo zrobiłeś pomiar) ciś poniżej 20 bar jest dla diesla za małe.  A historie o komorach pośrednich o których co nie którzy tu wspominają trzeba po między bajki włożyć a przynajmniej do archiwum.Ostatnio gdzie można je było spotkać to w silnikach rosyjskiej produkcji w DT-75 i Białoruśkach i jeszcze w starych MTZ-ach. Jak stopień sprężania który ktoś wkleił jest prawidłowy to ciśnienie jest dużo za niskie i tego się trzymaj i artykułu który opisuje współzależność stopnia sprężania i ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

W instrukcji przesłanej przez

szarywilk 

za którą dziękuję , jest napisane że 24bar to MINIMUM , jutro jeszcze jedne testy z pełnymi akumulatorami i odłączoną pompą przednią.Napiszę jakie wyniki wyszły :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Jeśli chcesz oszukiwać sam siebie to możesz jeszcze z 5 razy testować. Z rozrusznikem podłączonym do gniazdka. Jeśli głowica jest w miarę szczelna to silnik jest do roboty z głowica włącznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati8991    10

no ale jesi nie bylo nic ruszane w silniku od nowosci to mozna sie takiego wyniku spodziewac chociaż o  dziwo mamy w rodzinie sześćdziesiatke i w 2000r byly tylko ruszane pierscienie (mowie o remoncie silnika )  tzn zmieniane na nowe i do tej pory pali tylko ze chodzi ona na 3ha wiec malo co robi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Witam , a więc silnik rozebrany i co wyszło : Głowica - trzeba frezować gniazda i szlifować zawory,docieranie itp , standardowo planowanie .Wał korbowodowy do szlifu,najgorzej na panewkach głównych . Wałek rozrządu wytarta krzywka napędzająca pompkę paliwa. No i zestaw naprawczy silnika , pierścienie mają takie jakby wżery, strupy , próg na tulejach itp... Jutro wiozę pompę wtryskową do sprawdzenia ale sprawia wrażenie też zużytej bardzo lekko się kręci. Ogólnie porządny remont generalny mnie czeka.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kulczyk222
      witam od jakiegs czasu mam problem ze swoim john deerem 3050 91r. pod obciazeniem ciagnik bardzo latwo wchodzi na obroty jednak wytraca predkosc. ostatnimi czasy brak straty obrotow silnika, jedynie ciagnik strasznie zwalnia. czy jest to problem ze sprzegłem? prosze o jakies porady
    • Przez mati_43
      Witam w moim jd 2140 po wymianie orbitrola podnosnik nie dziala chyba ze skrece kierownice na max to dziala
    • Przez rogerr33
      Witam 
      Może ktoś pomoże w wyborze ciągnika JD tak powyżej 120 koni opinie,spalanie awaryjność. Mam zamiar używać go głównie do prasy dużej kostki. 
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez rafal1978
      Cześć, jak odpowietrzyć hamulca w john deerze 2850, są to hamulce hydrauliczne. Szukałem na jdcp.deere.com, ale nie mogę znaleźć odpowietrzników.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.