Polecane posty

OKEY    154

Witam.

Kupiłem takowy ciagnik i będzie w nim kilka rzeczy do zrobienia ale nie wszystko na raz :)

Zacznę od hydrauliki.

Problem prawdopodobnie leży w  tym bloku hydraulicznym z tyłu ciagnika czyli tam gdzie są wyjścia hydrauliki zewnętrznej i rozdzielacz od podnośnika.

Nie zawsze ale głównie po rozgrzaniu oleju rozdzielacz zaczyna (bzyczeć) i silnik zaczyna ciężej pracować. Jeśli przełączę podnośnik na podnoszenie to mimo że jest podpięty agregat czy pług to silnik ma lżej po podniesieniu silnik znowu zmniejsza obroty czyli odwrotnie niz powinno być.

W tym module przyłaczeniowym jest śruba do regulacji cisnienia i po wykręceniu jej problem znika ale i znika ciśnienie czyli podnośnik nie podnosi maszyn . Zauważyłem równiez że w czasie gdy jest ten problem to nie da sie ruszyć pokręteł od regulacji przepływu oleju hydrauliki zewnętrzej, kręcą sie dopiero po zgaszeniu ciagnika.

Widać że ktoś juz grzebał w tych rozdzielaczach ale widocznie nic nie wygrzebał. 

Regenerował ktoś może te rozdzielacze? Podejrzewam że są po prostu zużyte albo rozregulowane.

Olej ,filtry będę wymieniał na wiosne mimo że gościo mowił że w tym roku olej wymieniał i jest zalany Gulf 10w30 .

Macie jakieś sugestie co do tego problemu?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    448

Któryś rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej blokuje Ci przepływ oleju. Najpewniej nie jest z jakiegoś powodu ustawiony na pozycję neutral. Albo coś blokuje swobodny przeplyw oleju przez niego.
Bo gdy używa się podnośnika to olej przestaje płynąć przez rozdzielacze hydr. zew., tylko jest przekazywany na rozdzielacz podnośnika.
Stąd wnioskuję że wina leży w którymś z rozdzielaczy hydrauliki zew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Gdyby to było to ,to cena nowego nie jest jeszcze taka straszna.

http://technikarolna.pl/product.php?id_product=546562

 

Musze poszukać jakiegoś fachowca żeby posprawdzał mi ciśnienie. Nie wiem czy to wina tych rozdzielaczy czy pompa jest juz słaba bo po rozgrzaniu oleju na wolnych obrotach (600obr) raczej agregatu uprawowo siewnego nie podniesie i zdarza sie że przy takich obrotach pokazuje info o niskim ciśnieniu oleju w skrzyni. na 800obr jest w porządku. No ale nie dziwie sie bo jak zaczyna szwankowac ta hydraulika to temperatura oleju idzie szybko w górę ( nie mierzona ale sprawdzana tylko organoleptycznie) ^^ .

rurka doprowadzająca olej do rozdzielacza robi sie gorąca.

Jeszcze jakis idiota który grzebał w tych rozdzielaczach rozpierdzielił gniazda na klucz ampulowy w zaślepkach i moze być problem żeby to odkręcić nawet jesli ktos podjął by sie regeneracji tych rozdzielaczy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ZYLA    448

Tylko caly czas pompa pracuje pod maksymalnym ciśnieniem ustalonym przez zawór bezpieczeństwa. Będziesz tak jeździł to długo pompa nie pożyje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

NIe wiem jak długo przede mną ktos jeździł z tym problemem . U mnie ten problem zdarza sie i nie jest cały czas ,raz jest dobrze raz nie. Jeśli nie używam hydrauliki to nie zdarzyło mi sie żeby zawór brzęczał , dopiero gdy pracuje z maszynami i używam podnośnika czy hydrauliki to problem wystepuje. Jest wszystko ok i po podniesieniu pługów czy obróceniu zaczyna brzęczeć , przy następnym obrocie przestaje . Ogólnie czym olej bardziej rozgrzany tym problem jest częstszy. 

 

 

Kolejne pytanie.

Kalibruje sie w tych ciągnikach skrzynię ? Czego można dowiedzieć sie podłączając ciągnik pod komputer i co ewentualnie można pozmieniać w ustawieniach ? Można zmienić język? bo teraz informacje wyświetlają sie po francusku.

 

 

 

Edytowano przez OKEY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Witam.

Mialeś  @ZYLA racje problem był w rozdzielaczu hydrauliki zewnętrznej :) a konkretnie w regulacji przepływu oleju. Nie wiem jak to możliwe ale być możne ktoś założył jakąś  dupna sprężynę bo była po prostu zgnieciona i w zależności jak ustawił sie suwak w środku to było albo dobrze albo źle :) koszt naprawy 2,50zł .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi1991    0

witam.

mam problem ze chyba ze skrzynia lub ze sprzeglem. a mianowicie po jakims czasie pracy zaczyna piszczec ekranik przy drzwiach. po czym nie moge sterowac polbiegami, a jak wylacze bieg to jak przeloze wajche na inny to tak jakby on nie wskakiwal bo ciagnik nie jedzie. a jak trochce popompuje pedalem sprzegla to skrzynia lapie i mozna jechac. czy ktos wie gdzie moze lezec problem? prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Tylko piszczy? NIe wyświetla sie żaden kod błędu? Na wskaźniku od kierunku jazdy nie wyświetla sie luz(N) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaki błąd sie wyświetla w dolnym lewym rogu wysiewacza ? strzałki przód tył migają jednocześnie? telefon do mnie 509500422


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki sprawne?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to nie zostaje nic innego tylko podłączyć EDS i odczytać błędy


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jakim województwie pan mieszka?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ja mam 400km do Pana 1.50 z kilometra ale jestem w stanie naprawić większość usterek na miejscu


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

proszę odczytać PW


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0

mam problem z Deutz Agrotron 135 mk3 z 2001 r. Otóż na wyświetlaczu na słupku pojawia się kluczyk i błąd 47 ( miga  "N" i 47 na przemian ). W tym momenie półbiegi nie działają wystarczy włączyć rewers do tyłu a następnie do przodu i błąd znika półbiegi działają do chwili gdy znowu wyłączymy kierunek jazdy  (dzwignia rewersu na środku - bład znouwu się pojawia).

