kajetan

Probelm z EHR Same Antares 2 130

Polecane posty

kajetan    0

Witam kolegów.

 

Mam duży i ciężki do rozwiązania problem z działaniem podnośnika w Same Antares II 130 km. Panel sterownika wygląda tak jak tutaj: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/84842-same-ehr/?hl=%2Bproblem+%2Behr+%2Bsame

Problem polega na blokowaniu się podnośnika w czasie pracy. Panel sterownika przestaje wtedy reagować zupełnie, nie mogę ani opuścić ani podnieść układu zawieszenia. Dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika układ zaczyna dalej pracować.

Dzieje się to tylko w przypadku gdy największe pokrętło regulacji głębokości jest ustawione w pozycji innej niż zerowa. Kiedy chcę zmienić głębokość pracy narzędzia pokrętłem i ustawię je np. na 3, po kilku metrach jazdy układ całkowicie zawiesza się. Muszę więc pracować w pozycji zero i regulować ciągle ręcznie przyciskami "góra,dół" i blokować "Stop"-em na żądanej wysokości. Mało tego w momencie zawieszenia się blokuje na stałe także przedni napęd i nie mogę go już rozłączyć do momentu ponownego uruchomienia ciągnika.

Sprawa powtarza się także podczas jazdy z narzędziem podniesionym. Najdziwniejsze jest to, że wszystko jest w porządku aż do momentu kiedy na nierównościach przednia oś ciągnika chociaż trochę oderwie się od podłoża. Wtedy natychmiast blokuje się EHR, załącza się przedni napęd i nie mogę już nic zrobić - ani wyłączyć napędu ani opuścić narzędzia do momentu ponownego uruchomienia ciągnika.

Zjawisko nasila się na zimnym silniku oraz podczas pracy na włączonych światłach - wtedy sterownik zawiesza się praktycznie na każdej uwroci.

 

Nie mam już pomysłów co to może być i gdzie szukać przyczyny. Było kilku fachowców, każdy rozłożył ręce. Sprawdzaliśmy cały układ elektryczny, czujnik położenia wysokości ramion podnośnika, czujnik prędkości w skrzyni biegów, zmieniałem panele podnośnika i nadal nic. Moim zdaniem usterka pojawiła się po spawaniu ramienia podnośnika - nie wyjęli kluczyka i od tamtej pory zaczęły się dziać takie cuda. Zaczynam obstawiać że to centralka ale nie chcę pchać się niepotrzebnie w koszty, więc pytanie do użytkowników, czy miało ktoś podobny problem, lub ktoś może potrafiłby sobie z tym poradzić?

 

Pozdrawiam i będę wdzięczny za każdą pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Posprawdzaj kabble wszystkie.

Mi to wyglada na zwarcie... moze kabel jest gdzies przetarty...

To ze naped wariuje to jest wina tego ze on jest powiazany z komputerem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Co się dało to już sprawdzone. Wszystkie przewody przejrzał elektromechanik, stwierdził, że wszystko w porządku... Dziwne jest też to, że ten napęd załącza się tylko w momencie oderwania przedniej osi od jezdni (to w trakcie jazdy) natomiast na polu też często jak podskoczy na uwroci i oderwie przednią oś. A jak zapalę światła to już praktycznie na każdej uwroci.

Myślałem, że może jest jakiś czujnik kontrolujący przyczepność przednich kół i on robi jakieś zwarcie, ale nie mogę nic takiego znaleźć.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Układy są jakoś powiązane EHR, SBA, AGROSHIFT, WOM Jak coś nie łączy to świrować może wszystko

