Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Od czego zależy dobra kiszonka?

soltys48    315

Ryzyko a dlaczego?Zyto skosi ok 15 -max20 maja za dwa dni posieje kukurydzę-i co tak późno??Raptem max 2 tygodnie opóźnienia......a ile opóźnienia mają teraz siewy zbóż????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

no nie wiem czy w tym roku na 20 maja się wykłosi żeby skosić.masz miesiąc na koszenie jak mówisz.w tej chwili dopiero rusza wegetacja.w czerwcu to nie ma co siać,bo za puzno.sąsiad kiedyś zasiał początek czerwca to plonu z tego nie było.

jeszcze zależy jaka będzie jesień.jeśli będzie pogodna i ciepła to można ryzykować.

ja sieję wszystko na teraz.po życie nie sieję w tym roku.

QQ będzie siana w piątek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość peres100   
Gość peres100

Tak jak mowi soltys48 zyto skosi sie max 20 maj tylko pewnie nie zdazy sie wyklosic i bedzie troche gorszej jakosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

jeśli kosić nie wykłoszone to lepiej w cale.moim zdaniem żadnej wartości nie będzie miało.

kosić żeby się tylko bydło najadło,a rezultatów z tego nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

ogolnie zyto to jest zapchaj dziura przy bydle mlecznym jesli chce sie miec wyniki to co najwyzej dla jalowizny i jesli wy czekacie do wykkloszenia to lepiej wogole nie koscie .Najwyzsza wartosc ma koszone w fazie gdy pojawiaja sie pojedyncze kłosy w łanie wtedy sie kosi i po dwoch dniach zbiera przewiędnięte taka siano kiszonka z zyta ma sens kazde inne jest strata kasy Bo nakosic bezwartosciowej masy to mozna sobie miskanta olbrzymiego zasiac i bedzie jak znalazł :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    315

@matingus cz TY kiedykolwiek robiłeś kiszonkę z żyta???

Zyto powinno się kosić przed jego pełnym wykłoszeniem ponieważ później kosisz słomę a nie zielonkę...no ale jak ktoś woli karmić żytnią słomą to polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

kiedyś robiłem teraz zaniechałem,wolę skosić owies.po moich doświadczeniach widzę że kiszonka z owsa jest lepsza niż z żyta.

wiadomo jest tego mniej,ale pasza super,bydło przepada za tym.

u nas w rejonie nastała metoda robienia kiszonki żyta w baloty.

koszenie,więdnięcie,prasa rotor.widziałem nie żle to wychodzi.

a jaka u WAS metoda robienia kiszonki żyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi25    0

to nie temat o zycie, a o kukurydzy. Kukurydza siana na kiszonkie po 20 maja. Jakie FAO, ponizej 200? 160? 180?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

na pewno FAO poniżej 200 musi być.zależy też od pogody, jak będzie ciepło i trochę deszczu to urośnie.

a odmiany to już od was zależy jakie będą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość peres100   
Gość peres100

Mam Maïsadour Mas 11.F

FAO 200-210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotek0    1

Ułan i Vitras urosną bardzo wysokie.Miałem to i to ,Vitras miał ze 4 metry ,tyle że z nich jest masa ale nie energia .Szkoda ciągnika i sieczkarni na taki materiał.W tym roku LOBER i SAN.W zeszłym roku z 3.5 ha była pryzma 50-6 metrów ,folia 50-10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian40000    85

pionier w tym roku się nie popisał. Miałem zamówione a98 i t83. Nasiona a98 dotarły dzień przed sianiem po kilku telefonach. T83 wogóle nie przyszła. Co ciekawe zostało mi pół paczki a98 z tamtego roku nasiona były całkiem inne duże i grube a ta co teraz przyszła małe i cienkie. Paczka w tamtym roku ważyła ponad 30kg a teraz mniej niż 20kg. Zobaczymy co z tego wyrośnie. Kupiłem też paczkę dumki będzie porównanie.

