Polecane posty

OKEY    154

Witam.

Kupiłem takowy ciagnik i będzie w nim kilka rzeczy do zrobienia ale nie wszystko na raz :)

Zacznę od hydrauliki.

Problem prawdopodobnie leży w  tym bloku hydraulicznym z tyłu ciagnika czyli tam gdzie są wyjścia hydrauliki zewnętrznej i rozdzielacz od podnośnika.

Nie zawsze ale głównie po rozgrzaniu oleju rozdzielacz zaczyna (bzyczeć) i silnik zaczyna ciężej pracować. Jeśli przełączę podnośnik na podnoszenie to mimo że jest podpięty agregat czy pług to silnik ma lżej po podniesieniu silnik znowu zmniejsza obroty czyli odwrotnie niz powinno być.

W tym module przyłaczeniowym jest śruba do regulacji cisnienia i po wykręceniu jej problem znika ale i znika ciśnienie czyli podnośnik nie podnosi maszyn . Zauważyłem równiez że w czasie gdy jest ten problem to nie da sie ruszyć pokręteł od regulacji przepływu oleju hydrauliki zewnętrzej, kręcą sie dopiero po zgaszeniu ciagnika.

Widać że ktoś juz grzebał w tych rozdzielaczach ale widocznie nic nie wygrzebał. 

Regenerował ktoś może te rozdzielacze? Podejrzewam że są po prostu zużyte albo rozregulowane.

Olej ,filtry będę wymieniał na wiosne mimo że gościo mowił że w tym roku olej wymieniał i jest zalany Gulf 10w30 .

Macie jakieś sugestie co do tego problemu?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    470

Któryś rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej blokuje Ci przepływ oleju. Najpewniej nie jest z jakiegoś powodu ustawiony na pozycję neutral. Albo coś blokuje swobodny przeplyw oleju przez niego.
Bo gdy używa się podnośnika to olej przestaje płynąć przez rozdzielacze hydr. zew., tylko jest przekazywany na rozdzielacz podnośnika.
Stąd wnioskuję że wina leży w którymś z rozdzielaczy hydrauliki zew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Gdyby to było to ,to cena nowego nie jest jeszcze taka straszna.

http://technikarolna.pl/product.php?id_product=546562

 

Musze poszukać jakiegoś fachowca żeby posprawdzał mi ciśnienie. Nie wiem czy to wina tych rozdzielaczy czy pompa jest juz słaba bo po rozgrzaniu oleju na wolnych obrotach (600obr) raczej agregatu uprawowo siewnego nie podniesie i zdarza sie że przy takich obrotach pokazuje info o niskim ciśnieniu oleju w skrzyni. na 800obr jest w porządku. No ale nie dziwie sie bo jak zaczyna szwankowac ta hydraulika to temperatura oleju idzie szybko w górę ( nie mierzona ale sprawdzana tylko organoleptycznie) ^^ .

rurka doprowadzająca olej do rozdzielacza robi sie gorąca.

Jeszcze jakis idiota który grzebał w tych rozdzielaczach rozpierdzielił gniazda na klucz ampulowy w zaślepkach i moze być problem żeby to odkręcić nawet jesli ktos podjął by sie regeneracji tych rozdzielaczy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ZYLA    470

Tylko caly czas pompa pracuje pod maksymalnym ciśnieniem ustalonym przez zawór bezpieczeństwa. Będziesz tak jeździł to długo pompa nie pożyje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

NIe wiem jak długo przede mną ktos jeździł z tym problemem . U mnie ten problem zdarza sie i nie jest cały czas ,raz jest dobrze raz nie. Jeśli nie używam hydrauliki to nie zdarzyło mi sie żeby zawór brzęczał , dopiero gdy pracuje z maszynami i używam podnośnika czy hydrauliki to problem wystepuje. Jest wszystko ok i po podniesieniu pługów czy obróceniu zaczyna brzęczeć , przy następnym obrocie przestaje . Ogólnie czym olej bardziej rozgrzany tym problem jest częstszy. 