 

Co może być przyczyną, gdzie można szukać usterki?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

manetka, kable, czujnik, centralka

 

bez dokładnego zmierzenia i podłączenia eds nic nie da się dokładnie powiedzieć bo mogą być jaszcze inne błędy

 

stało się to w jaki sposób coś było robione? nagle? z czasem się pogłębiało??


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0

Stało się to już jakiś czas temu, chyba po prostu podczas przełączenia rewersu nagle się pojawiło. Weryfikowałem czujnik ( ten bliżej tylnego mostu po prawej stronie skrzyni pod ciągnikiem, nie pamiętam nazwy ) Serwis Deutrz w cedrach,  powiedzieli że tam prawdopodonie jest problem . Sprawdziłem zgodnie  instrukcją napraw znaleziona w internecie do tego ciągnika w której dokładnie jest opisane jakie połączenia trzeba sprawdzić. Zerknę na manetkę może faktycznie ona powoduje problem.

Jeżeli to nie będzie to wtedy trzeba będzie podpiąć się do ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i jak z dźwignią?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0
Napisano (edytowany)

Witam, niestety wcześniej nie miałem czasu zająć się tematem - wiadomo wiosna to gorący okres. Rozebrałem manetkę, oprócz kabli które są przylutowane do samego przełącznika który działa w manetce był ułamany jeden z dwóch kabli który wchodzi w samą dźwignię , zlutowałem kabel, przy okazji sprawdziłem wnętrze samego przełącznika ( część mechaniczną , plastikowa w której tak naprawdę następuje przełączanie obwodów była raczej nierozbieralna). Gdybym miał jakiś schemat jak powinno działać przełączanie to mógłbym, sprawdzić obwody na wyjściach z manetki ( niestety takiego nie posiadam). Złożyłem wszystko z powrotem i błąd nadal występuje. Być może błąd powstał właśnie wtedy gdy ten kabel się ułamał i dotknął gdzieś co spowodowało jakieś zwarcie. Z informacji zawartej w instrukcji napraw ciągnik zachowuje się tak jak by przechodził w tryb Limp-Home.

Edytowano przez rafal2005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze nadal wyskakuje błąd 47? z opisu wnioskuje ze masz okrągłą manetkę z przyciskiem?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mixxion_agro
      Witam. Mam pytanie, mianowicie chciałbym dowiedzieć się jak podłaczyć ładowacz bezpośrednio pod pompę tak aby nie blokować tylnych wyjść?
    • Przez Sztachel
      Witam 
      Mam problem z przekaźnikiem mocy w ciągniku New Holland TS100 włączanie jest elektryczne. Wałek kręci się na niskich obrotach cały czas bez możliwości zatrzymania go ręką. Gdy włączam to działa normalnie,gdy wyłączam to kręci się na niskich obrotach. Co może być przyczyną?

    • Przez RoWi
      Witam,
      Ciągnik posiadam od niedawna i niestety pojawił się chyba poważny problem - komputer przestał wyświetlać informacje, po prostu nie daje oznak życia (ciemny ekran , bez śladów zasilania, podświetlenia, nie uruchomił się po krótkiej przerwie w pracy ciągnika). Ciągnik się uruchamia ale nie jestem pewien czy wogóle można korzystać z maszyny. Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki i nie ma przepalonych, okablowanie też wygląda na nieuszkodzone.
      Dysponuje ktoś schematami lub wiedzą którą chciałby się podzielić co należy sprawdzić w pierwszej kolejności?
      czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia tego komputera (być może nie padł a problem leży w magistrali can lub w jakimś module) ?
      czy można korzystać z maszyny mimo braku rekacji tego komputera (brak błędów stałych)?
       
      miał ktoś z Was podobny problem?
       
      Bardzo proszę o pomoc
       
      załączam zdjęcie wymontowanego komputera

    • Przez roljan
      Jestem nowy na forum więc jeśli temat jest w złym miejscu to przepraszam. Witam wszystkich serdecznie. Mam problem, od kilku lat użytkuje kombajn wspomniany w tytule. Od tegorocznych żniw zaczęły się problemy. hill master przestał działać (nie można podnieść kombajnu na zawieszeniu), rura składa się i rozkłada tylko na pełnych obrotach bardzo powoli, młocarnia również uruchamia się dopiero przy pełnych obrotach (zawsze uruchamiała się na niższych obrotach), problem był również z podnoszeniem motowideł, nie ruszały nawet na pełnych obrotach chyba ,że jednocześnie wciskało się klawisz od podnoszenia podajnika pochyłego i od podnoszenia motowideł- wtedy podnosiło się je normalnie. Czy ktoś miał podobny problem? Może ktoś wie gdzie leży przyczyna lub gdzie jej szukać? dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.