miron_ol

Ustawienie lini ciągu Lemken Opal 140

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Lemken
miron_ol    0

Witam, mam problem z ustawieniem pługa z tematu. Ciągnie mi ciągnik w zaoraną stronę , w jedną stronę idzie lżej niż w drugą a co najgorsze na skosach tak ciągnie że wyrywa z bruzdy jak ustawić linię ciągu w pługu 4 skibowym. Wiem że łączy ona punkt przecięcia się linii ramion dolnych ,przechodzi przez środek tylnej osi i właśnie w którym miejscu powinna przeciąć pług ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    79

położy z tyłu mają iść prosto za ciągnikiem W kierunku orki. musisz na moje skrócić ciegno bądź siłownik liniowania. W instrukcji nie ma tego? przejrzyj tematy o regulacji pluga, jest tam kilkanaście stron.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

Lemken ma ściśle związane za soba dwie regulacje osiowości i pierwszej skiby ,poczytaj temat "regulacja pługa "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

miron_ol    0

Czytałem te tematy , w moim lemkenie  nie tych śrub ja mam pług tego typu :
http://olx.pl/oferta/sprzedam-plug-4-skibowy-lemken-opal-140-CID757-ID99gKW.html#f9b110d3f1;promoted
tylko bez przed płużek .
Instrukcji też nie posiadam , może ktoś poratuje?

W necie jest instrukcja na stronie lemkena ale do nowszego typu właśnie z tymi śrubami.
Czy linia ciągu ma trafić na środek pługa ?, ale wtedy 4 skiby musiały by się mieścić w rozstawie tylnych kół! Przy trzech skibach bym się zgodził że na środek drugiej a jak przy 4 skibowym ?.Proszę o pomoc.

 

Czytając tą instrukcje http://lemken.com.pl/files/europal.pdf strona nr 5 , rys 1 i 2 można wywnioskować że cięgna dolne nie mogą być ustawione łańcuchami na jednakową odległość od koła. Żeby linią ciągnięcia trafiła na środek pługa to punkt przecięcia się linii dolnych ramion nie może być na środku ciągnika.Czy dobrze wnioskuję ?

Edytowano przez miron_ol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

@miron_ol źle wnioskujesz.

Linia ciągu prowadzi od punktu PZ do punktu Z i przy prawidłowym ustawieniu powinna przechodzić przez punkt M.

Popatrz tu:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/64848-regulacje-pługa/?p=1658549

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    617

a tej lini ciągu nie zmienia się na tych 7 otworach kolo 1 korpusu? bo pierwsza skiba t z samego przodu chyba na tych podłużnych otworach złapane 3 śrubami.. no chyba że tu trzeba belke zaczepową przesuwać bo wygląda na regulowaną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Tzn dobrze wnioskowałem , przy 4-ro skibowym pługu punkt Z nie będzie leżał na osi ciągnika.
Przy 3 skibowym może wyjść na osi.
Już wiem co i jak dziękuję

AlaCapone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

@miron_ol już wiesz o co chodzi?

Nieważne, gdzie wypada punkt ciągu! Ważne, żeby linia ciągu przechodziła przez punkt M (środek osi ciągnika). Aby to ustawić wsporniki boczne ramion dolnych muszą mieć odpowiedni luz.

Ten punkt ciągu może wypaść w osi ciągnika przy pługu 4 skibowym jeśli ciągnik będzie miał dość szeroki rozstaw kół.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miron_ol    0

Teraz już wiem gdzie robiłem błąd , miałem łańcuchy na sztywno :(
A jeszcze jedno pytanie cięgno górne jak jak w otworze pływającym to musi być na początku otworu (od ciągnika) i naprężone? Gdzieś czytałem że te cięgno ma za zadanie również dociążać tylną oś ciągnika (mniejszy poślizg).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

@miron_ol głównym zadaniem otworu pływającego (fasolki) jest wyeliminowanie wpływu nierówności terenu na głębokość orki - co za tym idzie sworzeń powinien być pośrodku otworu (najlepiej sprawdzić podczas orki, gdy pług pracuje już na zadanej głębokości).

Co do dociążania najlepsze rezultaty uzyskuje się, gdy koło podporowe znajduje się za pługiem, wtedy większość ciężaru pługa i siły działające na korpusy przenoszone są przez ramiona dolne ciągnika.