 

 

Kolejne pytanie.

Kalibruje sie w tych ciągnikach skrzynię ? Czego można dowiedzieć sie podłączając ciągnik pod komputer i co ewentualnie można pozmieniać w ustawieniach ? Można zmienić język? bo teraz informacje wyświetlają sie po francusku.

 

 

 

Edytowano przez OKEY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Witam.

Mialeś  @ZYLA racje problem był w rozdzielaczu hydrauliki zewnętrznej :) a konkretnie w regulacji przepływu oleju. Nie wiem jak to możliwe ale być możne ktoś założył jakąś  dupna sprężynę bo była po prostu zgnieciona i w zależności jak ustawił sie suwak w środku to było albo dobrze albo źle :) koszt naprawy 2,50zł .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi1991    0

witam.

mam problem ze chyba ze skrzynia lub ze sprzeglem. a mianowicie po jakims czasie pracy zaczyna piszczec ekranik przy drzwiach. po czym nie moge sterowac polbiegami, a jak wylacze bieg to jak przeloze wajche na inny to tak jakby on nie wskakiwal bo ciagnik nie jedzie. a jak trochce popompuje pedalem sprzegla to skrzynia lapie i mozna jechac. czy ktos wie gdzie moze lezec problem? prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Tylko piszczy? NIe wyświetla sie żaden kod błędu? Na wskaźniku od kierunku jazdy nie wyświetla sie luz(N) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaki błąd sie wyświetla w dolnym lewym rogu wysiewacza ? strzałki przód tył migają jednocześnie? telefon do mnie 509500422


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi1991    0

ten moj wskaznik wogole nic nie wyswietla wiec nie moge okreslic co na nim jest :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki sprawne?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to nie zostaje nic innego tylko podłączyć EDS i odczytać błędy


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jakim województwie pan mieszka?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ja mam 400km do Pana 1.50 z kilometra ale jestem w stanie naprawić większość usterek na miejscu


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

proszę odczytać PW


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0

mam problem z Deutz Agrotron 135 mk3 z 2001 r. Otóż na wyświetlaczu na słupku pojawia się kluczyk i błąd 47 ( miga  "N" i 47 na przemian ). W tym momenie półbiegi nie działają wystarczy włączyć rewers do tyłu a następnie do przodu i błąd znika półbiegi działają do chwili gdy znowu wyłączymy kierunek jazdy  (dzwignia rewersu na środku - bład znouwu się pojawia).

 

Co może być przyczyną, gdzie można szukać usterki?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

manetka, kable, czujnik, centralka

 

bez dokładnego zmierzenia i podłączenia eds nic nie da się dokładnie powiedzieć bo mogą być jaszcze inne błędy

 

stało się to w jaki sposób coś było robione? nagle? z czasem się pogłębiało??


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0

Stało się to już jakiś czas temu, chyba po prostu podczas przełączenia rewersu nagle się pojawiło. Weryfikowałem czujnik ( ten bliżej tylnego mostu po prawej stronie skrzyni pod ciągnikiem, nie pamiętam nazwy ) Serwis Deutrz w cedrach,  powiedzieli że tam prawdopodonie jest problem . Sprawdziłem zgodnie  instrukcją napraw znaleziona w internecie do tego ciągnika w której dokładnie jest opisane jakie połączenia trzeba sprawdzić. Zerknę na manetkę może faktycznie ona powoduje problem.

