fendt856

półbiegi case mx 5150

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
MalyJohn    231

Sprzęgło możesz wciskać zawsze, ale to nie rozwiąże problemu. Jeżeli szarpią połbiegi to pora oddać ciągnik do mechanika. Nie po to masz półbieg pod obciążeniem aby zmieniać go ze sprzęgłem ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    93

Możesz tak spokojnie zmieniać, nie zgodze się z poprzednikami że coś jest uszkodzone, te traktory choć wszystko mają sprawne to mają skłonność do lekkiego szarpania przy zmianie, na zachodzie też niektórzy używają sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    231

Popytaj mechaników którzy się na tym znają. Może on lekko szarpać ale nie do tego stopnia że trzeba sprzęgło wciskać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Oj szarpią szczególnie na drodze choć dla jednych może to być mniej odczuwalne inni będą bardziej wrażliwi i ja też często zmieniam ze sprzęgłem w transporcie w polu natomiast mało kiedy czuć szarpnięcie. Raczej sie z tym nic nie zrobi niestety bo one już tak od nowości miały jedne mocniej inne mniej tam nie ma komputera aby kalibrować skrzynie tak jak w nowych ciągnikach.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
horsch    0

Witam, mam podobny problem w case mx 110. Podczas orki, gdy ciagnik nie byl mocno rozgrzany wszystkie biegi i półbiegi przełanczaly sie dobrze bez szarpnięcia/glosnego uderzenia, ale po czasie gdy zmieniałem z 2 na 1 półbieg było juz mocne szarpnięcie(widzć było nawet jak przednie koła na 1s się zatrzymują) w drugą strone idealnie zmienia. Dodam, że dzieje się tak tylko na III biegu. Jeżeli ktoś wie o co w tym chodzi to prosze o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    231

Kolego wyżej jak nie masz pojęcia to się nie odzywaj. Skrzynie w tych case pracują bardzo ładnie. To może być kwestia kalibracji. Kolego horsch odezwij się do mnie na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    304

No kolego wytłumacz może mi i pozostałym na czym polega kilibracja w MX 110 i czy jest możliwa  kalibracja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Kalibracja w tych ciągnikach jest niemożliwa bo tam niema komputera, przekręcając pokrętło od półbiegów dajesz sygnał na elektrozawory i tyle. Szarpanie w tych ciągnikach jest normą raz bardziej odczuwalne raz mniej zależy jaki ma "dzień" Nic z tym nie zrobisz ani nic przez to sie nie urwie/zepsuje.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Kolego wyżej jak nie masz pojęcia to się nie odzywaj. Skrzynie w tych case pracują bardzo ładnie. To może być kwestia kalibracji. Kolego horsch odezwij się do mnie na pw

 

chyba Ci się modele pomyliły może z MXM bo zarówno w serii 51xx jak i MX nie ma żadnej elektroniki obsługującej skrzynie i co z tym idzie możliwości kalibracji. Tam jest tylko  rozdzielacz i mechaniczny modulator w uproszczeniu dławik spowalniający napływ oleju w koszach i nic sie tam nie kalibruje czy reguluje bo nie ma takiej możliwości. Skrzynie ogólnie są proste w budowie i dość wytrzymałe ale kulturą przełączanie półbiegów nie grzeszą. Na forum są użytkownicy MX twierdzący, że tak było od nowości więc ten typ tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
horsch    0

ok dzieki kolego Ziel, chce się tylko upewnic że nic sie tam nie zepsuje, bo to "szarpnięcie" jest dosyć mocne :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    93

Dokładnie u nie w 5150 to samo, 3 na spokojnie a na 2 i 4 ostrzej.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    100

Dokładnie u nie w 5150 to samo, 3 na spokojnie a na 2 i 4 ostrzej.

 

No to szykuje się awaria chociaż nie koniecznie . 1 i 3 półbieg siedzi na jedym wałku 2 i 4 na osobnym. cos się może dziac z wałkiem .albo elektrozawory się przycinają i stad te szarpniecia. sprawdzić stan i czystość oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

elektrozawór raczej nie ma nic do rzeczy bo to jest 01, a za przełączanie między koszami odpowiada w ostateczności rozdzielacz (a dokładniej dwa suwaki w nim i "dławik") bo elektrozawory są przecież tylko 2, a biegi są 4. Ja nawet kiedyś go rozpołowiłem i wymieniłem tarczki uszczelniacze, kupiłem nowy amortyzator hydrauliczny, podmieniłem elektrozawory i bez jakichkolwiek zmian. To że półbiegi siedzą na wałkach tak jak napisałeś to prawda, dokładniej 2 i 4 siedzą na wałku zdawczym ale nie wiem jaki mogło by to mieć związek. Prędzej ten rozdzielacz powoduje te szarpnięcia ale to już nawet w nowych z salonu tak było z tego co niektórzy pisali. Ja to nawet myślałem jakoś mocniej "podregulować" ten dławik aby wolniej napełniało kosze ale nie ma takiej opcji bo jest tam malutka dysza i co z nią zrobić zaklepać? Jak olej jest zimny i gęsty to wolniej przelatuje przez dyszę i biegi zmieniają się łagodnie, a jak się rozgrzeje to wiadomo.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    100

