Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Holi    0

Cześć. Oglądałem dziś 3060 z 1988 roku. Skrzynia 32 biegi.
1.Podczas jazdy zauważyłem, że jak jadę spokojnie i zmieniam biegi 1.2.3.4 to ciężko wchodziły i słychać zgrzytanie jakby sprzęgło się kończyło. Ale jak był odpowiednio rozpędzony (gaz w podłogę) to wszystko chodziło ok. Czy to normalne?
2.Na najszybszym zakresie do tylu było słychać jakby wycie. Po dodaniu gazu juz lepiej. Czy to normalne ?
3. Komputer na słupku nie działał. Tzn zepsuty czy też jest jakiś sposób aby go włączyć ?
4. Jeśli ciągnik ma układ pneumatyczny to czy jest jakiś zawór odcinający powietrze na przyłączu hamulcy przyczepy, gdyż można ręcznie wcisnąć ten nazwijmy to "dinks" i powietrze nie uchodzi. Ręczny nie był zaciągnięty.
5. Kupując ciągnik z komisu / od handlarza z jakimi opcjami zadatku / przedpłat się spotkaliście. Mi zaproponowano 2 tyś przelew na wskazane konto. Po czym przetłumaczy papiery (ciągnik jest sprowadzony) i mi go przywiezie. Dodam za chcę oddać w rozliczeniu mój ciągnik za dopłatą. Natomiast widział go tylko na zdjęciach. Boje się że, albo kasa przepadnie (wyprze się) lub nasze ustalenia co do wartości mojego ciągnika po oględzinach mogą się zmienić, powie mi że nie jest tyle wart....i albo pójdzie za grosze albo po 2 tyś.
6. Zauważyłem też, na najszybszym zakresie na jedynce to on raczej demonem mocy nie jest tzn lekko go dusiło przy ruszaniu ( jakby samochodem osobowym ruszać z drugiego biegu) w związku z tym jak taki ciągnik sobie radzi z ruszaniem z załadowanymi przyczepami? Czy też jest na to sposób?

Proszę o pomoc i opinie.

Edytowano przez Holi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Daruj se ten sprzęt jak nie masz pojęcia o nim i nie miałeś z takim styczności bo kupisz skarbonkę jak nie jeden na AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

dokładnie.......może być sprzęgło,może coś poważniejszezgo... to ma chodzić lekko, bez ciągniecia na siłe... komputer na słupku... no cóż najmniej istotny w tym wszystkim

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bob124a    3

przydusi go bo 1 jest szybka ja w mf 3050 ruszam z ciężarem na 2A I potem na2B bo te biegi A na taką moc są za szybkie by płynnie ruszyć.Może być sprzegło,ale może być też coś w skrzynii tego ci nikt nie powie .begi powinny jakoś bardzo lekko nie chodzić ale zgrzytu być nie może.2 tyś.nie są jakieś duże pieniądze wiecnie maco się zbytnio tym przejmować .przejrzyj go dokładnie bo ta skrzynia jest super jak chodzi ale jak ja przyjdzie naprawiać na nowych częściach to są spore koszta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Holi    0

Hm trudno.. trzeba szukać innego... z ciągników króre oglądałem ten wydawał się najlepszy, gdyby nie ta skrzynia. ..
Te MFy są bardzo fajne, mam nadzieje, że znajdę taki który będzie wart zakupu.
Pozdrawiam i dziękuję za opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    208

Ja nie ma 3060 ale kolega kupił i bardzo szybko się go pozbył i powiedział że więcej nie chce tego widzieć na podwórku.

Z wyglądu był całkiem,całkiem.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu12    4

Ja oglądałem dzisiaj mf 3070 i podczas jazdy gdy chciałem właczyc trzeci bieg wajcha sie zablokowała. musialem sie zatrzymac i dopiero wtedy rozrzuszałem wajche. zdarzayło mi sie to dwa razy przy zmianie na trzeci bieg. co moze byc przyczyna?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

wywalony przegub pod kabiną (końcówka drążka za który ciągniesz zmieniając biegi)... to optymistyczna wersja i najłatwiejsza do naprawy ale zawsze może być coś poważniejszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu12    4

ogolnie biegi wchodziły lekko, bez zgrzytu ale to mnie troche zmartwiło. i jeszcze nie działalo sterowanie podnosnikiem z błotników i nie mogłem dojść jak ustawic ten EHR dobrze. Podpowie ktoś jak ustawic te pokrętła zeby podnosic u opuszczac tym pstryczkiem tylko?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

pstryczek w pozycji neutral albo w dół (dół nie jestem pewien a nie polece sprawdzać :P) żeby działało z błotników.

