Skocz do zawartości
miron_ol

Ciśnienie sprężania John Deere 3350 , ciśnienie w cylindrach.

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
john

miron_ol    0

Witam,

 

przy okazji wymiany wtryskiwaczy zmierzyłem ciśnienie sprężania w swoim JD 3350 , silnik 6359 . Wyniki jakie wyszły to 18-20bar tylko na ostatnim było 15bar. Jakie ciśnienie powinno być nominalnie w tych silnikach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


mati8991    10

ooo ale zem  gafe popełnił :D no to w takim razie dla kazdego silnika diesla cisnienie sprezania powinno wynosic ok 2,5 MPa jak sie nie myle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


miron_ol    0

Właśnie czytałem ten artykuł i muszę jeszcze raz zmierzyć , wydaje mi się że może akumulator był trochę za słaby i rozrusznik nie kręcił silnikiem 200obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Nie zapomni też wlać deczko oleju do każdego cylindra. Jak szybko by nie kręcił. Silnik masz do remontu. Ostatni jest najbardziej zajechany bo najbardziej się przegrzewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mati8991    10

właśnie najpierw powinien zrobić to na sucho bez oleju a potem  tzw probe olejowa do kazdego  cylindra 10 ml oleju a potem porównać go z wynikami olej uszczelnia wiec będzie duże ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miron_ol    0

Wiem że powinno się to zrobić na rozgrzanym silniku ale gdy silnik był ciepły i wyjęliśmy wtryski okazało się że przyrząd do mierzenia nie ma przejściówki na calowe gwinty , potem nie rozgrzewałem. Próbę olejową zrobiłem i ciśnienie poszło do 28-30 a na 6-stym do 18 (czyli coś może być z głowicą). Ale pytanie moje się narodziło w momencie gdy  dowiedziałem się, że w instrukcji jest podane kompresja 21 bar i wtedy zgłupiałem. Dzwoniłem do serwisu John Deere w Mrągowie ale Pan nie był w stanie mi udzielić odpowiedzi gdyż nie ma w swoim komputerze danych tego modelu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Czemu nie na sucho może być 21. Tak czy tak trzeba głowicę zdjąć. Wszystko będzie widać. Sprawdzisz zawory itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mati8991    10

no tak bo ostatnio wyczytałem w jakiejś tam książce ze ciśnienie sprężania może być  rozne poniewaz sa zastosowane rozne komory spalania te wirowe itp wiec możliwe ze ma tak nisko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

W tym silniku na 99 % jest wtrysk bezpośredni. Komorą spalania jest to wgłębienie w tłoku. Tak dla ciekawości komorę spalania w denku tłoka tj wtrysk bezpośredni pierwsza zastosowała firma MAN w silnikach produkowanych wówczas przez siebie ciągników rolniczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mati8991    10

hubertuss o tym tez czytalem o tej komorze spalania  a o tych ciagnikach rolniczych man-a to nie słyszałem prędzej silniki ;) ale i tak na wszelki wypadek bym zdjął glowicę i zobaczył czy ona nie jest powodem niskiej kompresji.A traktor normalnie pali w zimno i nie kopci ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miron_ol    0

Właśnie na zimno jest problem z odpaleniem.

I ten manual to cyrylicą pisany :)

Edytowano przez miron_ol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

Kolego jak byś nie kombinował to (jak prawidłowo zrobiłeś pomiar) ciś poniżej 20 bar jest dla diesla za małe.  A historie o komorach pośrednich o których co nie którzy tu wspominają trzeba po między bajki włożyć a przynajmniej do archiwum.Ostatnio gdzie można je było spotkać to w silnikach rosyjskiej produkcji w DT-75 i Białoruśkach i jeszcze w starych MTZ-ach. Jak stopień sprężania który ktoś wkleił jest prawidłowy to ciśnienie jest dużo za niskie i tego się trzymaj i artykułu który opisuje współzależność stopnia sprężania i ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miron_ol    0

W instrukcji przesłanej przez

szarywilk 

za którą dziękuję , jest napisane że 24bar to MINIMUM , jutro jeszcze jedne testy z pełnymi akumulatorami i odłączoną pompą przednią.Napiszę jakie wyniki wyszły :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Jeśli chcesz oszukiwać sam siebie to możesz jeszcze z 5 razy testować. Z rozrusznikem podłączonym do gniazdka. Jeśli głowica jest w miarę szczelna to silnik jest do roboty z głowica włącznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mati8991    10

no ale jesi nie bylo nic ruszane w silniku od nowosci to mozna sie takiego wyniku spodziewac chociaż o  dziwo mamy w rodzinie sześćdziesiatke i w 2000r byly tylko ruszane pierscienie (mowie o remoncie silnika )  tzn zmieniane na nowe i do tej pory pali tylko ze chodzi ona na 3ha wiec malo co robi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miron_ol    0

Witam , a więc silnik rozebrany i co wyszło : Głowica - trzeba frezować gniazda i szlifować zawory,docieranie itp , standardowo planowanie .Wał korbowodowy do szlifu,najgorzej na panewkach głównych . Wałek rozrządu wytarta krzywka napędzająca pompkę paliwa. No i zestaw naprawczy silnika , pierścienie mają takie jakby wżery, strupy , próg na tulejach itp... Jutro wiozę pompę wtryskową do sprawdzenia ale sprawia wrażenie też zużytej bardzo lekko się kręci. Ogólnie porządny remont generalny mnie czeka.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Rafal_john3140
      Witam.
      Mam nastepujący problem z jd 3140: kiedy mam załaczony przedni naped na zakretach słychac zgrzyty w obu kołach przypominające kamienie młyńskie trące o siebie.Kiedy jade prosto z włączonym przodem jest ok. Przy wyłączonym przydnim napedzie problemu nie ma nawet na zakretach.
      Dodam ze zalałem nowy olej w kołach i przednim moscie,nie ma poprawy.
       
      Co to moze byc? Proszę o pomoc.
    • Przez kierowca12
      Witam 
      Chciałbym się dowiedzieć jak jest zasłożony przedni wom w jd 3050 mógłby ktoś mi wyłać zdjecie albo chociaż napisać jak to jest zamontowane 
    • Przez Spojler
      Moge kupic traktor ale waham się pomiedzy case'em 5140 a jd 3050.Nie mam pojęcia jak porównać te dwa ciągniki.W końcu w case jest wiecej elektroniki a jd prostota.
       
      prosze o plusy i minusy tych dwu ciągników
       
      PS. zna ktos stronke z uzywanymi/uszkodzonymi maszynami z polski/holandii?
    • Przez damian19321
      Cześć jakie macie opinie o tych modelach jd 1640/2140, jak z spalaniem w porównaniu do c360 dostępnośćią częśći i kosztem, na co zwracać uwagę przy kupnie poza ceną (stan techniczny)? jakie usterki występują najczęściej? Czy nie lepszy był by np zetor np 7245 
      Pracował by na około 15ha na lekkich ziemiach 
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
×