No właśnie mam na myśli te dławiki mogą sie przycinac poprzez brud ktory sie dostaje do skrzyni poprzez odpowietrznik nieraz jak czyścilem. Filtr siatkowy oprocz opiłków byla sloma itp o ile opiłki są rzeczą jasną sloma mnie zastanawiala i tylko poprzez odpowietrznik może sie dostac. Instrukcja mówi o prawdopodobienstwie zanieczyszczenia dławików wiec zalecane jest rozebranie zaworu kompensacyjnego i przeczyszczenie o ile nic innego nie pomogło elektro zawory tez moga sie zawiesic wg mnie przycinac. Druga sprawa to te czopy na wałkach od połbiegów przez ktore podawany jest olej na walek a potem przez kanal w walku na kosz - chodzi o te podkładki dystansowe miedzy czopami a płytą w której osadzone sa wałki jeżeli nie sa perfekcyjnie dobrane to otwór podający w czpoie nie pokrywja sie i jest mniejsza średnica przeplywu oleju przez to cisnienie wzrasta i stąd te szarpniecia taką mam hipoteze sam rozbierając skrzynie nie zwrócilem początkowo na to uwagi. Z czasem moze powastać tam luz i trzeba to korygować tymi podkładkami aby przepływ oleju był prawidłowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Te podkładki pod czopami ustalają jedynie luz na ułożyskowaniu wałków bo są tam przecież łożyska stożkowe i nic więcej się nimi nie reguluje. Za trzymanie ciśnienia na wałkach odpowiadają te pierścienie teflonowe ale nic tam się nie ustawia, na tych czopach i otworach w wałku jest na tyle tolerancji, że te dziesiąte milimetra jaki jest potrzebny na luz w łożyskach nie ma znaczenia. Ja tam akurat opiłków na filtrach nie miałem, a kawałki słomy owszem :blink: ale takie rzeczy to na układ nie pójdą bo właśnie wyłapie je filtr siatkowy, a potem dokładny. Pozatym nie wierze, że u wszystkich się coś zacina...

 

Odnośnie szarpania czy płynności w instrukcji napraw niestety nie ma ani słowa więc możemy tylko dywagować. Dziwne, że nie wspomnieli o tym i możliwych przyczynach, może sami nie wiedzieli...

 

No ale dlaczegoś w nowszych konstrukcjach zaczęli montować komputery, specjalne elektrozawory, czujniki itd. systemy kalibracji i diagnostyki obsługujące skrzynie przecież gdyby się to dało zrobić tak prosto i jak w MX, a zarazem płynnie to pewnie by nie kombinowali. Coś za coś konstrukcja prostsza ale nie tak wygodna jak z tą całą elektroniką.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    100

Pewnie masz racje co do tych luzów ale jezeli luz jest za duży i dystans źle dobrany to kto wie? Ja mialem taki przypadek że po remoncie skrzyni i wymianie oleju i filtra po kilkunastu mth zapaliła się kontrolka zapchanego filtra ?!!!! Musialem wymienic filtr a wszystko bylo myte na tip top możliwe że gdzieś w ukladzie byl syf . czasami po odpaleniu ciagnika musze odczekac aby hydraulika ruszyla pali sie trybik ale przeważnie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mycek5120    27

