wilczur

Instalacja władimirec

Polecane posty

wilczur    2

Witam, zakupiłem nową instalację do ciągniczka, wyprułem wszystkie stare kable i na ich miejsce pozakładałem nowe wiązki.

 

Pozostało mi tylko wszystko podłączyć pod maską i na końcówkach wiązek ale zatrzymałem się na 2 elementach i chciałbym się upewnić czy dobrze chcę to podłączyć.

 

Kabelki oznaczone literkami ABCD i czerwone cyferki 1234 powinny być połączone tak:

 

1-A

2-B

3-C

4-D

 

imag0510p.jpg

 

startiaku.jpg

 

 

Oraz co to jest za element, gdzie go podłączyć i do czego służy?

imag0511l.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Potajtany    0

Co do pierwszego elementu to nie jest on aż tak potrzebny,zabezpiecza on by nie spalić stacyjki oraz w czasie gdy mamy odpalony silnik nie włączyć rozrusznika,

drugi element jest od grzania świec żarowych, jeśli nie korzystasz z grzania to nie musisz tego podłączać,

 

Na twoim miejscu zakupił bym wiązke od c360 albo samemu zrobił na jej wzór,o wiele prosciejsza i mniej kabli,

Edytowano przez Potajtany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczur    2

Kupiłem już ruską instalację więc zostanie ruska, nie będę tego zmieniał.

 

Nie mam stacyjki tylko będzie podłączony zwykły starter, a że zdarza mi się czasem zawadzić o niego nogą to by sie przydało takie zabezpieczenie tak więc podłączę, tylko pytanie czy dobrze zamierzam to zrobić.

 

Co do świecy żarowej to faktycznie nie używam ale skoro już robię instalację to będę chciał ją z czasem uruchomić. Jakie zadanie ma ten element i jakim numerem jest oznaczony w tym schemacie, dobrze myślę że 45?

f1badv.jpg

Edytowano przez wilczur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Potajtany    0

Przekaźnik rozrusznika dobrze podłączyłeś.

 

Ten rezystor to nr 45,

Jak masz schemat to raczej podłączenie juz jest proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczur    2

Jakiej grubości powinny być te grubsze kable na schemacie? Ten który idzie od alternatora do amperomierza, potem do akumulatora i bezpieczników, oraz ten od amperomierza do stacyjki i potem do świecy żarowej? Jakiej wielkości idą tam prądy?

Bo mam obawy że w tej instalacji co ją kupiłem to są trochę zbyt cienkie...

Edytowano przez wilczur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

ładowanie około 30A tyle, ile na zegarze pokazuje. Świeca, to około 50A

To Twoja elektryka, więc jeśli uważasz, że przewody są za cienkie, to daj grubsze


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Przewody użyte w instalacji 1,5 2,5 4 6mm2

Przeczytałem ze schematu. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilczur    2

mtracz- czyli to oznaczenie w niektórych miejscach na schemacie np K-4 to grubość przewodu

 

Nie miałem pojęcia co to oznacza.. dzięki za podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam :)

Mam pytanie dotyczace podkrecenia ładowania alternatora :) w ktorą stronę mam krecic tą sróbką zeby zwiekszyć ładowanie ?? bo mam teraz 13.3- 13.5 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

W stronę znaku Z zima.

Po prostu zaczynasz kręcić i obserwujesz jak zmienia się napięcie i korygujesz w prawo-lewo, aby uzyskać właściwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nie. To działa jak włącznik. albo wkręcamy do oporu, albo wykręcamy.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam pytanie ile kosztuje cała instalacja elektryczna do władymirca T25A2 bo mi się 2 miesiące po remoncie spaliło wszystkie kable.

Chodzi mi o cenę tych wszystkich kabli(bez robocizny)

Proszę o szybką odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D

 

A robicizna nie wiecie ile kosztuję :D

Bo patrze juz ze 1,5 godziny na necie i znaleść nie umiem...

Może ktoś robił już to i wie ile biorą około za założenie ??!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Niby instalacja niskonapięciowa i ryzyka porażenia nie ma, ale skutki niedokładności spowodowane % mogą być tragiczne jak i problemy z prawidłowym działaniem.

Najłatwiej kupić gotowe wiązki, ale przekroje przewodów użyte w niej są mniejsze niż były w oryginale. Nie wróży to dobrze tej instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr697    1

Dzięki :D

 

A robicizna nie wiecie ile kosztuję :D

Bo patrze juz ze 1,5 godziny na necie i znaleść nie umiem...

Może ktoś robił już to i wie ile biorą około za założenie ??!

Troche chęci i nic trudnego jak masz nową instalację, możesz się wzorować na schemacie instalacji od C 330, albo C360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Troche chęci i nic trudnego jak masz nową instalację, możesz się wzorować na schemacie instalacji od C 330, albo C360.

 

Instalacja dedykowana czyli wszystkie przewody cięte i zarabiane są na wymiar to jak ma się wzorować na schemacie Ursusa?

Autor tematu nie bardzo się na tym zna to jeszcze mu utrudnijmy.

Do tej instalacji jak i ciągnika używa się oryginalnego schematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Jeśli czujesz się na siłach to zrób własna instalacje według schematu z ursusa c360. Jest o wiele prostsza i ma mniej kabli,przewody możesz kupić na złomowiskach albo szrotach samochodowych.Nie ma co ukrywać ale te gotowe wiązki sa z jak najcieńszych przewodów, Osobiście szkoda mi by było wydawać ok 100 zł na taką niskiej jakości wiązkę.

Pozdrawiam Mikua

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

To żeś mu doradził z tymi przewodami ze złomowiska.

Gotowe wiązki nie są najgorsze,podstawa trwałości to porządne przymocowanie a nie wiszące i ocierające się o nadwozie kable.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

To żeś mu doradził z tymi przewodami ze złomowiska.

 

Możesz uzasadnić swoja wypowiedz? bo takie bezsensowe odpowiedzi niż nie znaczą.

 

I sadze ze raczej nie miałeś styczności z gotowymi instalacjami,w których urywają się konektory albo przewody przy nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Jeśli czujesz się na siłach to zrób własna instalacje według schematu z ursusa c360. Jest o wiele prostsza i ma mniej kabli,przewody możesz kupić na złomowiskach albo szrotach samochodowych.Nie ma co ukrywać ale te gotowe wiązki sa z jak najcieńszych przewodów, Osobiście szkoda mi by było wydawać ok 100 zł na taką niskiej jakości wiązkę.

Pozdrawiam Mikua

Bardzo fajnie się lutuje lub pobiela stare kable które są przeważnie zaśniedziałe :lol:


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po ciągniku rozfrowadzić wiązki to banalne (znajdź sobie schemat) a najgorzej będziesz miał pod tym panelem pod szybą bo tam jest w h.. kabli:D

ps.co myslicie o kogucie we władku?;)

 

I skompinuj sobie próbówkę bo będzie niezbędna przy podłączeniu;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Kogut we Władku jak i w każdym ciągniku jest potrzebny. Sam myślę o kupnie jednego do dwóch ciągników, co prawda trzeba będzie przekładać ale to zawsze 120zł w kieszeni.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj