wilczur

Instalacja władimirec

Polecane posty

mtracz    76

Proponuje najpierw zapoznać się z przepisami kiedy używa się "koguta". Bo potem na ulicach widać, że to chyba tylko dla szpanu.

 

A z tymi przewodami z demontażu to akurat można znaleźć bardzo przyzwoite, ale trzeba patrzeć na przekrój przewodów bo w nowych samochodach to też są małe, oraz stan izolacji. I mamy już wiele przewodów zakończonych końcówkami.

A z tą śniedzią to bym nie przesadzał, gorsza jest czarna miedź. Ale jak się umie to się pięknie lutuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Proponuje najpierw zapoznać się z przepisami kiedy używa się "koguta". Bo potem na ulicach widać, że to chyba tylko dla szpanu.

 

A z tymi przewodami z demontażu to akurat można znaleźć bardzo przyzwoite, ale trzeba patrzeć na przekrój przewodów bo w nowych samochodach to też są małe, oraz stan izolacji. I mamy już wiele przewodów zakończonych końcówkami.

A z tą śniedzią to bym nie przesadzał, gorsza jest czarna miedź. Ale jak się umie to się pięknie lutuje.

Nie przekreśliłem całkowicie opcji wiązki od samochodu, można się pobawić i wybrać jakiś przyzwoity odcinek który nada się na instalacje tylko pytanie ile zarządzają za nią na szrocie. Co to jest czarna miedź? wybacz nie jestem takim dobrym elektrykiem jak ty ;) Jaki przekrój muszą mieć kable do lamp przednich (mijania, drogowe) aby się nie topiły ?

Edytowano przez UrsusFan1222

W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Edytuj posta i nie cytuj posta poprzedzającego, bo za to są punkty, ale nie na zakupy :P

Czarna miedź jest w rzeczywistości czarna po odizolowaniu.

Przekrój przewodu do oświetlenia to minimum 1,5mm2. Dużo zależy jeszcze od odległości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr697    1

matracz ; no tak, może mu i utrudnimy, ale każdy schemat daje jakieś rozwiązanie. Ja do połączenia instalacji w moim władku (bo mam połączenia przez przekaziniki) wzorowałem się na instalacji od poloneza, da się to zrobić, tylko trzeba troszke pomyśleć a nie od razu załamywać się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niuniek1996    9

Kup instalację od C-330 połowę mniej kabli, kolega ma właśnie w T-25 od C-330 :)

 

problem rozwiązany, więc propozycja zbędna

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Same kable bez zegarów i przełączników.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest to kompletna instalacja do władka ale jest bardzo tandetnie wykonana przewody są cieńsze od oryginalnych w ciągniku i jeżeli twoja instalacja nie wymagała by wymiany we władku tylko lekkiego remontu, podklejenia tu i tam to nie wypruwaj starej i nie zakładaj tej nowej wiem bo przerabiałem ten temat a jeżeli lubisz piwo i majsterkowanie nie boisz się napięcia 12 V i ogarniasz temat to kup odpowiedniej grubości przewody i sam zrób instalację krok po kroku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Pisałem juz wcześniej ale powtórzę, zrób instalacje ze schematu od c360, A jak znasz troche elektryke to sam porobisz światła,kierunki, itd na wzór samochodowej,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusWadek    0

Dzisiaj wstałem odpaliłem t25a2 i chcialem właczyć swiatła ale niedziałaja nic czasami od czasu do czasu palą sie ale nic tak jak stacyjka czasami działa czasami nie prosze o pomoc :( :( :( :( :( :( :( :(

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karo23    0

Sprawdź przewody świateł pod kątem prądu i masy, przy stacyjce też warto by sprawdzić. Tez mam władimirca i miałem też parę lat temu problem ze światłami, czasem ledwie świeciły a czasem w zero odzewu. Po rozebraniu deski okazało, że styki i skrętki były mocno zaśniedziałe nawet trochę skorodowane, ale tak było w moim przypadku, nie wiadomo jak u Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karo23    0

Najlepiej przestudiować schemat instalacji i posprawdzać te przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Czy nie można było zadać tego pytania w już istniejącym temacie, np tym o elektryce, lub "pytanko T25" ?

Zgłaszam raport.

 

Poza tym, Kolego sprawdź i wyczyść bezpieczniki, poleć po zasilaniu czyszcząc połączenia aż do amperomierza, musi działać


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiekj24    0

Witam biorę się za instalację nabytego ciągnika do wymiany kilka przewodów, nie będę wymieniał całości dobre kable zostaną.

