hubertoski

Zetor 8011, rodzaj skrzyni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
hubertoski    0

Witam. Wymieniam znajomemu silnik w zetorze 8011,  typ silnika to stary model 8001. Spotkał się ktoś może z brakiem mikropompy w skrzyni pośredniej? W tej skrzyni znajduje się tylko pompa hydrauliczna oraz pompa wspomagania. Nie widać żadnych ingerencji w obudowę, żółw- zając nie działa, WOM działa poprawnie. Skrzynia posiada 4 biegi, zmienia się je idealnie, jakby była synchronizowana i wydaje mi się że jest sporo szybsza od skrzyni w moim 8145.  Brak mikropompy , czy znajduje się w innym miejscu?   Jak kupywałem tarczę sprzęgła, sprzedawca twierdził że to do modelu skrzyni "przejściówki". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

może ktoś przełożył tryby i idzie blisko 40 km/godz ale nie polecam znajomy miał tak w c 385 i nie było czym jechać z przyczepami i w polu biegu nie można dobrać to jest dobre rozwiązanie do opryskiwacza lub rozsiewacza nawozu bo z przyczepami trzeba redukować  pod małą górkę co normalnie na 4 wyjedziesz a w pługu 4 terenowe za szybkie 3 za wolne może ma inne koła tzn opony wyższe były wersje 25/30 i 35 ale zamienią 3 z 4 mają szybką skrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertoski    0

pompa wspomagania znajduje się mniej więcej w tym samym miejscu co normalnie, może minimalnie przesunięta niżej, ale wygląda zupełnie tak samo jak typowa pompa do tej serii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

no właśnie nie jest, z mikropompki przewód bynajmniej u mnie jest wyprowadzony na bok i puszczony do góry w kierunku dekla skrzyni. tutaj jest tylko i wyłącznie pompa wspomagania. nigdy nie spotkałem się z czymś takim w 80. podpytywałem znajomego mechanika, i też stwierdził że takiej skrzyni w tej serii nie widzał, jutro zrobię zdjęcie z boku jak to wygląda dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziadziac360    14

A to ciekawostka, to na jakiej zasadzie ma działać sprzęgło wom-u.

A druga sprawa napęd pompy wspomagania, coś tam jest dziwnego.

Który to rok produkcji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

Silnik  1980r.  dach płaski, brak skrzynek na aku jak zazwyczaj jest tylko jedna blisko schodka obok rozrusznika, maska prosta, na szybko mam zdjęcia bez ściągniecia dekla i porówanie jak jest u mnie. Nie zrobiłem zdjęć przed społowieniem tam było dokładnie widać. Jutro odkręce dekielek. post-63129-0-83978900-1448303209_thumb.jpgpost-63129-0-93680800-1448303280_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziadziac360    14

Chodzi Ci o tą pompkę na dole ? To nie jest mikropompka, to jest pompka tłoczkowa która ma za zadanie wyrównywać ciśnienie pompy hydraulicznej i wspomagać pracę podnośnika, stosowano je chyba od 84 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    304

Ty chyba nie znasz sie  prawie wcale na tych skrzyniach jak pompę wspomagającą z  mikropompą mylisz.

Mikropompa znajduje sie  w  środku  wskrzyni pod żółwiem, nie nma do niej dojście tak jak zrobiłeś zdjęcia, a zdjecie przdstawia pompę wspomaganie i pompę wspomagającą która zasila  tylny podnośnik i ma wydatek 7 l/min.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

Dokładnie o skrzyniach w nich nie mam  pojęcia. Skrzyni nigdy w nich nie ruszałem, nie było potrzeby.  Dzięki za wytłumaczenie.

Edytowano przez hubertoski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    175

co więcej, nawet w tych nowszych, można tę pompkę tłoczkową/ wspomagająca wyrzucić (jak się owiedzmy zepsuje) i na jej miejsce wstawić dekielek (do kupienia w każdym sklepie z czesciami.

PO tym zabiegu nie bedzie widać ani czuć zadnej różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekzetorek
      Witam wszystkich. mam problem z półbiegami w zetorze 5211,po wciśnięciu dżwigni nic sie nie dzieje,ale po wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu biegu i wcisniećiu dzwigni półbiegu ciągnik zaczyna jechać mimo wćiśnietego sprzegła, w czym może być problem
    • Przez jafar21
      Panowie czy to objawy slizgajacego sie sprzęgła czy może wzmacniacz momentu?
      Może jest na to jakis sposób żeby uniknąć rozbiórki na części pierwsze. Pozdrawiam 
      20190402_120007.mp4
    • Przez Lukecki
      Witam, kupiłem Zetora 8045 można powiedziec że od pośrednika, zapewniali że żółw działa, ale niestety tak nie jest, dźwignia przesuwa się z oporem do punktu tak jakby na środku między zającem a żółwiem, ale wcale ciągnik nie zwalnia, po kontakcie z byłym włascicielem dowiedziałem się że działał w 100%. Co może być nie tak? 
    • Przez Vroobel
      Witam 
      Wymieniam piasty przelaczajace biegi wymieniłem już 3 ale 4 nie mogę, wybilem pręt w stronę mostu ale brakuje 3 cm żeby zdjąć wodzik, jak to wymienić? 

    • Przez DanielStefaniuk
      siema wszystkim może ktoś wie. mam zetora 8111 z 91 roku i gdy jadę i mam włączony żółwia jest wszystko oki a gdy załączę zająca coś rzęzi w skrzyni jadąc  na wolnych obrotach. ale jak dodam gazu to wszystko jest oki albo wcisnę sprzęgło i nie wiem czy tak już jest czy cos sie dzieje ??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.