 

Bardzo istotny wpływ na poślizg a więc zużycie paliwa ma ciśnienie w oponach tylnych kół (jeżeli instrukcja nie podaje inaczej, to podczas orki można zejść nawet do 1,2 – 1,5 bar zależnie od producenta opon) oraz odpowiednie rozłożenie dociążenia ciągnika na poszczególne osie (przednia 40%, tylna 60% masy). Kolejna sprawa, która ma istotny wpływ na oszczędność w zużyciu paliwa jest dobranie optymalnych obrotów silnika (1600 -1900 obr/min zależnie od marki ciągnika) tak, aby zmieścić się w max momencie obrotowym silnika.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

Myślałem nad obniżeniem ciśnienia ,lecz nigdy tego nie praktykowałem ,zawsze mialem obawy że przy tak niskim ciśnieniu uszkodze opony podczas transportu pługa na pole ,bo siądą dość mocno .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

@Tomasz78 oczywiście w granicach rozsądku, bo dużo zależy od konkretnej opony, wagi pługa....

Jakie masz obecnie ciśnienie?

Dobrym rozwiązaniem w Twoim przypadku byłoby obniżenie ciśnienia po dojechaniu na pole, zaś po skończonej orce ponowne dopompowanie sprężarką do transportu.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

Nie, dolega całą płaszczyzną jak by co ,a jak w transporcie pługa to siadaja sporo .a ciężki nie jest ok.800kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

2 bary  ,a pola mam blisko .

 

Do transportu OK, ale w orce...

Jakiś za ciężki pług masz do swojego ciągnika skoro opony siadają przy takim ciśnieniu?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

właśnie że nie kupując szukałem lekkiego ,bo udzwig w rusku słaby mam  fakt 4 obrotowa ale lekka ,chyba że mam coś nie tak z zegarem ,i pokazuje zawyżone ciśnienie (przyznam  że to marketowy :( )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    617

Nawet w instrukcji 60tki, czy ursusa 5314 zalecają do pola 1atm co jest wg mnie za mało bo wtedy na feldze by ten traktor jechał a na dentki bym nie narobił... 1.5atm wg mnie w sam raz. Chyba żę masz opone z małą ilością płócien i temu sie tak zagina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    794

opona raczej ok Belshina  orginał od niego i sprawia wrażenie konkretnej .Z ciekawości zajrzałem do instrukcji i faktycznie producent zaleca od 1 do 1,2 w pracach o podłożu miękkim ,orka to 1,7 a reszta czyli maszyny cięzkie do 1,8  ,więc nie ma co sie rozpisywać ,jutro kombinuję inny zegar ,bo cos jest nie tak .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    617

ciśnienie jak ciśnienie....to widzisz kiedy jest OK, przecież nie dasz 1.2 jeśli opona miałaby sie łamać z boku przez to... ważne żeby było w obu oponach takie samo i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Narko
      Prosze o orietacyjna wycene pluga Huard TR65 na podstawie zdjec. 

    • Przez JD1052
      Witam, czy ktoś remontował/tulejował obrotnice w starym kvernie? Czy tam siędza tylko tuleje czy też jakieś łożyska? Rozebrałem ze swojego pługa i istniała tylko tylnia tuleja z tworzywa a przedniej w ogóle nie ma.. Czy z przodu ma być taka sama? I ewentualnie gdzie da sie to kupić bo narazie nic nie znalazłem, czy trzeba dorabiać i z jakiego materiału najlepiej?
       

    • Przez MF6180Dynashift
      Witam. Potrzebuję specyfikacji, ustawień zab. NonStop, wymiary od dłuta do ramy itp. pługa RabeWerk Star Avant Xd IV. Ktoś coś posiada. 
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam, chce zakupić nowy pług który by był kompatybilny z John Deere 6140R. 
      Ukształtowanie terenu głównie równy z nielicznymi wzniesieniami. 
      Klasa ziemi lekka 3-5, głównie przewaga 4, 5. 
      Zastanawiałem się nad Kverneland 4x50 obrotowy. 
      Ale może porwać się na 5 ? Dało by rade ?
      Proszę o pomoc, może jakieś konkretne modele pługów ? 
      Z góry dzięki i pozdrawiam. 
    • Przez Guzek82
      Witam wszystkich potrzebuje pomocy w sprawie części do pługa vogel&noot.
       
      kupiłem pług obrotowy 3 skibowy vogel&noot rok 95 typ 950ss cena była adekwatna do stanu lecz moim błędem było niesprawdzenie dostępności części zamiennych oryginalne są do sprowadzenia ale niestety nie na moją kieszeń, w agromach płozy i lemiesze są a ja potrzebuje piersi i odkładnice. Pytam więc czy zna ktoś może firme która produkuje tego typu części zamienne z przyzwoitą jakością? Za pomoc z góry dziękuje.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.