Skocz do zawartości

jak wyjąć dolny wałęk podnośnika 103.14 (wymiana tulei i uszczelniaczy) cieknie olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak wyjąć wałek dolny podnośnika na którym są osadzone czopy do ramion. Strasznie leci tam olej ze skrzyni a wymiana uszczelniaczy nic już nie pomaga bo tuleje są wyrobione. A może nie trzeba wyciągać tego wałka do wymiany tych tulei? proszę o pomoc!

Wklejam kilka zdjęć żeby było wiadomo o co chodzi.

post-29247-0-84023800-1356525276.jpgpost-29247-0-71681200-1356525175.jpg0_0_productGfx_211f3d1f669f862d51bf3dd68300_300_productGfx_eee70657535ebaeeb18a3

Edytowane przez laki911son6
Opublikowano

a po co pokrywe podnosnika??? masz schemat i masz odp jak rozebrac

Piotrek79 czyli nie muszę ściągać pokrywy podnosnika zeby wyciągnąć ten wałek? Rozbierałeś to kiedyś? Na schemacie nie ma żadnych zabezpieczeń jest na środku tylko ta dźwignia. Jesli wybije ten wałek w jedna stronę to ona mi gdzies tam nie spadnie? Jak to później złożyć?
Opublikowano

Zaznaczyć na wale dolnym punkt i na korpusie mostu . poniewaz nie pamietam czy wał na srodkowym frezie ma tylko jedna pozycje do włożenia czy nie ale moze sprawdzic i odpisze jutro. pozatym czasem uszczelniacz słabo sie wcisnie czy tez uszkodzi przy wkładaniu i bedzie sie olej sączył.

Opublikowano

siema nie chce zakładac nowego tematu, chce załozyc przedni tuz do swojej renówki 103.54 ona ma rame przez cały ciagnik do turai do niej by była przykecona ta rama od tuza, chce miec 700 kilo z przodu obciazenia czy nie bedzie za duzo?

Opublikowano

Dzięki koledzy. Zabiore się za to w najbliższym czasie. Z ciekawości rozbieraliscie to już? Dwa dni temu zrobiłem rewers dzięki kolegom z forum. Zostało mi ustawić zawory, zrobić ten wałek i tuleje przedniej osi razem z uszczelnieniem bocznych osiek

Opublikowano

Witam wymieniłem sam uszczelniacz bo sączył mi się olej  założyłem nowy i nadal się leje olej ten wałek ma luz  na tych tulejkach i chciałbym was zapytać jak ktoś rozbierał to? Czy można byloby się t dostać od spodu przez taki okrągły dekiel  czy trzeba górę  ściągać a  t za bardzo niema dostępu 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 5.11.2015 o 15:20, laki911son6 napisał:

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak wyjąć wałek dolny podnośnika na którym są osadzone czopy do ramion. Strasznie leci tam olej ze skrzyni a wymiana uszczelniaczy nic już nie pomaga bo tuleje są wyrobione. A może nie trzeba wyciągać tego wałka do wymiany tych tulei? proszę o pomoc!

Wklejam kilka zdjęć żeby było wiadomo o co chodzi.

post-29247-0-84023800-1356525276.jpgpost-29247-0-71681200-1356525175.jpg0_0_productGfx_211f3d1f669f862d51bf3dd68300_300_productGfx_eee70657535ebaeeb18a3

Witam. A czy ten dolny wałek podnosnika jest ruchomy? Jeśli tak.w jaki sposób go uruchomić. Problem leży w renault 95-12 mimo że górne ramiona maja duży zakres pracy to przy transporcie maszyn jest problem z wysokością podnoszenia. 

Edytowane przez lukasz12_kz
Opublikowano

Jak sie nie myle to dolny wałek nie odpowiada za wysokość podnoszenia, tylko podczas orki "siłowej". W mojej 133.54 i 103.54 zapinałem na najwyższym otworze i pług był pół metra nad ziemią, jak obnizyłem o 2 otwory to koniec pługa jest 2 metry nad ziemią.

Opublikowano

witam wszystkich podpowie ktoś jak  wyciągnąć ten wal  dolny podnosnika  czy trzeba ściągać plecak czy przez ten okrągły dekielek na dole  się zrobi model ciągnika to renault 110. 54  i chciałem eymienic tuleje i uszczelniacze

Opublikowano

Witam. Ja w tym roku na wiosnę robiłem taki remont w swoim 133.14. Wyjmij uszczelniacze i wałek wybij w prawą stronę stojąc z tyłu ciągnika i patrząc na podnośnik. Ja musiałem odkręcić mocowanie odciągu ramienia ponieważ wałek nie wyjdzie. Musisz wyciągnąć uszczelniacze bo w brew pozorom bardzo sprężynują i ciężko będzie wybić. Ja znaczyłem żeby ten wałek w takim samym położeniu włożyć bo chyba można by go było o ząbek czy dwa przestawić. Wybijasz później tuleje i gotowe. Do montażu tulei skleciłem prowizoryczny ściągacz którym starałem się równo i powoli osadzić tuleje.

Niestety u mnie mimo wymiany tulei i uszczelniaczy na oryginały po jesiennej orce z prawej strony pokazał się olej. Daje znać wypracowanie sprzętu u poprzedniego właściciela.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v