Karol5555

Kapie olej z skrzyni biegów mf 3050 turbo

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
Karol5555    0

Witam!
Mam problem z mf 3050 turbo, a mianowicie kiedy stoi pojawia się plama oleju, nie można także wbić biegów, dopiero kiedy się go weźmie na najwyższe obroty to zaskakuje.W załącznikach jest miejsce z którego kapie olej. Co robić? Pomocy

post-160466-0-43535200-1446888862_thumb.jpg

post-160466-0-09911000-1446888901_thumb.jpg

post-160466-0-49089300-1446888993_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Zdejmij tą blachę, to jest okienko do komory sprzęgłowej. Olej może kapać z trzech miejsc; wałka sprzęgłowego, silnika i wysprzęglika-najbardziej prawdopodobne, bez rozpołowienia się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Z silnika to raczej nie...

To nie kapie to się leje....Czwarte miejsce między wałkami , według mnie najbardziej prawdopodobne . Tam jest taki śmieszny symering z takim małym kołnierzem.

Edytowano przez konrad82

kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    615

a może sie leje z siłownika sprzegła? biegu nie potrafi wbić dopiero jak depnie po gazie.... cisnenie wzrośnie i coś tam wysprzęgli.... nie zapowietrza sie przypadkiem sprzęgło? twardy pedał? A w ogóle... po kiego mamy zgadywac jak temu sie ani 4 śrub odkręcić nie chce tylko ze zdjęciami na forum leci... WTF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5555    0

a może sie leje z siłownika sprzegła? biegu nie potrafi wbić dopiero jak depnie po gazie.... cisnenie wzrośnie i coś tam wysprzęgli.... nie zapowietrza sie przypadkiem sprzęgło? twardy pedał? A w ogóle... po kiego mamy zgadywac jak temu sie ani 4 śrub odkręcić nie chce tylko ze zdjęciami na forum leci... WTF?

Pedał właśnie jest miękki od sprzęgła. Jutro odkręcę pokrywę i napisze skąd się leje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

dlaczego? jakies metalowe elementy będą zużyte? bo jeśli tak to faktycznie zostaje szukać nowy wysprzęglik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5555    0

Udało mi się jeszcze dzisiaj sprawdzić. W załącznikach jest wnętrze po odkryciu pokrywy. Wszystko jest mokre od lewej strony.

post-160466-0-80628200-1446921879_thumb.jpg

post-160466-0-41299300-1446921921_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

To sie regeneruje... Pęka ta guma osłonowa [harmonijka] dostaje sie syf na wysprzeglik i robi robote. Mi koleś to zrobił a 200 zł  jego uszczelniacze oczyiście...

Edytowano przez konrad82

kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5555    0

To sie regeneruje... Pęka ta guma osłonowa [harmonijka] dostaje sie syf na wysprzeglik i robi robote. Mi koleś to zrobił a 200 zł jego uszczelniacze oczyiście...

 

Czyli będzie trzeba rozpoławiać silnik? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

ja bym zainwestował w tubke silikonu :D a potem fure kasy żeby przez takie zaniedbanie, robić skrzynie biegów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Taka rada.... Nie jeżdzij tym ciągnikiem bo jak sie sprzęgło zacznie ślizgać to tarcz Ci wydrze koło zamachowe i docisk..


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Silnika nie trzeba rozpołowić tylko ciągnik :D. Ładne foty na których widać że harmonijka ok. więc wymiana uszczelniaczy załatwi sprawę chyba że po rozebraniu będą jakieś wżery jak pisze @konrad82 ale się z tym nie spotkałem, chociaż nie wiem co on tam naprawiał po za wymianą uszczelnień skoro one kosztują w tych granicach (200zł)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

uzupełnianie rys i polerowanie powierzchni.To pokazuje jaka marża jest na tych uszczelniaczach....


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

tylko czy zawsze pompka nadaje sie do regeneracji? pewny nie jestem czy aby sam tego nie pisałeś w którymś temacie... że nie warto kupowac nawet tych zestawów... zreszą gołym okiem cieżko raczej stwierdzić czy obudowa pompki nadaje sie do zakładania nowych uszczelnień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Ja tego nie pisałem ..Ale osobiście nową kupiłem za 500zł ,ciągnik z ładowaczem pracuje to troche sie tego sprzęgła używa


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Miałem ten sam problem, lało sie to przy okazji wymiany kpl. sprzęgła założyłem nowy zestaw uszczelnień i po kilku miesiącach problem wrócił, tak że rożnie z tym bywa, nowy wysprzęglik ok 3tys zł mi powiedzieli a zamienników brak ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    615

Pytanie do tych którzy robili wysprzęglik: gdzie mniej więcej włożyc te 2 paski z zestawu uszczelniającego... http://agro-serwis24.pl/pl/p/Zestaw-wysprzeglika-sprzegla-MF-Massey-Ferguson-3060-3095-3900423M91/1258 Albo mój wysprzeglik jest jakiś inny albo ktoś wcześnej te 2 paski u mnie wywalił. Ciężko jakos zidentyfikowac miejsce ich osadzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Nie chcę cię wprowadzić w błąd ale gdzieś chyba słyszałem że jedne się naprawia i inne wymienia ale to nie pewna informacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez Zdzisiu97
      Witam,
      Od niedawna jestem właścicielem Fergusona 6180, dzisiaj jadąc sobie spokojnie z przyczepą usłyszałem dziwny dźwięk coś takiego jak by z wąż spadł z przyczepy i tarł o asfalt tą metalową końcówką, lecz po wstępnych oględzinach zauważyłem, że owy dźwięk wydobywa się z tyłu traktora.
      Słychać to tylko jadąc z prędkością wyższą od 10km/h. Bez różnicy czy mam "żółwia" czy "zająca" czy to wsteczny czy nie. Próbowałem nawet 4x4 włączyć ale dźwięk nie znikał.
      Po głębszych oględzinach zauważyłem też, że przy puszczaniu sprzęgła (przy samej końcówce) jest takie lekkie stuknięcie jak by w skrzyni (co do miejsca nie jestem na 100% pewny)
      Sprawdziłem poziom oleju hydraulicznego i jest ok.
      Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi na tym zalezy.
      Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o Massey Fergusona (nie wiem jeszcze co gdzie i jak) posiadam go dopiero niecały miesiąc.
      Wcześniej wszystko poza tak jak by przeskokiem po puszczania sprzęgłą (przy końcówce gdy ciągnik zaczynał ruszać to tak jak by znowu wciskało się sprzęgło i dopiero potem znowu ruszał. nie wiem jak to wytłumaczyć, po prostu była taka "dziura" w sprzęgle)
       
      Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji to postaram się pomóc. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony.
       
      Pozdrawiam
    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez Masejek3060
      witam wszystkich mam pytanie odnośnie ustawienia zaworów. Wiem jakie luzy powinny być tylko w którym momencie ustawiać luzy są jakieś znaki ???
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.