W mojej 100 pólbiegi szarpna a tylko jadac samym ciagnikiem pod obciazeniem jak sama nazwa mówi  z przyczepa pługiem agregatem itp jest praktycznie płynnie. Jezdzac na pusto delikanie "muskam" sprzegło aby własnie uniknac tego szarpniecia i to pomaga. Od kilku dobrych lat nic sie nie dzieje wiec spokojnie mozna tak jezdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez arkadian12
      Witam
      Na OLX
      https://www.olx.pl/oferta/pompa-wtryskowa-international-ihc-case-steyr-mccromick-CID757-IDscaBz.html#e922f8c6a6;promoted
      znalazłem takie ogłoszenie. Potrzebuje do mojego case 956xl z91r pompę. Akurat mam nowszy model VE i do niej nie ma części zamiennych (głowicy) tylko na specjalne zamówienie w BOSCHu.  Ta z ogłoszenia jest do wcześniejszego numeru seryjnego typ VA. Widzę, że jest sporo osób oglądających czy ktoś już może kupił tą pompę, jak się sprawuje. Czy lepiej szukać używanej. Mojej nie da się zregenerować.
    • Przez Pawelt12
      Witam czy ktoś wie jak odblokować ehr w ciągniku case cs 150 po przekreceniu kluczyka kontrolka diagnosi raz mignie a potem świeci się cały czas przyciski od podnoszenia ramion na joysticku nie działaja a sam podnośnik działa 
      Pozdrawiam 
    • Przez gandi77
      Witam mam taki problem mam chyba zepsuty termostat w case mx 135 ponieważ silnik osiąga niską temperature pracy wczoraj przy agregacie ledwie przekroczył żółte pasmo na wskaźniku, czy może ktoś mi napisać gdzie ten termostat się znajduje w którym jest miejscu?
    • Przez Marcinek178
      Witam serdecznie wszystkich kolegów!
      Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem MX 120 i jak to bywa początki z nowym sprzętem są trudne, powoli uczymy się siebie nawzajem:) Ciągnik ma przepracowane 7800 mtg i chyba jest to wiarygodny przebieg bo nie widać żeby był jakiś zmordowany, a przyjechał z Francji. W sumie jeszcze za wiele nim nie popracowałem ale już mam kilka tematów z którymi muszę się zmierzyć bo nie gra wszystko tak jak powinno i tutaj prośba do bardziej doświadczonych kolegów którzy posiadają takie jednostki żeby podpowiedzieli co nieco. Opisze w punktach usterki aby łatwiej było odpowiadać.
      1. Przedni napęd pracuje cały czas, nie można go wyłączyć,  sprawdziłem elektrozawór na bloku pod kabiną z prawej strony przedni - cewka i zawór sprawny (po podaniu zew. zasilania zawór otwiera się) mierząc napięcie na wtyczce od cewki w momencie przełączania miernik reaguje tzn. wskazuje jakieś napięcie ale tylko na ułamek sekundy także nie można odczytać, kontrolka od przedniego napędu zapala się i gaśnie w momencie załączania ręcznie jak i przez hamulec. Sprawdziłem też przekaźnik pod konsolą pierwszy od lewej i jest sprawny. Teraz pytanie co jeszcze można sprawdzić ? przewody do cewki? nie ma po drodze jeszcze czegoś na czym mógłoby tracić napięcie idące do cewki? Jest do tego jakiś sterownik czy napięcie z przekaźnika prosto na cewkę leci?
      2. Sprawdziłem błędy i oto co wymrugała dioda od wom  42  ; 24 ; 32;  60
        Czy wiecie co oznaczają kody błędów  i czy można je wykasować ?
      3. Przy pierwszej orce gdy  wychodziłem z ciągnika  wyłączyłem bieg  regulowałem ustawienie pługa wracam wsiadam wrzucam bieg a ciągnik nie jedzie, nie świeci się N ani nie mruga żaden błąd pół biegi przełącza OK ale nie ruszy ani do przodu ani do tyłu, jedyne co wtedy pomagało to zgaszenie i ponowne uruchomienie ciągnika. Co to może być ?
      4. Jak wysoko podnoszą wasze podnośniki w MX-ach? Mam wrażenie że mój jakby za mało podnosił (no chyba że ten typ tak ma) przy max. podniesieniu ramiona są w pozycji pionowej, tzn. nie zarzuca ich aż na ciągnik. skróciłem dość dużo wieszaki i jakoś z pługiem 5-skibowym szło ale wydawało mi się że ciągnik takiej klasy powinien mieć większy zakres ruchu ramion.
      5. Jak działa to pokrętło podnośnika z narysowanym pługiem? zacząłem się nim bawić ale nie obczaiłem o co z nim chodzi czasami przy ruszaniu z miejsca wyciągało pług do góry a jak stanąłem to opuszczało na dół, ustawiłem  w pozycji środkowej i było ok ale napewno ma ono jakąś funkcję. Błąd jaki świeci  na EHR to tylko 4
      Będę wdzięczny za każdą radę. A propo czy posiada ktoś może serwisówkę do MX 120?
    • Przez Karror830
      Cześć wam. Większość tematów z przednim napędem dotyczy tego że się nie rozłącza. U mnie jest odwrotnie. Włacze, przycisk świeci, naped ciągnie i po  kilku metrach sie rozłączy. Na postoju to samo, słuchając pracy pompy słychać jak się rozłączy. Problem pojawił się po gruntownym myciu całego spodu z błota. Wszystkie złączki kabli przedmuchniete powietrzem, nawet nie wiem czy ma to jakiś wpływ czy to zbieg okoliczności że akurat po umyciu pojawił się taki problem. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.