Pstryczek w dół i dużym pokretłem regulujesz głebokosc pracy maszyny. Żeby te głebokosc regulować precyzyjnie to pokretło wyboru trybu pracy podnśnika  (siłowa, mix, pozycyjna) ustaw na 1

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/12406-panel-ehr/

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu12    4

Dzieki wielkie za informacje. Ogolnie duzy dylemat z zakupem tego ciągnika. Jutro jade ogladac jeszcze jednego i musi pasc wybór :D przy tym dzisiejszym mnie te przełączenie biegów zniecheciło troche

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

jeśli to tylko wywalony przegub to za 50zł naprawisz.. tulejka z kielicha wypada, klinuje sie... może tylko trzeba kielich opuścić ale z drugiej strony zbyt duże luzy i problemy z dźwignią mogą świadczą o wyższym stopniu zużycia traktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bob124a    3

też tak miałem ze i mi 4 czasem nie wchodziła zobiłem ten przegub u tokarza i jest teraz dobrze ta wajcha od biegów latała mi we wszystkie strony a teraz jest dobrze i przy okazji tą od rewersu też se zrobiłem  by wszystkie biegi chodziły tak jak powinny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu12    4

Dzisiaj bylem ogladać kolejnego 3070 i wybór prawie padł na niego ale jest jedno "ale"

Zółw i zając powinien byc w biegach a ktoś to zrobił w "pstryczku" gdzieś obok. Czy to zdaje egzamin?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

autotronic umarl i trzeba sobie jakoś radzić :) Też tak miałem i w sumie choć sterownik naprawilem to pstryczek został bo mi nie zawadza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

wszystko sie da. kwestia ceny. polecam zaczać solidnie czytać ten dział forum żebys potem nie był zaskoczony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Holi    0

daj linka Holi

do niego co oglądałeś

Przepraszam wszystkich co chętnie pomagali swoim doświadczeniem jednak ostatnio byłem zawalony wszelkimi pracami i dopiero teraz sprawdziłem, że ten temat ciągle żyje.

Tego ogłoszenia nie mogłem namierzyć, gdyż jechałem oglądać 3065 jednak wspomniany w temacie 3060 mnie bardziej zainteresował, a nie widzę go na żadnym ogłoszeniu.

 

Mam takie trochę ogólne pytanie:

Czy użytkownicy ciągników tej serii się ich "nauczyli" obsługiwać, czy też mam mylne wrażenie, że obecnie jest mniej tematów dotyczących problemów z tymi ciągnikami?

Co by sugerowało, że tak naprawdę seria 30xx jest ok tylko niektórzy użytkownicy troszkę słabo znają swój sprzęt ;)

Pozdrawiam.

Edytowano przez Holi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fergaj6140    6

Posiadam MF-a 3060 6 lat nakrecił juz ponad 3000mtg i odpukac żadnych problemów ze skrzynia nie było :)  Naprawde jak ktos znajdzie mało zjechany egzeplarz to pochodzi mu długo pod warunkiem ze i on bedzie dobrze go obsugiwał. :)

Edytowano przez Fergaj6140

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Dokładnie jak kolega wyżej pisze jak dobrze trafisz nie kombinowany to będzie latał o ile sam go nie załatwisz ja swoim latam też jakieś 6 lat wymieniłem w nim uszczelkę pod głowicą tak dla spokoju później dobrali mi zły filtr od hydrauliki to posadziło pompę i poza tym lekkie problemy przy elektryce ale to raczej wina styków a i jeszcze robiłem wałek ataku z niewiedzy nie dopilnowałem tulei na osi i wyrobiło trochę frezy. Teraz oddałem do robienia silnik i sprzęgło bo uważam że po tylu latach wskazane mu to poza tym fajna maszyna tylko zakup musi być bardzo rozważny i radzę z kimś kto się zna na tych maszynach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Holi    0

Na stronie tractoor.pl znalazłem instrukcję wg której m.in. 3060 na skrzyni 16 biegowej osiąga 30km/h, zaś z skrzynią 32 ma 40 km/h.
Moje pytanie:
1. Czy Tylko skrzynie 32 dają 40 km/h?
2. Wg tej samej stronyz danymi technicznymi od roku '93 były tylko skrzynie 16, prędkość to 40 km/h. Zaś wiedziałem ciągnik chyba z'94 roku a wg naklejki na szybie z prawej strony max prędkość to 29.77km/h. Skąd ta różnica ? Czy to że był on z Francji to jest powód (ograniczenie do 30)?
3. Czy mógłby ktoś podać prędkość na drugim biegu przy 2200 obr oraz na biegu 3 z polbiegiem też dla 2200 obr dla skrzyni 16. Chcę w ten sposób zweryfikować czy dobrze odczytuje tabelę prędkości z instrukcji zamieszczonej na w/w stronie.

Dziękuję z pomoc.

PS. Skrzynia 40 km/h oraz wyjście na hamulce do przyczep (hydrauliczne lub pneumatyczne) moje główne wytyczne dotyczące wyposażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Michał6180
      witam mam problem z ciągnikiem 6180 polega on na tym ze traktor nie chce jezdzic po rozgrzaniu ostatnio prasowałem słome ok 8ha po przepracowaniu 4 hektarów traktor ustał na polu nie chciał jeździć biegi bez sprzegła wchodziły po jakimś czasie traktor zaczął jezdzić cały czas sie to działo wymieniłem pompkę sprzęgła był jakiś czas spokój a później przyszedł czas na kukurydzę woziłem nim jakiś czas był spokój po paru godzinach traktor na pusto nie dawał rady podjeżdżać pod z górkę na drodze silnik nie tracił obrotów tylko było czuć jak traktor spowalniał a wjazd na pryzmę nie było mowy zebym wjechał szosowymi biegami traktor stawał w miejscu i nie chciał jechać z terenowymi miał nawet problemy wjezdzać zdecydowałem wymienić pompę w skrzyni wymieniłem ale okazało sie ze nadal ciężko podjeżdża pod górę i teraz stoi na podwórku i nie chce jezdzić biegi wchodzą bez sprzęgła i nie wiem co robić więc prosze was o pomoc co z tym robić za wszelkie odpowiedzi Bardzo Dziękuję :)
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.