Polecane posty

Witam, wszystkich użytkowników serii 6200. Czy ktoś może potrafi skalibrować rewers i sprzęgło? poczytałem na forum trochę tematów lecz nic konkretnego nie znalazłem.

Ciągnik mam kilka miesięcy a sprawa wygląda tak ze jak włączę do przodu, to czuć delikatne szarpnięcie, a następnie ciągnik łagodnie ruszy, przy włączaniu do tyłu od razu delikatnie rusza posiadam MF 6280.

 

Czym może być spowodowane szarpniecie przy ruszaniu w przód? czyżby wymagał kalibracji a może już skrzynia jest częściowo wyeksploatowana?


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

U mnie w pracy są dwa takie. Jeden ma takie same objawy jak twój. U nas pompa hydrauliczna juz siada. A raczej siadła prawie do zero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No u mnie Pompa raczej ok, chyba że tam jest jeszcze jakaś pompa do sterowania słaba, bo ta od hydrauliki zewnetrznej, to ma sporą wydajność, bo do agregatu to muszę skręcać bo by chyba hydropak wyrwało i to na wolnych obrotach.

Zwróciłem uwagę ze czy go trzymię na wysokich obrotach czy na wolnych podnosi tak samo szybko


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

A widzisz. Jeszcze mi się przypomniało. Mamy też 6260 i w nim też to było tyle ze z trzy lata temu. To się okazało ze jakieś tarczki od tych polbiegow były już wytarte to skończyło się wymiana całej skrzyni bo było taniej jak remont. Opcji jest dużo bo jakis stopień zaawansowania juz w nich jest. W tym co pompa padła to widać też przy np wywrocie przyczepy. Ciężko ma podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

pompa jest 2 sekcja i wywroty to jedna sekcja a sprzęgło i wspomaganie druga wiec wywroty mogą mieć ciśnienie a skrzynia nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam procedurę mogę wrzucić w weekend.

 

Byłbym wdzięczny, bo jak na razie to bardzo delikatne szarpnięcie, ale może można by to usunąć w porę...


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    49

U mnie jest tak samo w 6290, ale to pewnie jest spowodowane że zazwyczaj jak się kogoś wyciąga lub coś ciężkiego chce się wyciągnąc to zazwyczaj do przodu i od tak tarczki się ścierają, jest tam parę innych rzeczy też.

 

Ale teraz będę wymieniał pompę hydrauliczną bo wujaszek mi zepsuł i teraz już się skończyła prawie ... dwusekcyjna jest raczej, zmienię też olej odrazu i napiszę, czy szarpnięcie do przodu zostało czy usunęła się ta wada ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Jak by były problemy jezykowe, to daj znać, pomogę. Dla autotronic 2 chyba nie ma procedury kalibracji? Wiec sprawdz czy masz autotronic3 (guziuk od automatycznej zmiany półbiegów i guzik od napedu i blokady z prawej).

 

Edit nie wiem dlaczego tak dziwnie pododawało, ale kolejność jest w nazwach plików.

post-1593-0-77013500-1446664614_thumb.jpg

post-1593-0-19915600-1446664624_thumb.jpg

post-1593-0-15107600-1446664640_thumb.jpg

post-1593-0-46907600-1446664648_thumb.jpg

post-1593-0-16628300-1446664661.jpg

Edytowano przez karolas123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusfm    2

Dzieki za pomoc napisze co i jak jak ogarnę temat
witaj jeśli ogarnoles temat kalibracji podziel sie jeśli mozesz bo u mnie jest to samo czyli szarpanie massey ferguson 6255 Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Banitasnk    0

Witam. 

 

Mam pewien problem. Mój MF 6290 przy puszczaniu sprzęgła delikatnie rusza, następnie zwalnia i mocno szarpie. Zarówno do przodu jak i do tyłu. Z rewersu rusza płynnie, tylko ze sprzęgła szarpie. W czasie jazdy przy zmianie biegów też szarpie przy puszczaniu sprzęgła. Wie ktoś co to może być?

Hydraulika działa poprawnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja sprzęgła powinna pomóc. W czasie kalibracji sterownik wyznacza sobie wartości zczytane z potencjometru i w ten sposób wie w jakiej pozycji jest pedał.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilKupis    1

Może ma ktoś przetłumaczony cały ten tekst (proces)  kalibracji, będę wdzięczny.

Edytowano przez KamilKupis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Kurde to kupa tekstu nie chce mi sie tego przepisywać na Polski, ale jesli jest Ci to pilnie potrzebne to moze w tym tygodniu znajde chwile usiąfe przy piwku i przeredaguje na Pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Wczoraj miałem chwilę czasu i przetłumaczyłem instrukcję na Polski. Można teraz bez problemu kalibrować. Załączam plik.

 

 

Do moderatora forum: Wiem, że nie pisze się posta pod postem. Jednak uważam, że ta treść jest na tyle pożyteczna, że pozwoliłem sobie na to ponieważ odświeży to temat. Proszę o nie sklejanie lub też inną metode załatwienienia sprawy by temat nie zginął.

Kalibracja Power Shuttle Massey Ferguson Serii 6200.pdf

Edytowano przez karolas123
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Banitasnk    0

Wielkie dzięki kolego. Masę roboty miałeś przy tym tekście...  Na pewno przyda się wielu osobą. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

W serii 4200 też się kalibruje rewers. Niby mi działa elegancko. Ale mam też serwisówkę i nie znalazłem nic na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

W serii 4200 nie było chyba elektrohydraulicznego rewersu tylko ręczny. Do serii 6200 na autotronic 2 tez nie ma opisu kalibracji wiec nie wiem jak to zrobić może znajdzie sie ktoś kto ma doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

W serii 4200 jest rewers eh od 2000 roku. Z regulacją czułości. Sam mam taki egzemplarz. Manetka wygląda podobnie jak w 4300 lub pierwszych 5400 z dwoma biegami pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Wiem, tak z ciekawości pytam. Póki co wszystko chodzi ok. Ale jak będę miał chwilkę zajrzę pod licznik do sterownika. Rozumiem, że chodzi o jakiś numer seryjny na obudowie sterownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj