weldmen97

Zetor 7211 problem z paleniem i dymieniem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
weldmen97    0

Witam. Tak jak w temacie Zetor 7211 cięzko pali gdy jest zimny. Po uruchomieniu silnika dymi na biało-niebiesko, że nie widac nic w garażu. Ciągnik słychac jak by nie chodzil na wszystkie gary. Jak poluzowałem kolektor wydechowy to dymił na niebiesko tylko z 4 cylindra. Sprawdzałem wtryski i jest dobry. Jakies 80 mtg temu zmieniłem mu pierscienie(na 4 cylindrze 1 był pęknięty). Gdy orałem po żniwach zaczął kopcic z odmy niebieskim dymem i pluc olejem. Od tego czasu tez ciezko pali. Czy moze znowu pękł pierscien? Co moze byc przyczyną tego dymienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weldmen97    0

Czemu by znów pękł? Jak zmieniałem pierscienie to 4 tulej była bardziej zuzyta niz pierwsze 3 na których było jeszcze honowanie znac. A moze to wina pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawel100474    5

To nie wina pompy tylko może to być słabe chłodzenie i się przegrzewa tuleja i pierścienie i dlatego pękaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    171

To masz do wymiany cale zestawy naprawcze i głowice do roboty. U nas było identycznie teraz chodzi idealnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weldmen97    0

Głowice były robione wcześniej. Był pęknięty pierścien na 4 cylindrze. Zmieniłem tulej razem z tłokiem, zrobiłem pompe wtryskową,wtryski i dymi nadal.Nawet gdy jest nagrzany na wolnych obrotach kopci na niebiesko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

A sprawdzałeś wystawanie końcówki wtryskiwacza  po włożeniu w gniazdo głowicy?  

Może być taka sytuacja ,że  tulejka wtryskiwacza jest za wysoko osadzona w głowicy ,wtryskiwacz  nie wystaje odpowiednio i rozpyla paliwo po ściankach tulejki.

Aby to dokładnie sprawdzić musisz zdjąć głowicę i włożyć wtryskiwacz i będziesz wszystko widział.

Sprawdź przedtem śrubokrętem czy czasem nie masz kilku podkładek miedzianych podłożonych w gnieździe. 

Fabrycznie nie montowali wcale  ale w praktyce  aby uszczelnić trzeba jedną cieniutką dać. 

 

O ile wszystko pozostałe jest w porządku tylko to przychodzi mi do głowy.

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez Darek1337
      Witam wszystkich serdecznie
       
      Zakupiłem zetora 5211 w super stanie, do drobnych prac polowych. Nie jestem jakimś gospodarzem, ale potrzebny mi jest i to do lasu i koło domu. 
       
      Jak już się z nim zapoznałem w 95% tak do tej pory nie jestem w stanie rozgryźć 2 rzeczy.
       
      Mianowicie, pod siedzeniem ( nad grzybkiem włączania blokady) jest mała plastikowa wajcha, nie mam pojęcia do czego służy ale mam wrażenie że ma związek z hydrauliką aczkolwiek nie wyczułem żeby po przekręcaniu dawała jakiś efekt. 
      Kolejną rzeczą jest wajcha tuż obok wajchy podnośnika i pompy hydraulicznej. Jest praktycznie pod siedzeniem. Nie ma żadnych oznaczeń, ale znalazłem że tam powinna być jakaś regulacja siłowa czy coś takiego, była i jest ustawiona w pozycji środkowej. 
       
      Czy mógłby mi ktoś to dokładnie wytłumaczyć do czego to służy kiedy tego używać a kiedy nie ? 
       
      Dziękuję za pomoc
    • Przez nokia01
      Witam wszystkich na forum. Mam problem i mam nadzieję że, mi w tym pomożecie. Zetor forterra  ma ciężko podczas prac z maszynami- brak mocy uciągu. Przebieg około 1700 mtg, nie kopci,zapala bez problemu.
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.