Jeżeli to nie będzie to wtedy trzeba będzie podpiąć się do ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i jak z dźwignią?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0
Napisano (edytowany)

Witam, niestety wcześniej nie miałem czasu zająć się tematem - wiadomo wiosna to gorący okres. Rozebrałem manetkę, oprócz kabli które są przylutowane do samego przełącznika który działa w manetce był ułamany jeden z dwóch kabli który wchodzi w samą dźwignię , zlutowałem kabel, przy okazji sprawdziłem wnętrze samego przełącznika ( część mechaniczną , plastikowa w której tak naprawdę następuje przełączanie obwodów była raczej nierozbieralna). Gdybym miał jakiś schemat jak powinno działać przełączanie to mógłbym, sprawdzić obwody na wyjściach z manetki ( niestety takiego nie posiadam). Złożyłem wszystko z powrotem i błąd nadal występuje. Być może błąd powstał właśnie wtedy gdy ten kabel się ułamał i dotknął gdzieś co spowodowało jakieś zwarcie. Z informacji zawartej w instrukcji napraw ciągnik zachowuje się tak jak by przechodził w tryb Limp-Home.

Edytowano przez rafal2005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze nadal wyskakuje błąd 47? z opisu wnioskuje ze masz okrągłą manetkę z przyciskiem?


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DanielKocima
      Witam mam problem z kolorem żółtka w jajkach, dużo klientów mówi że żółtka są blade i nie podoba im się to woleli by zolciejsze nie wiem czy zwiększyć % kukurydzy barwnik nie wchodzi w grę podaje skład mieszanki 
      518kg pszenica
      212 śruta sojowa
      150 kukurydza
      90 kreda
      20 witaminy lnb 2%
      10 olej słonecznikowy
      Oraz dostają kapustę 
    • Przez Papier
      Witam, nie wiem czy dobrze ale juz napisze.( czy w dobrym miejscu)
      Mam taki problem, otóż niedawno sprzedawałem jałówki 28 szt wszystkie mięsne. Na rozliczeniu z ubojni wszystkie widnieją jako jałówki a w ARIMR 2 sztuki widnieją jako krowy. Co mam teraz zrobić ?
    • Przez stolarz02
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez lszyndlar
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem w renault 110.54 (mechaniczna). Bez obciążenia podnosi się normalnie i opuszcza też . Jeśli tylko jest jakiś większy ciężar to podniesie normalnie ale już opuści go tylko do pewnego momentu (do połowy). Jaka może być przyczyna??
      Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez Xeon
      Witam,
      Wymieniałem w DX6.30 łożyska oporowe oraz łożysko na wałku sprzęgłowym. Miałem tak genialnego mechanika, że rozebrał sprzęgło niepotrzebnie (najlepsze jest to, że już składałem wszystko sam, bo się więcej nie pojawił) - wcześniej działało prawidłowo.
      Wydaje mi się, że sprzęgło złożyłem dobrze - tarcze odwracałem tak, żeby pasowały do powierzchni ciernej (widać takie rowki od zużycia). 3 śruby regulacyjne od łapek jazdy nie były ruszane. Natomiast 3 nakrętki od łapek wom były odkręcone (nie wiem ile były wcześniej wkręcone). Obecnie wkręciłem je tak, aby całe wraz z kołnierzem wchodziły na szpilki.
      Efekt był taki, że sprzęgło pracowało bardzo ciężko (zwłaszcza przy wyłączonym wom). Poza ty, po naciśnięciu sprzęgła przy próbie włączenia biegu czuć, że sprzęgło nadal trochę ciągnie. 
      Wiedząc, że jedyne co zmieniło się w regulacji sprzęgła, to łapki od wom. Wykręciłem więc 3 nakrętki regulacyjne tak że ich kołnierz przestaje za śruby. Zmieniło się tyle, że sprzęgło pracuje już lżej, ale nadal (co prawda trochę mniej) po wysprzęgleniu skrzynia ciągnie. Poza tym nie mogę wyłączyć wom - nie da się już skrócić cięgna od regulacji wom.
      Przed remontem nakrętka regulacyjna na cięgnie od womu była mniej-więcej w połowie.
       
      Pomóżcie proszę jak się z tym uporać. Czy coś nie tak z regulacją, a może coś w sprzęgle jest do wymiany?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.