News
Nikita_Bennet

GKB/SZAP czyli ruska przyczepa o teoretycznej ładowności 8-10ton

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Nikita_Bennet    147

Witajcie.

 

Z racji że kończę okres pracy na zewnątrz i zaczyna się papierologia oraz remonty i przeglądanie OLX myślę o zakupie większej przyczepy.

Myślałem kupić samochodówkę ale tę co chciałem wziął kumpel, w sumie może i dobrze wyszło bo mi trafił się wtedy fajny kombajn a stary już był stary ;) .

Do rzeczy. Przeglądając ogłoszenia widzę czasem przyczepy marki GKB/SZAP.

Poszperałem w necie (norcom, galeria af, ogłoszenia itp) i było kilka modeli o ładowności 8-10 ton i masie własnej 3-3,7tony. Głównie sztywne, czasem wywrotki, podłoga chyba była w większości drewniana. Standardowo były na bliźniakach ale widzę że są i na kołach od tira (ciekawe jaki rozmiar bo raczej nie 385/65).

 

Pytanie jak to idzie za ciągnikiem? Górek nie mam ale czy 95KM starczy aby ciągnąć taką jedną pełną zboża (w ogłoszeniach piszą, że wchodzi 13-15ton przy zwykłych burtach). Koegel kumpla szedł ładnie za ciągnikiem (nie miał ciężko i przyczepa nie latała po drodze).

Czy warto na przód założyć koła tirowskie?

 

A i jak z częściami (bębny, piasty dostępne)?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jano65    5

Witam.

Z reguły przyczepy używane sa drogie. Tak obserwując konstrukcję Star 266 lub Star 660 zastanawiałem się czy nie zbudować przyczepy na bazie ramy i tylnego zawieszenia tych pojazdów. Można następnie zarzucić podwyższoną skrzynię. Problem będzie pewnie z zarejestrowaniem takiej przyczepy. Ktoś zorientowany w produkcji takich samoróbek stwierdził że to dobre rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    147

mi chodzi o fabryczną przyczepę marki GKB/SZAP ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    147

dla potomnych to tutaj są dane:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13891&highlight=gkb

GKB 8350 
Masa własna [kG] : 3500 
Dop. ładowność [kG] : 8000 
Dop. masa całkowita [kG] : 11500 
Nacisk osi przedniej [kN] : 67,69 
Nacisk osi tylnej [kN] : 67,69

 

 

jak sami wyczytacie są dwa rodzaje czyli 8350 i 0350.

Jest też 8352 (10ton ładowności i chyba 3,7masy własnej) 

Tutaj jest o niej wspomniane:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=16996&highlight=8352

Widziałem ją ale za dużo było do robienia.

 

Sam wybrałem 8350, zmiany konstrukcyjne na ciężarową rolniczą i jest lux.

 

 

Dla potomnych zmiana z ciężarowej na rolnicza najlepiej zrobić przy wymianie DR lub zakupie.

Wtedy idziecie do Wydziału aby wymienić Dowód Rejestracyjny.

Założenie jest takie że przyczepa ma ważne badanie techniczne, najlepiej ponad miesiąc lub na kartce na rok jak skończyły się miejsca na pieczątki (warto w tym miejscu dogadać się z diagnostą który zrobi wam dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych przyczepy na przyczepę ciężarową-rolniczą bo niektórzy nie chcą zrobić).

W Wydziale Komunikacji dostajecie miękki dowód czyli Pozwolenie Czasowe (PC) i informujecie pracownika że będzie zmiana na rolniczą aby nie zmawiał jeszcze DR.

Potem oświadczenie o wykonaniu zmian powodujących zmiany w Dowodzie Rejestracyjnym (DR) - koszt 100zł brutto z fakturą VAT.

Teraz do WK po skierowanie na badanie - i tutaj zależy od diagnosty, jeden takie chce inny robi bez tego skierowania.

Jedziecie na Okręgową Stację która robi zmiany konstrukcyjne i robicie dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych (82zł) i najlepiej nowe obt na dwa lata (70zł) chociaż jak macie ważne na rok z poprzedniego badania to nie musicie.

Z tymi kwitami do Wydziału Komunikacji i odbierzecie DR z wpisem rolnicza czyli przegląd na 2 lata w cenie 70zł a nie jak do tej pory ~160zł/rok.

 

Koszt jak widzicie 100+82+70=252brutto

Dla tych co nie robią przeglądów i jeżdżą bez może i mało ważne ale dla tych co chcą mieć chociaż w części pojazdów ważne przeglądy zmiana jest fajna bo DR wystarcza na 6 przeglądów czyli przy rolniczej na 12 lat a przy uniwersalnej tylko na 6.

Druga sprawa - jak zmienicie na rolniczą to gmina nie pyta o podatek od środków transportu (nie trzeba pisać oświadczenia) i WKU nie wysyła pisma że w razie wojny będzie ta przyczepa zajęta ;)

Po prostu mniej papierologii i stanie w kolejkach w urzędach ;)

 

 

PS: przy zakupie pamiętajcie o przepisaniu OC na was w dniu zakupu lub wykupieniu nowego bo kary bywają bolesne

PS: pamiętajcie o PCC w Urzędzie Skarbowym - najlepiej przed zakupem pójść, wyjaśnić jaki jest wasz status oraz sprzedawcy i pani powie czy trzeba czy nie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kizo
      Czy ktoś ma może w przyczepie lub innym sprzęcie instalację hamulców hydraulicznych zamiast pneumatycznych. interesuje mnie ile może kosztować przerobienie przyczepy na hamulce hydrauliczne.
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez kaczmi
      Witam, Piszę nowy temat bo tamtego nikt już nie otwiera a sprawa robi się pilna czasu coraz mniej a mianowicie zostały dwie przyczepy do wyboru... Metaltech DHB 14 czy Pronar T680H posiada ktoś takie przyczepy, jakieś opinię? Bardzo interesuje mnie jak się te burty hydrauliczne sprawują?
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez skok
      Witam
      Jak odhamować przyczepę hl6011 jak mam przy zaworze ten regulator trzy zakresowy bez funkcji odhamowania
      Można to jakoś przerobić ???
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.