Mam pytanie odnośnie 2 elementów z przeczytanego tematu wynika iż pierwszy el. to od świec żarowych, chcę się upewnić.

Drugi element od czego?

post-125648-0-99430900-1396114082_thumb.jpg

post-125648-0-79887000-1396114091_thumb.jpg


surfcasting.cba.pl Wędkarstwo morskie i z plaży.

@Jaworski_K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy element to przekaźnik włączania rozrusznika a drugi to relje błokirowki czyli przekaźnik blokady włączenia rozrusznika kiedy silnik już pracuje. W efekcie - jak silnik już nabierze obrotów rozruszmik sam się wyłączy mimo przytrzymywania kluczyka w położeniu rozruchu. Przekaźnik blokady zasilany jest prądem przemiennym z alternatora ( starego typu z zewnętrznym regulatorem ) doprowadzonym dwoma przewodami w niebieskiej izolacji. Ma pod pokrywą mostek prostowniczy z cztersch diod. Dodatkowa funkcja tego przekaźnika, to włączanie lampki ładowania a raczej sygnalizacji zerwania paska, bo wartość prądu ładowania wskazuje amperomierz. Bardzo dobrze, że nie wymieniasz starej instalacji na nową. Nowa nie dorówna starej przekrojami przewodów i jakością izolacji. Mam T25 z roku 1976 z przebiegiem 12000 MTH i prawie w oryginale z wyjatkiem części normalnie zużywajacych się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prawie dobrze mówisz, z tym że w rozruszniku wcześniej zadziała sprzęgło jednokierunkowe niż to ustrojstwo. Zresztą nigdy nie było to przeznaczone do limitowania czasu pracy rozrusznika, tylko do uniemożliwienia włączenia go kiedy silnik pracuje i alternator jest wzbudzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiekj24    0

Jeśli posiadam taki rodzaj alternatora jak na zdjęciu to tego urządzenia z drugiego obrazka nie muszę podłączać z tymi dwoma niebieskimi przewodami tak?

post-125648-0-69021900-1396162846_thumb.jpg


surfcasting.cba.pl Wędkarstwo morskie i z plaży.

@Jaworski_K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawie dobrze mówisz, z tym że w rozruszniku wcześniej zadziała sprzęgło jednokierunkowe niż to ustrojstwo. Zresztą nigdy nie było to przeznaczone do limitowania czasu pracy rozrusznika, tylko do uniemożliwienia włączenia go kiedy silnik pracuje i alternator jest wzbudzony.

 

Tu nie masz racji Kolego. Zadziałanie sprzęgiełka jedokierunkowego nie powoduje odłączenia prądu zasilającego włącznik elektromagnetyczny. Sprzęgło sprawne zapobiega tylko rozwaleniu (najczęściej) głowicy rozrusznika. To ustrojstwo działa równolegle ze sprzegłem i bez zwłoki. Nie pozwala też na włączenie rozrusznika przy pracującym silniku i co oczywiste wzbudzonym alternatorze.A poza odpowiedzią : instalacja elektrycznaT25 jak na owe czasy (lata siedemdziesiąte XX wieku) była bardzo nowoczesna i wykonana z doskonałych materiałów bez naciąganej oszczędności. Dziwię się tym, którzy dla jakiegoś przyniszczonego kabla wypruwają oryginalną instalację i w to miejsce wciągają badziewie, o zaniżonych skandalicznie przekrojach, dostępne w handlu za kilkadziesiąt złotych.

 

Jeśli posiadam taki rodzaj alternatora jak na zdjęciu to tego urządzenia z drugiego obrazka nie muszę podłączać z tymi dwoma niebieskimi przewodami tak?

To już jest nowszy typ alternatora z wbudowanym regulatorem. W tym układzie zbędny już będzie RB. Blokowanie włączenia rozrusznika zrealizuje przekaźnik RS połączony z tą cieńszą (M5) śrubą zaciskową na alternatorze z wykorzystaniem jednego przewodu z tych niebieskich. Zaświecanie lampki ładowania też odbywa sie bez udziału przekaźnika RB. Pociagnij na schemacie kolorem po kreskach przewodów, to bardzo ułatwi zrozumienie połączeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czy ja gdziekolwiek napisałem, że zadziałanie sprzęgła odłączy napięcie? Chodziło mi tylko o to, że zanim alternator się wzbudzi i rozłączy rozruch to silnik już i tak będzie miał większe obroty niż rozrusznik i zadziała sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj