Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Od czego zależy dobra kiszonka?

komodo    89

a badałes moze parametry?bo ja z glownie A98 chociaz byly tez inne ale glownie ona z 9ha jakie skosiłem 7 to byla A98 to energia wyszla super 6.86Nel MJ/kg S.M a w tym roku wlasnie tez zamowilem ta A79 i F58 oraz jeszcze 3 inne tez z pioneera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    2

Witam. Może mi ktoś poleci jakąś Polską odmianę ale na v klasę ziemi. Mam zamiar zasiać pięć ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KARGO    80

a badałes moze parametry?bo ja z glownie A98 chociaz byly tez inne ale glownie ona z 9ha jakie skosiłem 7 to byla A98 to energia wyszla super 6.86Nel MJ/kg S.M a w tym roku wlasnie tez zamowilem ta A79 i F58 oraz jeszcze 3 inne tez z pioneera

Możesz podac skrobie, SM i strawność bo chciałbym do swojej porównać zeby okreslić mniej wiecej NEL bo nie mam wyliczonej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damian40000    85

Witam. Może mi ktoś poleci jakąś Polską odmianę ale na v klasę ziemi. Mam zamiar zasiać pięć ha.

polecam ci cyrkn to sprawdzona odmiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karror830    3

a badałes moze parametry?bo ja z glownie A98 chociaz byly tez inne ale glownie ona z 9ha jakie skosiłem 7 to byla A98 to energia wyszla super 6.86Nel MJ/kg S.M a w tym roku wlasnie tez zamowilem ta A79 i F58 oraz jeszcze 3 inne tez z pioneera

Nie badalem, lecz zamawiając upomnailem sie ze chcialbym aby zrobili analize kiszonki i maja dzwonic.

Ogolnie w tamtym roku mialem na rownej ziemi 3 jednostki a79 i 2 T13. Lecz na gorach zboze wymarzlo, liczylem ze moze jeszcze jakos odbije i cos z pszenicybedzie lecz muaialem skasowac i siac qq a ze bylo juz pozno bo by l juz marzec to i wybor maly. Chcialem zgrac sie z A79 ktora ma Fao 270 to szukalem cos podobnego zeby ciac za jednym razem, i kupilem CLARICE, wysokosc ok 2,8-3 m lecz energi malo, jak krowy dostana tej samej ilosci tylko Clarice to od razu mleka mniej, ogolnie taka "zdrewaniala",

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    2

A polecacie subito na piątą klasę? W tym roku pięknie mi kuku zasuwała do czasu aż zrobiło się sucho i momentalnie stanęła.Kolby nie do końca były dolane ziarnem. Pola mam mocno nawiezione obornikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Subito jest bardzo dobra odmiana na gleby lekkie czyli na V klasie będzie dobra. Tylko to już polska odmiana nie jest i wiadomo trochę drożej wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    2

Fakt 80 tyś ziaren subito kosztuje 431 zł, a np reduta 159 zł za 50 tyś sztuk. Kupię ze dwie porcje subito i zobaczę czy będzie duża różnica.Jeżeli faktycznie będzie duża różnica to w przyszłym roku zasieję samą subito. A tą drugą to jaką wsiać? Może redutę? Słyszałem o niej parę dobrych opinii. O cyrkonie nie za dużo słyszałem. W opisie odmiany napisane jest: Typ gleby: żytnio-pszenno-buraczany. No to raczej nie na piątą klasę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grześ    3

Uważajcie na smolickie odmiany lubią mieć głownie. Mi opoka w tym roku ładnie dała ale w kopcu pojawiają się zielone plamy pomimo że wideły problem wbić. W tym roku Subito, lg3232, lg30306 coś z euralis pewnie splendisa i czeszke celuxa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian40000    85

u mnie jest mozaika gleby na jednym kawałku często jest od 3 do 6 klasy i cyrkon najlepiej z polskich wychodzi.

Edytowano przez damian40000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

Siał ktoś odmiane Ułan, jak się sprawuje. Według mnie Reduta nie jest zła...

ja chyba miałę tę odmianę, wyrosła ładna nawet na piachu, nie odstawała od Coxximo z RAGT i ładniejsza od saaten unio Rota ale mimo wszytsko sieje w tym roku tylko KWS i Pioneer, po analizie kiszonki nie warto zaoszczędzać te 100 zł na ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eMWu    484

Mocno kiszonka z ułana odstawała, że z niego rezygnujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

Ja w tamtym roku siałem Silien z osewy, pioniera 39T84 i Reduta. Badania kiszonki jeszcze nie robiłem wiec wiele nie mogę powiedzieć ... Mnie się wydaje że najważniejszą sprawą w odmianach zagramanicznych jest umiejętność doboru odmiany do warunków klimatycznych i gleby....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja sie zdecydowałem na kukurydze niemieckiej hodowli Caussade, odmiane Pravor FAO 230. Zobaczymy co urośnie. Ktoś to siał już? Droga jak diabli (zaprawiana mesurolem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eMWu    484

Droga jak diabli (zaprawiana mesurolem).

 

A dokładnie ile jednostka kosztowała? Ile kosztowałaby bez zaprawienia mesurolem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

A dokładnie ile jednostka kosztowała? Ile kosztowałaby bez zaprawienia mesurolem?

60 kosztuje zaprawa mesurolem na jednostke 80 tys ( w dalgety mają po 80 tys a w caussade po 50tys) a jeśli chodzi o cene ziarna to jednostka 80 tys kosztuje około 380 netto. To jeszcze i tak znośnie bo jak patrzyłem Frankee wychodzi coś około 480-500zł, tylko że Frankee to FAO 280 a na moich słabszych glebach to 240 mi starczy a nawet 230.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

oplacona faktura za kukurydze na 2013 rok ceny brutto za jednostke Pioneer(80tys) Monsanto (50tys)

Pioneer:

A98 - 400.37zl

P8488 - 488.25zl

F58 - 498.02zl

A79 - 517.55zl

P9027 - 517.55zl

Monsnto:

DKC 3398 - 299.25zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolu    1

Zamówiłeś bardzo dobre odmiany, będziesz zadowolony, ciekawe jak P9027 wyjdzie bo to nowość i w Polsce jej nie było nawet na doświadczeniach, ale w katalogu wygląda bardzo obiecująco, byłoby fajnie gdyby była jeszcze dostępna bo ludzie się pytają o nią cały czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    89

tez jestem jej ciekaw wlasnie bo w katalogu rzeczywisci wyglada bardzo dobrze no niektorych z tego co wiem juz nie ma bo brakło nasion ale ja zamawiałem cos okolo 20 grudnia a teraz oplacałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KARGO    80

Ja zamówiłem 19 jednostek Tourana na kiszonke i 3 Amadeo 2 Ricardinio 2 Ambrosini na ziarno te dwie ostatnie niby juz niedostepne ale pare worków sie gdzies znajdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×