Miga Ci ten trójkąt na czerwono

Alarmy
Alarmy mog¹ byæ dwóch typów: • Alarmy powa¿ne (blokuj¹ system). • Alarmy ³agodne (nie blokuj¹ systemu). i s¹ sygnalizowane przez kontrolkê 12 na str 107
Wyœwietlanie kodu alarmu Typ alarmu mo¿na okreœliæ, poniewa¿ kontrolka 12 emituje sekwencjê migniêæ daj¹cych siê prze³o¿yæ na kody numeryczne, z ka¿dym z których jest skojarzony dok³adnie okreœlony typ usterki.
Kryterium kodowania jest nastêpuj¹ce: – œwiecenie kontrolki przez 2 sekundy, – iloœæ migniêæ trwaj¹cych 0.3 sekundy odpowiadaj¹ca cyfrze dziesi¹tek, – œwiecenie ci¹g³e przez 1,2 sekundy, – iloœæmigniêætrwaj¹cych0.2sekundyodpowiadaj¹cacyfrzejednoœci. – powtórzenie cyklu a¿ do ustania alarmu.

Przyczepność kół jest ustalana na podstawie sygnału prędkości ze skrzyni  (z kół) i radaru jak masz

 W przednim napędzie jest tylko czujnik skrętu przy lewym kole Może łożyska zwrotnicy maja luz i coś ... jak kola są odciążane,  może go odłącz złączka na lewym słupku gdzie boczne blachy się spotykają

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Kontrolka miga, odczytywaliśmy kody, pokazywała właśnie problem z czujnikiem skrętu oraz problem z czujnikiem prędkości. Czujnik prędkości podmieniałem, błąd usunęliśmy, ale problem nie ustąpił. Kombinowaliśmy też z czujnikiem skrętu, ale też nic nie pomogło.  Spróbuję jutro jeszcze raz go odłączyć. Radaru w tej wersji nie ma. Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Jeszcze jedna uwaga. Zawuażyłem też, że ciągnik jest bardziej podatny na zablokowania się sterownika i tym samym stałe załączenie napędu, jeśli używam dźwigni wywrotu. Tak jak gdyby użycie dźwigni a co za tym idzie zmiana ciśnienia oleju w układzie miała jakiś wpływ na to blokowanie. Stąd moja myśl, że może to jakiś czujnik ciśnienia oleju. Jest taki w tym ciągniku?

 

 

Edytowano przez kajetan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podmieniałeś czujnik prędkości, a sprawdziłeś chociaż czy wychodzi z niego prawidłowy sygnał? Czy nie gubi impulsów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Czujnika ciśnienia oleju tam niema Urzucie dźwigni rozdzielacza na linki tam obok jest wiązka z kablami może coś porusza i nie łączy  lub robi zwarcie

Czujni prędkości potrzebny jest do działania S.B.A. SYSTEM w trybie AUTO włącza i wyłącza przedni napęd oraz blokady mechanizmów różnicowych sterownych dodatkowo czujnikiem skrętu i hamulców.

Dodatkowo podnośnik EHR blokuje się po przekroczeniu 20km/h, ale można normalnie odblokować przyciskiem z kłódką

Przez menu serwisowe można dokonać kalibracji stałej kół w zależności od skrzyni i rozmiaru opon. Może coś z tą prędkością nie tak, ale przedni napęd nie powinien się włączać czy wyłączać jeśli nie jest włączony tryb AUTO

 

Przedni napęd włącza się gdy nie jest wciśnięty żaden przycisk?? Jak świruje to kontrolka napędu świeci się pełnym światłem czy trochę przygaszona??

Jeśli zmieniałeś panel tam jet cała elektronika S.A.B, EHR i sterowanie przednim napędem

3A667C633883061D69380F096A4F5A8C.png

A pozostałe

9BA1D92F3BFF8E52679ED4990F7F1CDF.png

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Dziękuję za schemat. Z czujnika prędkości sygnał dostaje prawidłowy, mimo że błąd po podmianie ustąpił, to EHR nadal się blokował i załączał przedni napęd. Jeśli chodzi o załączenie przedniego napędu, to tak - włącza się nawet gdy nie jest wciśnięty żaden przycisk. Załączenie przedniego napędu mam w przycisku poniżej panela i jeśli już samoczynnie się załączy, nawet wciśnięcie i wyciśnięcie przycisku nic nie daje, kontrolka pod przyciskiem świeci pełnym światłem, a wszelkie kontrolki na panelu sterowania EHR gasną i mruga jedynie kontrolka błędu. Dodam, że przedni napęd blokuje się niezależnie od prędkości, wystarczy, że oderwie przednią oś - czasem nawet przy gwałtowniejszym ruszeniu z miejsca.

