Skocz do zawartości
Karol5555

Kapie olej z skrzyni biegów mf 3050 turbo

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
Karol5555    0

Witam!
Mam problem z mf 3050 turbo, a mianowicie kiedy stoi pojawia się plama oleju, nie można także wbić biegów, dopiero kiedy się go weźmie na najwyższe obroty to zaskakuje.W załącznikach jest miejsce z którego kapie olej. Co robić? Pomocy

post-160466-0-43535200-1446888862_thumb.jpg

post-160466-0-09911000-1446888901_thumb.jpg

post-160466-0-49089300-1446888993_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Zdejmij tą blachę, to jest okienko do komory sprzęgłowej. Olej może kapać z trzech miejsc; wałka sprzęgłowego, silnika i wysprzęglika-najbardziej prawdopodobne, bez rozpołowienia się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

Z silnika to raczej nie...

To nie kapie to się leje....Czwarte miejsce między wałkami , według mnie najbardziej prawdopodobne . Tam jest taki śmieszny symering z takim małym kołnierzem.

Edytowano przez konrad82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    399

a może sie leje z siłownika sprzegła? biegu nie potrafi wbić dopiero jak depnie po gazie.... cisnenie wzrośnie i coś tam wysprzęgli.... nie zapowietrza sie przypadkiem sprzęgło? twardy pedał? A w ogóle... po kiego mamy zgadywac jak temu sie ani 4 śrub odkręcić nie chce tylko ze zdjęciami na forum leci... WTF?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5555    0

a może sie leje z siłownika sprzegła? biegu nie potrafi wbić dopiero jak depnie po gazie.... cisnenie wzrośnie i coś tam wysprzęgli.... nie zapowietrza sie przypadkiem sprzęgło? twardy pedał? A w ogóle... po kiego mamy zgadywac jak temu sie ani 4 śrub odkręcić nie chce tylko ze zdjęciami na forum leci... WTF?

Pedał właśnie jest miękki od sprzęgła. Jutro odkręcę pokrywę i napisze skąd się leje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

dlaczego? jakies metalowe elementy będą zużyte? bo jeśli tak to faktycznie zostaje szukać nowy wysprzęglik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5555    0

Udało mi się jeszcze dzisiaj sprawdzić. W załącznikach jest wnętrze po odkryciu pokrywy. Wszystko jest mokre od lewej strony.

post-160466-0-80628200-1446921879_thumb.jpg

post-160466-0-41299300-1446921921_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

To sie regeneruje... Pęka ta guma osłonowa [harmonijka] dostaje sie syf na wysprzeglik i robi robote. Mi koleś to zrobił a 200 zł  jego uszczelniacze oczyiście...

Edytowano przez konrad82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5555    0

To sie regeneruje... Pęka ta guma osłonowa [harmonijka] dostaje sie syf na wysprzeglik i robi robote. Mi koleś to zrobił a 200 zł jego uszczelniacze oczyiście...

 

Czyli będzie trzeba rozpoławiać silnik? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

ja bym zainwestował w tubke silikonu :D a potem fure kasy żeby przez takie zaniedbanie, robić skrzynie biegów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

Taka rada.... Nie jeżdzij tym ciągnikiem bo jak sie sprzęgło zacznie ślizgać to tarcz Ci wydrze koło zamachowe i docisk..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Silnika nie trzeba rozpołowić tylko ciągnik :D. Ładne foty na których widać że harmonijka ok. więc wymiana uszczelniaczy załatwi sprawę chyba że po rozebraniu będą jakieś wżery jak pisze @konrad82 ale się z tym nie spotkałem, chociaż nie wiem co on tam naprawiał po za wymianą uszczelnień skoro one kosztują w tych granicach (200zł)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

uzupełnianie rys i polerowanie powierzchni.To pokazuje jaka marża jest na tych uszczelniaczach....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

tylko czy zawsze pompka nadaje sie do regeneracji? pewny nie jestem czy aby sam tego nie pisałeś w którymś temacie... że nie warto kupowac nawet tych zestawów... zreszą gołym okiem cieżko raczej stwierdzić czy obudowa pompki nadaje sie do zakładania nowych uszczelnień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

Ja tego nie pisałem ..Ale osobiście nową kupiłem za 500zł ,ciągnik z ładowaczem pracuje to troche sie tego sprzęgła używa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Miałem ten sam problem, lało sie to przy okazji wymiany kpl. sprzęgła założyłem nowy zestaw uszczelnień i po kilku miesiącach problem wrócił, tak że rożnie z tym bywa, nowy wysprzęglik ok 3tys zł mi powiedzieli a zamienników brak ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    399

Pytanie do tych którzy robili wysprzęglik: gdzie mniej więcej włożyc te 2 paski z zestawu uszczelniającego... http://agro-serwis24.pl/pl/p/Zestaw-wysprzeglika-sprzegla-MF-Massey-Ferguson-3060-3095-3900423M91/1258 Albo mój wysprzeglik jest jakiś inny albo ktoś wcześnej te 2 paski u mnie wywalił. Ciężko jakos zidentyfikowac miejsce ich osadzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Nie chcę cię wprowadzić w błąd ale gdzieś chyba słyszałem że jedne się naprawia i inne wymienia ale to nie pewna informacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×