Skocz do zawartości
MafiaDG

Opony Pronar 82sa Jak założyć ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
MafiaDG    2

Witam . Wczoraj przyszły mi opony do mojego Pronara 82 sa i wziąłem się za wymianę ale opona po założeniu nie chce wskoczyć na swoje miejsce przy ciśnieniu 1,7 bara. Mam pytanie czy można felgę lub oponę czymś posmarować/natłuścić , żeby ładnie wskoczyła ? Jak wy to robicie , czym smarujecie ? I mam drugie pytanie na jakich oponach wasze pronary jeżdżą (tylnia oś) i przy jakim ciśnieniu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Woda i talk to chyba niezbyt dobre powiązanie . A jest coś ze środków domowego użycia co można użyć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romek6340    203

Żaden tawot i nic ropopochodnego bo niszczy gumę. Z domowych sposobów margaryna, olej płyn do naczyń czy szampon itp. Możesz też kupić pastę montażową do opon ale to do sztuki się nie opłaca. Aby wskoczyła możesz pompować do 2,5 czy 3 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Tak też myślałem żeby płynem do mycia naczyń posmarować felgę i oponę . Dziękuję bardzo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

A jakie ciśnienie powinna mieć opona radialna Taurus 18.4 R 34 460/85 ? dodam że Pronar pracuje z pługiem atlasa 4 skibowym z zabezpieczeniami hydrauliczymi , który waży 910 kg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Instrukcja mówi że:

Do wszelkich rodzajów prac na miękkich podłożach: 1,0-1,2 atm.

Do orki i prac na twardych podłożach: 1,0-1,7 atm.

Do pracy z ciężkimi maszynami rolniczymi: 1,2-1,8 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Też znalazłem w instrukcji ale nie wiem jakie będzie najlepsze to ciśnienie bo teraz jest miękko u nas a mam jeszcze 10 ha do zaorania i 1,5ha do talerzowania , a jutro składam opony i nie wiem jakie ciśnienie bić do nich , jakie więc proponujecie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Bo towot rozpuszcza gumę. Za jakiś czas gdy zajdzie potrzeba rozebrać koło zmiękczony towotem rant może się przywulkanizować do felgi albo zniszczyć przy demontażu łyżką. Płyn do naczyń, talk, maka ziemniaczana, smar do opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Posmaruj gumę czystym smarem a za jakiś miesiąc przetrzyj ją czystą szmatą. Zobaczysz co na niej będzie prócz samego smaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Dokładnie . Dzięki panowie już opony założone :) ale muszę przyznać że te Voltyre co miałem na tyle są trochę szersze o te 2-3 cm od Taurusów ale rozmiar jest ten sam . Jednak użyłem płynu do mycia naczyń i młotka i wskoczyła jak się należy . Niby to i to radialne ale na Taurusach jak się przejechałem ze 2 km to dużo lepiej się jeździ ( miększe są ) i lepiej hamuje ciągnik bo Taurusy są płastsze a nie tak jak Voltyre , które są wypuchłe jak dętka od roweru .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×