Edytowano przez damian40000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

damian to dziwne co mowisz a gdzie zamawiałes? A98 w ubieglym roku u mnie miala 228g masa 1000 nasian a w tym roku jest sporo grubsze az pozniej sprawdze ale cos okolo 300g jesli pamietam paczki sa duzo wieksze i ja co zamowilem to mi przywiezli juz chyba poltora miesiaca temu i biore juz chyba od 2006roku i naprawde zlego slowa nie moge powiedziec zawsze bylo wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel20    49

@komodo do nas tez przyszła P8488 zaprawiana mesurolem, choć zamawiana była zwykła.

Takie pytanie czysto teoretyczne: odmiany typowo kiszonkowe takie jak np własnie P8488 i skoszenie ich na ziarno, jakie są przeciwwskazania (ciężko się młócą, za duża wilgotność przy zbiorze)?

Edytowano przez Pawel20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

no to akurat traktyje jako plus :) jezeli ktos daje cos bez dodatkowej oplaty to trzeba sie cieszyc a jesli chodzi o to czy kiszonkowa nadaje sie na ziarno to oczywiscie nie ma przeciwskazan jakis wiekszych(pod warunkiem odpowiedniego Fao ) no i teoretyczniue moze oddawac poprostu wolniej wode bo w druga strone ziarnowa na kiszonke moze byc np bardzo slaba strawnosc i wtedy to juz jest powazny minus albo malo energi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

U mnie tez juz qq z pioneera ponad miesiąc czeka na siew, więc bardzo dziwne ze tak pozno przywiezli i to jeszcze po przypomnieniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian40000    85

kupowałem w tym samym miejscu co rok temu i wtedy normalnie zimą przyszła a teraz podobno pionier nie przysyłał go i dlatego nie rozwozili a jak wkońcu przyszły to inne odmiany niż były zamówione. W tamtym roku a98 była bardzo ładna może i teraz tak będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

no ja sprawdzilem w ubieglym roku A98 miala 256 mase a w tym jest 329g takze spora roznica jest no to ze bedzie ladna to akurat jest pewne bo juz kilka lat ja sieje i zawsze sie udaje wzgledem innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

Ciekawe od czego to zalezy ze niektore odmiany zaprawiaja dodatkowo mesurolem a inne nie. U mnie H20 i F58 sa standardowo zaprawione MAXIM XL, waża odpowiednio 255 i 250g.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz8223    0

a ja mam pytanie kupiłem siewnik i jest ustawiony na 70 cm redliny i na 12 cm miedzy kukurydza to daje jakies 114 tys nasion na ha . zawsze siałem na 65 i 15 cm .. na kiszonke co sądzićie o tym pierwszym ustawieniu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    315

Panowie wystąpił problem-a mianowicie podczas siania kukurydzy coś się porąbało z siewnikiem i wysiane zostało ok 60-65tyś ziaren na hektar........Co teraz począć z takim fantem??Istnieje możliwość dosiania jeszcze raz?Czy od razu kasacja uprawy i od nowa kompletny siew.....Miał ktoś podobny problem???

Proszę o możliwie szybką odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    175

a kiedy siałeś ? jak wczoraj lub w środę to ustaw sobie siewnik tak aby po sumowaniu wyszło tyle ile chciałeś i siej jutro 10 cm obok wcześniejszego rządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariox    2

to zależy na co siałeś czy na ziarno czy kiszonke i na jakiej ziemi, policzy czy Ci się oplaci jeszcze raz uprawiać i sieć koszt nasiona też nie są tanie, wczoraj rozmawiałem z wujem i mówił że on siał na słabej ziemi 83tyś, ja bym chyba zostawił a przynajmniej jakąś cześć tak do doświadczenia, mała obsada wcale nie oznacza małego plonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel20    49

Tym bardziej, ze ludowe mądrości i przysłowia z zimy mówią o suchym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×