Skocz do zawartości
hubertoski

Zetor 8011, rodzaj skrzyni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hubertoski    0

Witam. Wymieniam znajomemu silnik w zetorze 8011,  typ silnika to stary model 8001. Spotkał się ktoś może z brakiem mikropompy w skrzyni pośredniej? W tej skrzyni znajduje się tylko pompa hydrauliczna oraz pompa wspomagania. Nie widać żadnych ingerencji w obudowę, żółw- zając nie działa, WOM działa poprawnie. Skrzynia posiada 4 biegi, zmienia się je idealnie, jakby była synchronizowana i wydaje mi się że jest sporo szybsza od skrzyni w moim 8145.  Brak mikropompy , czy znajduje się w innym miejscu?   Jak kupywałem tarczę sprzęgła, sprzedawca twierdził że to do modelu skrzyni "przejściówki". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

może ktoś przełożył tryby i idzie blisko 40 km/godz ale nie polecam znajomy miał tak w c 385 i nie było czym jechać z przyczepami i w polu biegu nie można dobrać to jest dobre rozwiązanie do opryskiwacza lub rozsiewacza nawozu bo z przyczepami trzeba redukować  pod małą górkę co normalnie na 4 wyjedziesz a w pługu 4 terenowe za szybkie 3 za wolne może ma inne koła tzn opony wyższe były wersje 25/30 i 35 ale zamienią 3 z 4 mają szybką skrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertoski    0

pompa wspomagania znajduje się mniej więcej w tym samym miejscu co normalnie, może minimalnie przesunięta niżej, ale wygląda zupełnie tak samo jak typowa pompa do tej serii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

no właśnie nie jest, z mikropompki przewód bynajmniej u mnie jest wyprowadzony na bok i puszczony do góry w kierunku dekla skrzyni. tutaj jest tylko i wyłącznie pompa wspomagania. nigdy nie spotkałem się z czymś takim w 80. podpytywałem znajomego mechanika, i też stwierdził że takiej skrzyni w tej serii nie widzał, jutro zrobię zdjęcie z boku jak to wygląda dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziadziac360    14

A to ciekawostka, to na jakiej zasadzie ma działać sprzęgło wom-u.

A druga sprawa napęd pompy wspomagania, coś tam jest dziwnego.

Który to rok produkcji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

Silnik  1980r.  dach płaski, brak skrzynek na aku jak zazwyczaj jest tylko jedna blisko schodka obok rozrusznika, maska prosta, na szybko mam zdjęcia bez ściągniecia dekla i porówanie jak jest u mnie. Nie zrobiłem zdjęć przed społowieniem tam było dokładnie widać. Jutro odkręce dekielek. post-63129-0-83978900-1448303209_thumb.jpgpost-63129-0-93680800-1448303280_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziadziac360    14

Chodzi Ci o tą pompkę na dole ? To nie jest mikropompka, to jest pompka tłoczkowa która ma za zadanie wyrównywać ciśnienie pompy hydraulicznej i wspomagać pracę podnośnika, stosowano je chyba od 84 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Ty chyba nie znasz sie  prawie wcale na tych skrzyniach jak pompę wspomagającą z  mikropompą mylisz.

Mikropompa znajduje sie  w  środku  wskrzyni pod żółwiem, nie nma do niej dojście tak jak zrobiłeś zdjęcia, a zdjecie przdstawia pompę wspomaganie i pompę wspomagającą która zasila  tylny podnośnik i ma wydatek 7 l/min.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertoski    0

Dokładnie o skrzyniach w nich nie mam  pojęcia. Skrzyni nigdy w nich nie ruszałem, nie było potrzeby.  Dzięki za wytłumaczenie.

Edytowano przez hubertoski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    102

co więcej, nawet w tych nowszych, można tę pompkę tłoczkową/ wspomagająca wyrzucić (jak się owiedzmy zepsuje) i na jej miejsce wstawić dekielek (do kupienia w każdym sklepie z czesciami.

PO tym zabiegu nie bedzie widać ani czuć zadnej różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.