Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Lampy

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wymień lampy i będzie po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczygel18    1

Oryginalna ledowa lampa wesmana kosztuje 360 zł sztuka ...chinol 60zł wiec może warto poszukać jakiegoś  alternatywnego rozwiązania....a z doświadczenia wiem ze te"oryginalne" niczym nie są lepsze. Mam 8 lam ledowych w tym dwie u góry koło radia świeżo założone i powodują szumy w radiu, antena bardzo blisko, te które założyłem wcześniej nie robiły tego. Zaznaczam ze tylko kiedy radio jest uruchomione powstają szumy i włączone ledy.

 

Proszę o merytoryczna podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

...a z doświadczenia wiem ze te"oryginalne" niczym nie są lepsze. 

No właśnie, że są. Nie zakłócają odbioru radiowego. Wymień lampy na porządne i problem zniknie. I to jest jedyna merytoryczna odpowiedź dla Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

romek6340    203

Oryginalna ledowa lampa wesmana kosztuje 360 zł sztuka ...chinol 60zł wiec może warto poszukać jakiegoś  alternatywnego rozwiązania....a z doświadczenia wiem ze te"oryginalne" niczym nie są lepsze. Mam 8 lam ledowych w tym dwie u góry koło radia świeżo założone i powodują szumy w radiu, antena bardzo blisko, te które założyłem wcześniej nie robiły tego. Zaznaczam ze tylko kiedy radio jest uruchomione powstają szumy i włączone ledy.

 

Proszę o merytoryczna podpowiedzi

Wesman czy Wesem? Który model za 360 zł? Bo za tą cenę to są 3 po 1500 lm z Wesema, a najmocniejsza 2500 lm ok. 200 zł. 

 

I odnośnie lamp z Wesem-a jaką one mają barwę światła? Przeglądając filmy czy zdjęcia wygląda na biały lekko zimny. Przynajmniej nie wpada w niebieski jak w chinolach tylko jak rzeczywiście na żywo wygląda? Na stronie producenta w zależności od modelu podają 5500-7000 K czyli i tak nic nie wiadomo, taka rozbieżność...

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczygel18    1

owalna bądź jajo zależy kto jak to nazywa....co do wcześniejszego postu najprościej kupić drogo i wygodnie ale wyzwaniem jest kupić tanio i dołożyć coś od siebie..... fachowiec nigdy nie mówi ze nie można....po prostu niechce....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hemi    16

Z tymi lampami Wesema to są jaja. Mają jakiś bubel, przynajmniej te 2000lm. Wziąłem 8 sztuk, trzy świeciły 5 sekund!  jedna- 5 minut a dwie koło 4 godzin.  Dwie ostatnie dopiero założyłem, zobaczę jak długo. Wezmę na próbę jeszcze 3000lm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

romek6340    203

No właśnie na przyszły sezon min 4 sztuki planuje kupić i Wesem wydawał się pewny. 

Reklamowałeś je? Nie robili problemu?

 

W ogóle za tą cenę to powinno być zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, bo pewnie dobrze je podłączałeś?

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hemi    16

Nie odważyłem się spróbować odwrotnie podłączyć, choć nie pamiętam żeby pisało na pudełku że odwrotna polaryzacja = zniszczeniem lub utrata gwarancji. Nie robią problemów, Mimo wszystko zaryzykuję jeszcze z 3000lm bo te ledy świecą bardzo przyjemnie, ciepłą barwą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczygel18    1

Ja rozwiązałem szum radia żarówka podłączona szeregowo szumy znikły.( podziękowania dla panów z elektrody)

 

mam od 2 lat 6 sztuk halogenów ledoweych chinole za parę groszy działają.....

 

po co przepłacać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

romek6340    203

Odnośnie polaryzacji to właściwie teraz jak patrze na stronie Wesem-u jest tylko, że wymaga prawidłowej. Gdzieś u jakiegoś sprzedawcy z takim stwierdzeniem musiałem się spotkać więc nic pewnego.

Co do ceny to dobrej lampy za 50 zł się nie kupi. Markowa dioda połowę ceny kosztuje... zresztą po przygodach z latarkami wiem że nic świecącego w tej cenie nie ma.

Te tańsze mają przeważnie strasznie zimną barwę wpadającą w niebieski. Gorzej widać szczegóły i męczy wzrok. Musi być neutralna lub lekko ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PronarRafal    0

Witam dołączam się do tematu bo też stoję przed zakupem LED`ów i nie mam bladego pojęcia jakie kupić :( . Co rozumiecie pod pojęciem "dobre lampy" ? podajcie przykłady LED`ów które warto kupić w miarę rozsądnej cenie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


AgroTuning    5

Ja rozwiązałem szum radia żarówka podłączona szeregowo szumy znikły.( podziękowania dla panów z elektrody)

 

mam od 2 lat 6 sztuk halogenów ledoweych chinole za parę groszy działają.....

 

po co przepłacać?

 

Mógłbyś dokładnie wyjaśnić co i gdzie podłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rabit500    2

Zwykła żarówkę wpinasz w szereg na zasilaniu (plusie) lamp jesli to mozliwe blisko lamp. Żarówka działa mniej wiecej jak filtr. A co do mocy żarówki to pewnie metoda prób i błędów zacznij np od 5 W i zobacz jak będzie działać ale wydaje mi się ze wystarczy taka mała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez Quercus78
      Witam!!
      Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
    • Przez t1o9m8e6k
      Witam!
      Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam!
×