 

Odłączyłem czujnik skrętu. Problem jednak nadal występuje. Dolałem więcej oleju do skrzyni, bo było troszkę poniżej poziomu - problem występuje rzadziej ale nadal w czasie pracy nie mogę używać regulacji głębokości, bo po kilkunastu metrach blokuje sterownik i przedni napęd :( Także w czasie dojazdu na pole - jeśli obciążony oderwie przednią oś, blokada ehr'u i napęd załączony na stałe :(

 

Po zablokowaniu się ehr'u i napędu zauważyłem, że błąd który wymiguje kontrolka różni się od tego, który sygnalizuje przed zablokowaniem. Mianowicie: 1 mrugnięcie, przerwa 1,5 sekundy i 4 sekundowe mignięcia w sekundowych odstępach, następnie 3-4 sekundy przerwy i ponownie sygnalizacja tego samego. Czy ktoś z kolegów może mi to rozszyfrować? Nie mam już niestety dostępu do komputera do kontroli błędów.

 

Edytowano przez kajetan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możesz pokazać ten sygnał z czujnika? Nie chcę się na razie wypowiadać póki go nie zobaczę, ale ja bym się upierał jednak na czujnik prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

..błysk przerwa 4 błyski :) 14

 

.To jest  eprom vs. D053A od Silver nie koniecznie taki jak twój.

14 “Zwarcie 2 ” 114 Zwarcie na Pin 13 Zwarcie dół

Przycisk opuszczania, może ten czujnik przy lewym ramieniu podnośnika czy kable coś .... jeśli ten błąd go dotyczy??

Same instrukcja

Lista alarmów podnośnika Strona 115 ( 161 )

 

U mnie czasem rzadko na chwilę wywala błąd czujnik prędkości jak ciągnik dłużej stoi z pracującym silnikiem, wystarczy, że ruszę z miejsca i jest OK. Tylko ja mam radar i może w związku z ...

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

Dzięki za podrzucenie instrukcji. No właśnie kable sprawdzane, przycisk opuszczania też raczej odpada, bo na dwóch sterownikach było to samo. Czujnik położenia przy lewym ramieniu też sprawdzany na ALL ROUND TESTER i nie wykazuje żadnej przerwy :(

Na początku też obstawiałem czujnik położenia, bo sterownik zawiesza się zawsze, gdy pokrętło regulacji głębokości obrócę powyżej 3. Jeśli jest ustawione na 0, potrafi się nie zawiesić nawet przez kilka godzin, minus jest taki, że muszę regulować pozycję czy to pługa czy innego narzędzia przyciskami podnoszenia-opuszczania i za moment blokować w wybranej pozycji. Ja się już do tego przyzwyczaiłem i w sumie mi to nie przeszkadza ale jest to na tyle upierdliwe, że nikt inny nie chce wsiadać do tego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Przepraszam, że trochę nie w temacie, ale jaki olej można nalać do silnika same antares 130, czy może być to mobil 15 w 40 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotekcs    0

Bardzo proszę o objaśnienie jak czyta się te błędy same silver slv106vt modelu oraz gdzie mogę szukać opisu błędów ciągnik po umyciu odpala ale nie załącza napędu wiec albo nie puszcza hamulec albo nie załącza skrzyni... czytałem Pana post ale nie jestem w stanie tego rozczytać trójkąt awarii mruga 3 razy wolno i sześć razy szybko odstęp i powtórka 

z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj